Klarar min dator av GTA 4?

Permalänk
Medlem

Klarar min dator av GTA 4?

Hej jag är ny här och jag har en fråga om min dator klarar GTA 4? Det är en Samsung! Den har ett grafikkort som heter: Intel(R) HD Graphics 3000. Jag har en i3 processor. Win 7 64-Bit. Och 6 GB ram minne. Jag skulle bli glad om ni svara! Köpte den i julas och är väldigt nöjd med den! Blev så sugen på GTA på datan! Ciao!
//RollBolt

Visa signatur

Varför inte?

[Citera för svar]

Permalänk
Medlem

Du kanske klarar av det, men inte med hög fps.. tyvärr är inte din dator speciellt bra för spel, eller iallafall tyngre spel! räkna med en 20-35 fps max!

Mvh.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

http://www.systemrequirementslab.com/cyri/
Där kan du kolla. Gissar dock på att den inte klarar av det, då din dator bara har intel HD graphics.

Permalänk

Tyvärr så kommer din dator inte att klara av spela gta 4.
Vad är det för typ dator?

Visa signatur

i5 6700K @4.5GHz -Noctua NH-U14S -Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III -ASUS PRO GAMING Z170 -Crucial DDR4 16 GB -Crucial MX300 750GB -Corsair RM750i - NZXT H440W Silent Ultra - ASUS VC239 -Dell Professional P1914S IPS

Permalänk
Medlem

Ni har fel i som säger att hans dator inte klarar av spelet

http://www.youtube.com/watch?v=ln6QqzRdxms

som min ovanstående post low settings 20-30 fps.

Kanske lite mindre, är det spelbart för dig? då klarar den det är det för dåligt ? då klarar den inte det simpelt

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk

Nej. HD 3000 kommer inte ge dig den spelbara versionen av GTA IV

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

GTA IV är dåligt optimerat. Funkar även dåligt med de som har bra datorer.

Permalänk
Medlem

En i3:a har väl Intel HD 2000?

Permalänk
Medlem

Tack!

Tack för alla snabba svar.. Vet inte riktigt vilket jag ska tro på? Men som jag fattar det klarar min dator det men med dålig fps? Eller? Jag ska ge GTA ett försök på datan! Tack för youtube länken! Hjälpte! Hoppas det funkar!
Mvh RollBolt!

Visa signatur

Varför inte?

[Citera för svar]

Permalänk
Medlem

Så enligt dig ska det funka?

Visa signatur

Varför inte?

[Citera för svar]

Permalänk
Medlem

Datan klarar av det flesta spel T EX: World of tanks (Om ni vet va det är) Team fortress 2 Euro Truck Simulator och flight simulator mm!

Visa signatur

Varför inte?

[Citera för svar]

Permalänk

Du sitter på en hyfsad prolle, ett simpelt HD6870 kommer ge dig en trevlig gangster upplevelse.

TF2 klarar alla datorer av, fantastisk motor som styr sourcespelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RollBolt:

Datan klarar av det flesta spel T EX: World of tanks (Om ni vet va det är) Team fortress 2 Euro Truck Simulator och flight simulator mm!

Inte särskilt tunga spel...

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Avstängd

Nog får du säkert igång spelet, men inte kommer det att vara spelbart

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

Tack igen! Jag tror jag ger upp GTA till PC och köper det till XBOX 360 istället

Visa signatur

Varför inte?

[Citera för svar]