Vilket program använder ni för att kontrollera CPU-GPU användning?

Permalänk

Vilket program använder ni för att kontrollera CPU-GPU användning?

Hej,

Nu är det så att MSI Afterburner inte visas när jag spelar GTA V och då är det lite svårt för mig att veta hur det ser ut och har mycket VRAM som används under spelet.

Vilka andra program rekommenderar ni med liknande användning?

Permalänk
Medlem

MSI Afterburner har OSD och du kan välja vilka värden du vill se i högra hörnet

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk

Tyvärr syns inte Afterburner när jag kör GTA V. Det funkar bra med andra spel men får ingen statistik högra hörnet , det är tomt där.

Permalänk
Medlem

För denna killen verkar det funka
https://www.youtube.com/watch?v=dlhfQfJZYzU

Men någon i kommentarerna verkar ha samma problem som dig och även flera om man kollar andra videos. Har du testat att köra med senaste versionen utav MSI AB t.ex?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Om jag inte har fel så måste man ha fullscreen för att det ska synas. Kanske inte får vara 64bit app heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort: ASUS Z97-A ATX | CPU: i5 4690K | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming | Nät: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair Vengance LP 1600Mhz 2x4GB | SSD: Samsung EVO 850 250GB

Permalänk
Skrivet av kevve1:

För denna killen verkar det funka
https://www.youtube.com/watch?v=dlhfQfJZYzU

Men någon i kommentarerna verkar ha samma problem som dig och även flera om man kollar andra videos. Har du testat att köra med senaste versionen utav MSI AB t.ex?

Tack!!

Det visade sig att jag hade en äldre version installerad. Nya versionen fungerar perfekt och nu kan jag se information upp i högra hörnet

Permalänk
Medlem

ja det krävs afterburner 64bits versionen för att det ska funka.

Permalänk
Medlem

Aida64 så får man den info man vill ha i lilla LCD displayen på Logitech tangentbordet

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruiser:

Aida64 så får man den info man vill ha i lilla LCD displayen på Logitech tangentbordet

Det klarar Afterburner också, just sayin'....

Permalänk
Medlem

Använder Afterburner med RemoteServer och Afterburner Android App för CPU, GPU och all annan användning. Funkar prima

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC