Hur populärt är Rockstar Social Club?

Permalänk

Hur populärt är Rockstar Social Club?

Jag planerar att köpa gta 5 från en vanlig butik, med andra ord i skivformat. Jag har förstått att jag därmed inte kommer att kunna koppla det till steam, utan istället till rockstar social club. Jag vet inte speciellt mycket om detta, men jag antar att jag bara kommer att kunna köra gta online med andra användare som valt social club och inte med steam användare, eller? Men min fråga är, hur populärt är social club? Kommer det över huvud taget att finnas någon annan att spela med? Och om det nu gör det (vilket jag hoppas och antar), hur många av dom är svenskar?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Jo, steam startar social club ändå.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av HamburgerJacob:

Jag planerar att köpa gta 5 från en vanlig butik, med andra ord i skivformat. Jag har förstått att jag därmed inte kommer att kunna koppla det till steam, utan istället till rockstar social club. Jag vet inte speciellt mycket om detta, men jag antar att jag bara kommer att kunna köra gta online med andra användare som valt social club och inte med steam användare, eller? Men min fråga är, hur populärt är social club? Kommer det över huvud taget att finnas någon annan att spela med? Och om det nu gör det (vilket jag hoppas och antar), hur många av dom är svenskar?

Tacksam för svar!

Så som jag har förstått det kan Social Club och Steam spela med andra. Dom som har förbokat har det via Social Club.
Steam kostar ~200kr mer men har snabbare nerladdningsserver, och det är trots allt 60GB som ska tankas hem. Det har varit mycket klagomål på Rockstars server som för vissa har tagit dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HamburgerJacob:

Jag planerar att köpa gta 5 från en vanlig butik, med andra ord i skivformat. Jag har förstått att jag därmed inte kommer att kunna koppla det till steam, utan istället till rockstar social club. Jag vet inte speciellt mycket om detta, men jag antar att jag bara kommer att kunna köra gta online med andra användare som valt social club och inte med steam användare, eller? Men min fråga är, hur populärt är social club? Kommer det över huvud taget att finnas någon annan att spela med? Och om det nu gör det (vilket jag hoppas och antar), hur många av dom är svenskar?

Tacksam för svar!

Som Json_81 säger, så måste man köra genom social club även om man köper det på Steam.

Däremot så tycker jag inte att social club är ivägen eller klumpigt. (Som exempelvis GFWL var)

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Alla måste använda Social Club för att spela även de som har spelet på Steam.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Så mitt problem är egentligen inte ett problem? Jag kan spela med mina kompisar som kör via steam, och alla är nöjda och glada?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HamburgerJacob:

Så mitt problem är egentligen inte ett problem? Jag kan spela med mina kompisar som kör via steam, och alla är nöjda och glada?

Japp.
På kompis listan är det bara att trycka på delta eller på SC menyn i "Home" så båda vägarna funkar med varann.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Okej
tack allihopa för hjälpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Så som jag har förstått det kan Social Club och Steam spela med andra. Dom som har förbokat har det via Social Club.
Steam kostar ~200kr mer men har snabbare nerladdningsserver, och det är trots allt 60GB som ska tankas hem. Det har varit mycket klagomål på Rockstars server som för vissa har tagit dagar.

Köpte det idag via greenmangaming (ca 450 med rabattkoden), då blev det utan steam.
Låg på 10-11MB/s vilket är vad min lina brukar maxa på.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 1.3 Personliga ärenden, privata diskussioner och liknande får inte förekomma i forumet. Använd i stället forumets funktion för privata meddelanden.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Köpte det idag via greenmangaming (ca 450 med rabattkoden), då blev det utan steam.
Låg på 10-11MB/s vilket är vad min lina brukar maxa på.

Vad skönt. Då kanske Rockstars servrar börjar hinna med lite
Man har ju läst de senaste dagarna om folk som har legat några hundra kb/s bara eller till och med stått helt still!

Vad är rabattkoden förresten? Jag funderar på att köpa GTA V nu i dagarna.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av biorrith:

Vad skönt. Då kanske Rockstars servrar börjar hinna med lite
Man har ju läst de senaste dagarna om folk som har legat några hundra kb/s bara eller till och med stått helt still!

Vad är rabattkoden förresten? Jag funderar på att köpa GTA V nu i dagarna.

Den stora pressen på deras nedladdningsservrar är säkerligen passerad nu.
Rabattkoden står på förstasidan nere i högra hörnet på "huvudvyn" (och kanske på fler ställen.)

Beroende på när du skapat ditt konto så är det möjligt att du har ett ännu lite bättre pris under VIP-delen (går inte att kombinera med rabattkoden).

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Finns ju på svenska sidor med för 450 kr
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/digital-nedlad...

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Vad skönt. Då kanske Rockstars servrar börjar hinna med lite
Man har ju läst de senaste dagarna om folk som har legat några hundra kb/s bara eller till och med stått helt still!

Vad är rabattkoden förresten? Jag funderar på att köpa GTA V nu i dagarna.

SAVE20-APRILD-EALSON

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

403kr på greenmangaming's "VIP"-avdelning. Måste ha ett konto. http://www.greenmangaming.com/vip/

Permalänk

Har jag fattat rätt att steam är bara ett ställe man köper sitt spel på. Rockstar Social Club är till för att kunna spela med andra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av teliapappi:

Har jag fattat rätt att steam är bara ett ställe man köper sitt spel på. Rockstar Social Club är till för att kunna spela med andra.

Steam är också ett DRM som många spel kräver, Social Club är också ett DRM.

Steam är bra för att det är lätt att hålla reda på alla vänner som spelar olika spel.
Ska du köpa Steam spel så kolla alltid med greenmangaming först. Dom brukar vara några hundra kr billigare för samma spel och av dom får man nästan alltid en steam kod men just med GTA så får man det inte, där får man en rockstar kod. men eftersom alla måste använda social club så är det inga problem, fortfarande lätt att hålla reda på vännerna.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Då har även jag gett efter suget och köpt spelet

Jag köpte det via GreenManGamings VIP avdeling för £31 vilket blev 423kr.
Laddar ner i detta nu och det pinnar på bra. Har 11-12 ner på en 100/10 lina vilket är vad den klarar, så jag är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Då har även jag gett efter suget och köpt spelet

Jag köpte det via GreenManGamings VIP avdeling för £31 vilket blev 423kr.
Laddar ner i detta nu och det pinnar på bra. Har 11-12 ner på en 100/10 lina vilket är vad den klarar, så jag är nöjd.

Edit: Nerladdningen kärvade sedan som tusan. Disconnectade flera gånger, samt sjönk i hastighet.
Nu har jag spelat en stund och den hoppade ur ett par gånger med "corrupted data" som anledning. Jag googlade och hittade en lösning där man kunde köra ett -verify prefix på genvägen på skrivbordet varpå den ska börja verifiera filer. Men efter att ha pucklat på hela dagen och laddar ner spelet 3 gånger gav jag upp och har nu avinstallerat och börjat om med nerladdning på nytt.

Skulle fan ha köpt skiten på Steam istället. Dumsnål som man är skulle man spara 200kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Edit: Nerladdningen kärvade sedan som tusan. Disconnectade flera gånger, samt sjönk i hastighet.
Nu har jag spelat en stund och den hoppade ur ett par gånger med "corrupted data" som anledning. Jag googlade och hittade en lösning där man kunde köra ett -verify prefix på genvägen på skrivbordet varpå den ska börja verifiera filer. Men efter att ha pucklat på hela dagen och laddar ner spelet 3 gånger gav jag upp och har nu avinstallerat och börjat om med nerladdning på nytt.

Skulle fan ha köpt skiten på Steam istället. Dumsnål som man är skulle man spara 200kr.

Testat byta DNS?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Testat byta DNS?

Internet är stabilt och snabbt i vanliga fall, så tror inte att det är problemet. Hur som helst funkar GTA V nu. Innan hade jag små fryslagg, dom är också borta nu. Inga problem alls.