GTA V crashar vid "random points"

Permalänk

GTA V crashar vid "random points"

GTA V CRASHING AT RANDOM POINTS

Tja! Nu är det så att mitt GTA V crashar lite nu som helst!...
Är det någon här har upplevt det problemet? Någon som har det problemet?...

Jag har det iallafall skulle uppskatta all hjälp från er som kan lösningen!

Jag har testat: Uppdaterat mina drivers till grafikkortet, Ändrat från DirectX11 -> 10.1 -> 10..
Jag har inte testat så mycket mer

Tack på förhand!

Visa signatur

AMD
+
Nvidia
= Sant
★shivaliciouz

Permalänk
Medlem
Skrivet av shivaliciouz:

GTA V CRASHING AT RANDOM POINTS

Tja! Nu är det så att mitt GTA V crashar lite nu som helst!...
Är det någon här har upplevt det problemet? Någon som har det problemet?...

Jag har det iallafall skulle uppskatta all hjälp från er som kan lösningen!

Jag har testat: Uppdaterat mina drivers till grafikkortet, Ändrat från DirectX11 -> 10.1 -> 10..
Jag har inte testat så mycket mer

Tack på förhand!

jag löste med att ändra directx 10.1

Visa signatur

win8.1|amd fx 8320 4.2 ghz|gigabyte gtx 660 2gb oc|gigabyte 990fxa ud5|8gb ram|Fractal Design Integra R2 750W|Fractal Define S|CM 212 evo

Permalänk
Skrivet av Marre09:

jag löste med att ändra directx 10.1

Jag använder mig utav 10.1 just nu, men jag crashar ändå efter ca 5 minuter.. Vet inte vad det är..

Visa signatur

AMD
+
Nvidia
= Sant
★shivaliciouz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shivaliciouz:

GTA V CRASHING AT RANDOM POINTS

Tja! Nu är det så att mitt GTA V crashar lite nu som helst!...
Är det någon här har upplevt det problemet? Någon som har det problemet?...

Jag har det iallafall skulle uppskatta all hjälp från er som kan lösningen!

Jag har testat: Uppdaterat mina drivers till grafikkortet, Ändrat från DirectX11 -> 10.1 -> 10..
Jag har inte testat så mycket mer

Tack på förhand!

Vad har du för växlingsfilsinställningar?

Permalänk

Mina inställningar vid graphics

Skrivet av nackskägg:

Vad har du för växlingsfilsinställningar?

Skriv det på engelska ...

kan skriva alla mina inställningar: (graphics)
Ignore Suggested Limits: OFF
Direct X Version: 10.1
Screentype: Fullscreen
Resulotion:1600x900 (kan ha 1920x1080)
Aspect Ratio: 16:9
Refresh Rate: 60Hz
Output Monitor: 3
FXAA: OFF
MSAA: OFF
VSync: OFF
Pause Game ON Focus Loss: OFF
Population Density: ---........ (--- = hur långt den är fylld)
Population Variety: ---........
Distance Scaling: ---.........
Texture Quality: Normal
Shader Q: Normal
Shadow Q: Normal
Reflection Q: Normal
Reflection MSAA: OFF
Water Q: Normal
Particles Q: Normal
Grass Q: Normal
Soft Shadows: Sharp ( vad är lägsta egentligen?)
Post FX: Normal
In-game Depth of field effects: OFF
Anisotropic Filtering: OFF
Ambient Occlusion: Normal
Tesselation: OFF

Visa signatur

AMD
+
Nvidia
= Sant
★shivaliciouz

Permalänk
Skrivet av shivaliciouz:

Skriv det på engelska ...
kan skriva alla mina inställningar: (graphics)
Ignore Suggested Limits: OFF
Direct X Version: 10.1
Screentype: Fullscreen
Resulotion:1600x900 (kan ha 1920x1080)
Aspect Ratio: 16:9
Refresh Rate: 60Hz
Output Monitor: 3
FXAA: OFF
MSAA: OFF
VSync: OFF
Pause Game ON Focus Loss: OFF
Population Density: ---........ (--- = hur långt den är fylld)
Population Variety: ---........
Distance Scaling: ---.........
Texture Quality: Normal
Shader Q: Normal
Shadow Q: Normal
Reflection Q: Normal
Reflection MSAA: OFF
Water Q: Normal
Particles Q: Normal
Grass Q: Normal
Soft Shadows: Sharp ( vad är lägsta egentligen?)
Post FX: Normal
In-game Depth of field effects: OFF
Anisotropic Filtering: OFF
Ambient Occlusion: Normal
Tesselation: OFF

Advanced Graphics glömde jag: http://gyazo.com/e02b5369ad19da4c86befc1739f797f2
Display: http://gyazo.com/5afcab14be0c354f56901d512121a318

Visa signatur

AMD
+
Nvidia
= Sant
★shivaliciouz

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem.
Ibland kan jag lira en hel kväll och ibland crashar det var 10-15 minut.
Har även fått "bluescreen" vid 2 tillfällen och det e första gången någonsin på den PC´n jag har nu.
Graff-kortet är ett GTX660 Ti OC så¨det e väl inte så ballt men borde klara det tkr jag.
Vad ligger du på för temp?
Märkte att min är betydligt högre när ja lirar GTA V än andra spel, brukar ligga på 30 grader i idle och runt 45 när jag spelar men GTA skickar upp det runt 65-70 grader ( både graff-kortet och CPU´n)

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Svart, 140mm Silent Series R2 x3 | MSI Z77 MPOWER ATX | Intel Core i5 3570K 4,2Ghz (Ivy Bridge) | MSI GeForce GTX 660Ti 2048MB OC TwinFrozr | Corsair 16GB CL10 1600Mhz VENGEANCE LP Röd | Samsung SSD Basic 840-Series 120GB | WD Caviar Blue 1TB 7200rpm | Corsair Hydro H70 Core, Corsair Air series SP 120mm High Performance x2 | Corsair TX 650W V3 80+ Bronze Enthusiast Series | Samsung DVD±RW 24X DL Svart OEM

Permalänk
Skrivet av Andreeee:

Jag har samma problem.
Ibland kan jag lira en hel kväll och ibland crashar det var 10-15 minut.
Har även fått "bluescreen" vid 2 tillfällen och det e första gången någonsin på den PC´n jag har nu.
Graff-kortet är ett GTX660 Ti OC så¨det e väl inte så ballt men borde klara det tkr jag.
Vad ligger du på för temp?
Märkte att min är betydligt högre när ja lirar GTA V än andra spel, brukar ligga på 30 grader i idle och runt 45 när jag spelar men GTA skickar upp det runt 65-70 grader ( både graff-kortet och CPU´n)

GPUn: 45 grader
CPUn: ungefär 45-48 grader..
Jag har ett AMD Radeon HD 7870.. Jag crashar var 5:e minut när jag spelar med kompisar( samma server alltså) egen server har inte hänt än

Visa signatur

AMD
+
Nvidia
= Sant
★shivaliciouz

Permalänk
Medlem

Krachar? Men får du något felmeddelande? Annars tycker jag atta du kör på alldeles för låga inställningar om jag minns rätt vad du hade för grafikkort.

EDIT: Jasså i multi player men hur är det in single player?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Jag fick en del krascher men inte efter att jag ställde upp vcore lite. Märks att CPU får jobba...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shivaliciouz:

Skriv det på engelska ...

Page file i Windows.

Permalänk
Skrivet av shivaliciouz:

GPUn: 45 grader
CPUn: ungefär 45-48 grader..
Jag har ett AMD Radeon HD 7870.. Jag crashar var 5:e minut när jag spelar med kompisar( samma server alltså) egen server har inte hänt än

Första crashen skedde nu efter ca 30 minuter.

Visa signatur

AMD
+
Nvidia
= Sant
★shivaliciouz

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Krachar? Men får du något felmeddelande? Annars tycker jag atta du kör på alldeles för låga inställningar om jag minns rätt vad du hade för grafikkort.

EDIT: Jasså i multi player men hur är det in single player?

Nej, det står "Grand Theft Auto V is not responding" osså går det inte att göra något..

AMD RADEON HD 7870

Visa signatur

AMD
+
Nvidia
= Sant
★shivaliciouz

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Krachar? Men får du något felmeddelande? Annars tycker jag atta du kör på alldeles för låga inställningar om jag minns rätt vad du hade för grafikkort.

EDIT: Jasså i multi player men hur är det in single player?

Vet inte hur det är i singleplayer , men känns som att det bör hända samma sak....

Visa signatur

AMD
+
Nvidia
= Sant
★shivaliciouz

Permalänk
Skrivet av nackskägg:

Page file i Windows.

hjälp mig mer om var jag kan hitta det till GTA V

Visa signatur

AMD
+
Nvidia
= Sant
★shivaliciouz

Permalänk

ADD:

Skrivet av shivaliciouz:

hjälp mig mer om var jag kan hitta det till GTA V

Tja igen! Jag kan lägga till att jag har kunnat spela från 19:00 - 04:45 fredag! - Lördag: 11:00 - 03:40 ungefär.. Så jag har kunnat spela väldigt länge Grand theft online dåra.. Det är inte förns idag jag har börjat fått krasher helt random.. inga "Crash reports" heller.. utan bara "NOT RESPONDING".
somsagt jag kan bara spela 5-10 min med kompisar och på egen server med andra som jag inte har friendlisten på så äre typ 30-40 minuter!

Tack för all hjälp & snabba svar hitills!

Visa signatur

AMD
+
Nvidia
= Sant
★shivaliciouz

Permalänk
Medlem

testa kör en "repair" på GTA.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Svart, 140mm Silent Series R2 x3 | MSI Z77 MPOWER ATX | Intel Core i5 3570K 4,2Ghz (Ivy Bridge) | MSI GeForce GTX 660Ti 2048MB OC TwinFrozr | Corsair 16GB CL10 1600Mhz VENGEANCE LP Röd | Samsung SSD Basic 840-Series 120GB | WD Caviar Blue 1TB 7200rpm | Corsair Hydro H70 Core, Corsair Air series SP 120mm High Performance x2 | Corsair TX 650W V3 80+ Bronze Enthusiast Series | Samsung DVD±RW 24X DL Svart OEM

Permalänk
Skrivet av Andreeee:

testa kör en "repair" på GTA.

redan gjort.. behövde sätta in skiva 5 & 7 sen 1 ... sen installerade den directx, wizard å sånt.. men ingen framgång.. Patch kom idag med ju ->
http://gyazo.com/7dbac875efc57589b816b8fcc050b9a5

Visa signatur

AMD
+
Nvidia
= Sant
★shivaliciouz

Permalänk
Medlem

Jag har lyckats lokalisera när mitt GTA V crashar, men inte hittat någon lösning.
När man skjuter från fordon crashar det oftast, när man byter karaktär verkar det också krasha ovanligt ofta. Någon som hittat en lösning?

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem

GTA V har krachsat ett tio-tal gånger dom senaste dagarna. Ibland kan jag spela i 10 timmar i sträck utan problem och ibland 30-60 min innan det kraschar. Det enda som dyker upp vid det tillfället är "GTA V Has stopped working" och inget mer, hittar ingen error log eller något liknande som eventuellt skulle kunna förklara vart det händer och vad som orsakar det.

Har dock lyckats att lösa det mesta av problemet med att ställa ner grafikinställningarna på bland annat Post FX och Grass Quality.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Skrivet av Mizccc:

Jag har lyckats lokalisera när mitt GTA V crashar, men inte hittat någon lösning.
När man skjuter från fordon crashar det oftast, när man byter karaktär verkar det också krasha ovanligt ofta. Någon som hittat en lösning?

Ingen aning hur det är från Story mode, då jag redan spelat ut det fast på xbox 360.. Spelar bara online på PC.

Visa signatur

AMD
+
Nvidia
= Sant
★shivaliciouz

Permalänk
Skrivet av Squedo:

GTA V har krachsat ett tio-tal gånger dom senaste dagarna. Ibland kan jag spela i 10 timmar i sträck utan problem och ibland 30-60 min innan det kraschar. Det enda som dyker upp vid det tillfället är "GTA V Has stopped working" och inget mer, hittar ingen error log eller något liknande som eventuellt skulle kunna förklara vart det händer och vad som orsakar det.

Har dock lyckats att lösa det mesta av problemet med att ställa ner grafikinställningarna på bland annat Post FX och Grass Quality.

hmmmh... Har lägsta i alla inställningar redan :3

Visa signatur

AMD
+
Nvidia
= Sant
★shivaliciouz

Permalänk
Medlem

vågar man installera om elr måste man ladda ner skiten igen och vänta ytterligare 3 dagar...

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Svart, 140mm Silent Series R2 x3 | MSI Z77 MPOWER ATX | Intel Core i5 3570K 4,2Ghz (Ivy Bridge) | MSI GeForce GTX 660Ti 2048MB OC TwinFrozr | Corsair 16GB CL10 1600Mhz VENGEANCE LP Röd | Samsung SSD Basic 840-Series 120GB | WD Caviar Blue 1TB 7200rpm | Corsair Hydro H70 Core, Corsair Air series SP 120mm High Performance x2 | Corsair TX 650W V3 80+ Bronze Enthusiast Series | Samsung DVD±RW 24X DL Svart OEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Jag har lyckats lokalisera när mitt GTA V crashar, men inte hittat någon lösning.
När man skjuter från fordon crashar det oftast, när man byter karaktär verkar det också krasha ovanligt ofta. Någon som hittat en lösning?

Prova att ta bort överklockningen av din CPU, det kan ju vara den som är instabil i spelet.

Skrivet av Squedo:

GTA V har krachsat ett tio-tal gånger dom senaste dagarna. Ibland kan jag spela i 10 timmar i sträck utan problem och ibland 30-60 min innan det kraschar. Det enda som dyker upp vid det tillfället är "GTA V Has stopped working" och inget mer, hittar ingen error log eller något liknande som eventuellt skulle kunna förklara vart det händer och vad som orsakar det.

Har dock lyckats att lösa det mesta av problemet med att ställa ner grafikinställningarna på bland annat Post FX och Grass Quality.

Detsamma för dig prova att sänka klocken på CPU till original inställningarna.

Skrivet av shivaliciouz:

hmmmh... Har lägsta i alla inställningar redan :3

Till er alla vad har ni för operativsystem, är det något ni har laddat ner eller har ni köpt era operativsystem?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mizccc:

Jag har lyckats lokalisera när mitt GTA V crashar, men inte hittat någon lösning.
När man skjuter från fordon crashar det oftast, när man byter karaktär verkar det också krasha ovanligt ofta. Någon som hittat en lösning?

Det finns vad jag vet ingen lösning ännu, men orsaken verkar vara att det kraschar när man siktar från fordon efter att man har kastat en granat. Många (inkl jag) kan krascha det exakt varje gång på så vis.

En workaround (inte lösning) är att bara kasta granater med quick throw (default G) när du har ett annat vapen valt med musen; gör man det så kraschar det inte när man siktar sedan. Det är alltså bara om man kastar granat med musen som det verkar bugga.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

hände mig när jag lirade GTA Online idag och då hade jag råkat slå på DX 10.1 API'n av misstag och sen jag ställde tillbaka det till DX11 så har det inte hänt igen så det kan mycket väl vara orsaken

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Puttefnasket:

Prova att ta bort överklockningen av din CPU, det kan ju vara den som är instabil i spelet.

Detsamma för dig prova att sänka klocken på CPU till original inställningarna.

Till er alla vad har ni för operativsystem, är det något ni har laddat ner eller har ni köpt era operativsystem?

Windows 7 ultimate 64 bitars

Visa signatur

AMD
+
Nvidia
= Sant
★shivaliciouz

Permalänk
Skrivet av Andreeee:

vågar man installera om elr måste man ladda ner skiten igen och vänta ytterligare 3 dagar...

Har du skivor så kan du alltid testa repaira , arnars skulle jag Installera om med skivor så tar det ynka 2-3 hrs!

Visa signatur

AMD
+
Nvidia
= Sant
★shivaliciouz

Permalänk
Medlem

har lirat utan crash sedan jag stängde av clockningen på min cpu. kanske ett sammanträffande elr så berodde mitt på ostabil cpu.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Svart, 140mm Silent Series R2 x3 | MSI Z77 MPOWER ATX | Intel Core i5 3570K 4,2Ghz (Ivy Bridge) | MSI GeForce GTX 660Ti 2048MB OC TwinFrozr | Corsair 16GB CL10 1600Mhz VENGEANCE LP Röd | Samsung SSD Basic 840-Series 120GB | WD Caviar Blue 1TB 7200rpm | Corsair Hydro H70 Core, Corsair Air series SP 120mm High Performance x2 | Corsair TX 650W V3 80+ Bronze Enthusiast Series | Samsung DVD±RW 24X DL Svart OEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av shivaliciouz:

Windows 7 ultimate 64 bitars

Det var inte ett svar på min fråga 😉