Failed Zlib Call...Allt funktat perfekt tills igår

Permalänk
Medlem

Failed Zlib Call...Allt funktat perfekt tills igår

Någon fler som får "Failed Zlib Call" meddelande efter typ ca 5-10 min spelande?
Har inte haft ett enda problem med spelet sen jag köpte det i Lördags fram tills igårkväll.

Det föreslår att reboota datorn eller installera om spelet. Har redan installerat om spelet, samt gjort vad den här guiden föreslår http://www.reddit.com/r/GTAVpc/comments/32k6ub/gta_v_failed_z...

Köpte spelet i butik så har skivorna och tänker att jag inte behöva ladda hem det som saknas utan använda skivorna istället (har max 60gb i månaden på internet)

Reparerat skiten 3 gånger med olika korrupta filer varje gång och nu har jag inga korrupta filer men fortfaranda samma felmeddelanden.
Fruktansvärt irriterande.

Någon som vet en annan lösning eller någon som haft samma problem men fått det att funka?:)

Permalänk
Medlem

Yes! Jag fick massor... och *helskotta* vad jag har meckat innan jag fick en 100% fungerande installation igen.
För mig var det (nog) en patch som kom, som sabbade allt.

Jag gjorde som så att jag gick in i rockstar mappen, avinstallerade via en fil där som tar bort den tjänsten.
Avinstallerade spelet.
Laddade hem alla filer (jag har inte skivorna), verifierade tills dess att jag hade noll fell.
Körde sedan directx, c++ och .net delarna separat (och kontrollerade windows update samt drivrutinerna för grafikkortet)
Startade om och sedan körde installationen (startade spelet).
Efter detta, inte ett enda fel... vet inte vilken sak som gjorde skillnad men känslan var att det var directx, c++ - grejerna.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Får nog ta och prova det du gjorde! Verkar va den absolut senaste patchen som skulle fixa dom flesta problemen som ställde till allt :/

Men tusan av mycket mek, installationen är ju inte bara lite dryg att göra om sisådär 4 gånger ^^
Har allt på skiva så kan inte bara låta det stå och göra annat medans när jag måste byta skivorna även.

Kollade igenom patcharna och tydligen stämde inte 2 av dom när jag checka igenom dom med MD5 (va det nu heter).
Bara de att internet är helt slut nu och måste vänta till nästa månad att tanka om patcherna :/

Önskade bara jag slapp ladda hem patcherna efter en ominstallation.

Permalänk
Medlem

Tipset för dig är ju att ta med dig datorn till en kamrat med riktigt bredband
Ta med öl.

Fruktansvärt drygt arbete men värt det, tyckte jag. Var nog i samma härad som dig med ominstallation på ominstallation... är väldigt nöjd med att jag drog in fiber i huset när man ställs inför detta, då är det hanterbart.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Jag får ingen krasch men däremot blir min skärm bara svart när jag startar spelet men jag kan höra musiken i bakgrunden, hände efter senaste patchen för mig med.
Jag lyckades lösa det tillfälligt dock då det verkade vara att jag körde fullskärm som var problemet, i windowed mode funkar det, även borderless, dock får jag mycket lagg pga av det, och så fort jag sätter fullscreen så blir det svart igen.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem

@mac83 - Har du nvidias nya gta-drivare installerade?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

@mac83 - Har du nvidias nya gta-drivare installerade?

Japp, jag kör dom senaste betadrivisarna som skulle vara förbättrade för GTA V

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem

har nån annan än mig en skum sak online, min gubbe är randig över hela kroppen & ansiktet..svarta linjer, även när jag sett andra spelare så har deras varit randiga också..men allt annat är normalt..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mac83:

Japp, jag kör dom senaste betadrivisarna som skulle vara förbättrade för GTA V

Tycker det låter som någon grafikdrivis / directx grej... borde ju rimligtvis inte behöva ominstallera "allt" för att fånga upp det som krånglar. Nu sitter jag inte så jag ser katalogstrukturen men i en av mapparna för gta - downloaded/temp-något liknande så finns c++, directx och en mer "microsoft"-grej som körs vid installationen. Kolla om det hjälper att köra om den, det skadar inget / händer inget om du kör om dom.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

jag får samma problem zlib call hoppas någon kommer på hur man kan fixa detta utan att ladda hem spelet igen.
det tar 3 dagar för mig att ladda hem det.

Permalänk
Medlem

nu kan jag spela spelet igen
lösningen för mig var att ta bort x64m.rpf så att spelet kunde ladda hem den filen igen.

Permalänk
Inaktiv

Finns det nån BRA lösning på detta som inte tar 1000 år och 10000GB? Vi har exakt samma problem som TS. Är verkligen den enda lösningen att installera om 4 ggr?????????? Vi valde DVD-varianten för att slippa såna här bekymmer, men tji fick vi. Troligen är det fel i Rockstar social club men den går inte att avinstallera utan att avinstallera hela GTA.

Kollat filerna mha checksum, hittar inga filer som är defekta i root-katalogen: felet är nån annanstans. Rockstars supporthemsida ger inga vettiga svar.

Permalänk
Inaktiv

Nu försöker vi med "verify data" som vi fick pyssla med cmd för att ordna, enl instruktioner på Rockstars supportsida... Detta är den i särklass värsta installationsprocess4en vi nånsin varit med om! Nedan följer vad vi meddelade Rockstar;

"Purchased the dvd-version, taking several hours to install, tiresome but OK. Then we had several time wasting and annoying issues:

1) Rockstar social club took additional hours to install and several gigabytes as the Rockstar download server connection was lost over and over again. The reason why we bought the dvd-version in the first place was to avoid this sort of things. Why force us to download additional heaps of stuff?

2) With Rockstar social club sucessfully(?) installed after all, launching the game and like. "yes! here we go!" but no. "Failed zlib call" and crash. Reboot: did not work. Several hours of troubleshooting followed, trying to avoid going through the installation process once again, for reason like that we have only one life (IRL) and limited amount of download data. . Research on several foras, most notably this one and the Rockstar support.

3) "Verifying game data" is proceeding right now. It's another nightmare, consuming additional time and GB due to the server connection lost over and over again. In order to even start this process we had to run cmd. Is this user-freindly?

4) It's still unclear whether this will fix it or if we have to go through more nightmares.

We didn't expect this to be such a tiresome and slow process. It's by far the worst installation process we have ever experienced and GTA V is still not running after 48 hours!"

Permalänk
Medlem

Du har inte sett väntetiderna mellan olika saker när du spelar alltså, det där lilla... det du råkat ut för... det är bara en övning inför vad som komma skall. Förutom deras noll-koll på fusk, hahah.... finns en anledning till att jag har avinstallerat och kör just cause 3 istället

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T