Permalänk
Medlem

Pengafusk online..

Finns ett existerande pengafusk. En polare prövade och det fungerar med hjälp av cheatengine när man säljer bilar. Man ändrar bara summan helt enkelt.

Sjukt att rockstar inte lyckas förhindra något sådant, online dessutom.

Förstörde ärligt talat en del av lusten att spela nu.

Vad är det för sorts anticheat dom använder? Någon som har info?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Finns ett existerande pengafusk. En polare prövade och det fungerar med hjälp av cheatengine när man säljer bilar. Man ändrar bara summan helt enkelt.

Sjukt att rockstar inte lyckas förhindra något sådant, online dessutom.

Förstörde ärligt talat en del av lusten att spela nu.

Vad är det för sorts anticheat dom använder? Någon som har info?

Så inget som påverkar game play.
Man fick ju 800k om man förbokade.

Sen tro jag inte man kan öka värdet allt för mycket plus att man bara kan sälja en bil var 30e minut eller liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Finns ett existerande pengafusk. En polare prövade och det fungerar med hjälp av cheatengine när man säljer bilar. Man ändrar bara summan helt enkelt.

Sjukt att rockstar inte lyckas förhindra något sådant, online dessutom.

Förstörde ärligt talat en del av lusten att spela nu.

Vad är det för sorts anticheat dom använder? Någon som har info?

Ja det finns och det funkar!
Men jag skulle inte gjort det mer då de videosen laddades upp för 4-5 dagar sen och om jag inte minns fel rullade en ny patch ut igår eller om det var iförrgår!

Att du kan ändra värdet kan de nog inte stoppa, men de ser att du tjänar 999999$ var 45 minut! Och gör du detta mer än en gång per timme, eller mer än 5gånger om dygnet riskerar du att flaggas hos rockstar, då kollar dom förmodligen din transaction log och då lär dem ju banna dig!

Visa signatur

Stationär: | NZXT H440W | ASUS P8Z77-DELUXE | Core i7 3770k DELIDD @ 4,8 Ghz | 2X MSI GTX 980 SLI | Corsair Vengeance 32GB 1866MHz | EVGA Supernova G2 850W | Corsair H110i GTX 280mm |
Bärbar:| MacBook Pro 13" 2015 | Intel Core i7 5557U 3.1GHz | Intel HD Graphics 6100 | 16 GB RAM | 512GB PCI-SSD |

Permalänk
Inaktiv

Bannar de IP nr sedan är det kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av LuddeH98:

Ja det finns och det funkar!
Men jag skulle inte gjort det mer då de videosen laddades upp för 4-5 dagar sen och om jag inte minns fel rullade en ny patch ut igår eller om det var iförrgår!

Att du kan ändra värdet kan de nog inte stoppa, men de ser att du tjänar 999999$ var 45 minut! Och gör du detta mer än en gång per timme, eller mer än 5gånger om dygnet riskerar du att flaggas hos rockstar, då kollar dom förmodligen din transaction log och då lär dem ju banna dig!

Det där är bara bullshit som videoskaparen har hittat på och tagit från tomma intet.

Cheatengine injectar processen och det är där det roliga borde ha tagit slut. Dock kanske injectionerna flaggas och en delayed ban blir av.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Hörde också om det, man kan ändra värdet på bilar och även ändra hur mycket xp man ska få för ett uppdrag, tydligen några som fick över hundra levlar efter ett uppdrag/heist

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Finns ett existerande pengafusk. En polare prövade och det fungerar med hjälp av cheatengine när man säljer bilar. Man ändrar bara summan helt enkelt.

Sjukt att rockstar inte lyckas förhindra något sådant, online dessutom.

Förstörde ärligt talat en del av lusten att spela nu.

Vad är det för sorts anticheat dom använder? Någon som har info?

Vad spelar det för roll egentligen om någon annan fuskar till sig pengar, det påverkar ju inte dig någonting för att någon annan någonstans i spelet fuskar?
Visst det är dåligt att det är möjligt att göra så men om man ändå kan köpa till sig pengar i spelet av att betala med riktiga pengar så är det ju samma sak.
Bara för att någon annan har råd att köpa allt direkt påverkar inte mig något, det är snarare dom som har det tråkigt för dom inte kan gå igenom spelet på normal fart.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mac83:

Vad spelar det för roll egentligen om någon annan fuskar till sig pengar, det påverkar ju inte dig någonting för att någon annan någonstans i spelet fuskar?
Visst det är dåligt att det är möjligt att göra så men om man ändå kan köpa till sig pengar i spelet av att betala med riktiga pengar så är det ju samma sak.
Bara för att någon annan har råd att köpa allt direkt påverkar inte mig något, det är snarare dom som har det tråkigt för dom inte kan gå igenom spelet på normal fart.

Varför ska folk få grejer gratis? Det är tråkigt för att det påverkar omgivning, varenda jävel som fuskat kommer kunna sitta i sina tanks och använda sina rpgs och spränga andras bilar för att de har oändligt med cash.
Alla fuskarna man hamnar i samma games med kommer ha alla vapen, snabbaste bilarna, bästa gearet etc.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Varför ska folk få grejer gratis? Det är tråkigt för att det påverkar omgivning, varenda jävel som fuskat kommer kunna sitta i sina tanks och använda sina rpgs och spränga andras bilar för att de har oändligt med cash.
Alla fuskarna man hamnar i samma games med kommer ha alla vapen, snabbaste bilarna, bästa gearet etc.

Det kommer absolut bli tråkigt om en massa spelare har oändligt med pengar och kör runder i tanks och dummar sig bara, men faktiskt så förstör dom bara för sig själva, dels har dom tagit bort det roliga med att kämpa till sig pengar, och dels kommer dom tröttna ganska fort på att köra runder och förstöra bara.

Så vi kan bara hoppas på att Rockstar sätter ner foten, men jag tror nog att fuskarna tröttnar ganska snabbt ändå. Jag blev själv halvt deprimerad när jag såg att jag hade fått mina pre-order cash. Jag vill jobba till mig pengar, inte ha allting från början.

Permalänk
Medlem

Kan ju trösta dig med att jag har fört över mina karaktärer från xbox (level 320 och 64). Så det kommer finnas massor med folk som ligger långt före dig! Jämför dig inte med andra och lira med dina kompisar istället Kommer nån med tank så använd passive mode!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Det kommer absolut bli tråkigt om en massa spelare har oändligt med pengar och kör runder i tanks och dummar sig bara, men faktiskt så förstör dom bara för sig själva, dels har dom tagit bort det roliga med att kämpa till sig pengar, och dels kommer dom tröttna ganska fort på att köra runder och förstöra bara.

Så vi kan bara hoppas på att Rockstar sätter ner foten, men jag tror nog att fuskarna tröttnar ganska snabbt ändå. Jag blev själv halvt deprimerad när jag såg att jag hade fått mina pre-order cash. Jag vill jobba till mig pengar, inte ha allting från början.

Just därför jag inte förbeställde, ville inte ha 300k pengar att börja med.

Permalänk
Medlem

hoppas som fan att dom bannar fuskare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Just därför jag inte förbeställde, ville inte ha 300k pengar att börja med.

jag förbeställde inte spelet, åkte nån vecka efter release o köpte det i affär..fick endå massa cash både online och offline. följde med en lapp i fodralet o man var tvungen att knappa in det.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

jag förbeställde inte spelet, åkte nån vecka efter release o köpte det i affär..fick endå massa cash både online och offline. följde med en lapp i fodralet o man var tvungen att knappa in det.

Urk. Jag köpte genom gmg och väntade tills att jag såg att det inte medföljde någon sådan kod.

Permalänk
Medlem

tröttsamt, vet verkligen inte vart man vill komma med fusk.

Visa signatur

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Permalänk
Medlem
Skrivet av haggis:

Kan ju trösta dig med att jag har fört över mina karaktärer från xbox (level 320 och 64). Så det kommer finnas massor med folk som ligger långt före dig! Jämför dig inte med andra och lira med dina kompisar istället Kommer nån med tank så använd passive mode!

Det går att injecta fake xp också.. så folk med nystartade konton kan få lvl 1000 och 1 mille var 45e minut.

rockstar sköt sig i foten när de inte implementerade något slags anticheat system alls.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Spelade Online alldeles nyss och såg att en spelare i samma session satte en 9 Miljarders bounty/Billion dollar Bounty på en annan spelare. En snubbe lyckades döda honom efter ett tag och fick alla pengarna... Var själv hur nära som helst på att döda honom! Billion Dollar Bounty hacket har kommit tillbaka till GTA V m.a.o!

Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Permalänk
Medlem

såg också de där... tror faktiskt att de kommer banna/resetta då de faktiskt säljer ingame pengar...
om det finns fusk förlorar de pengar ju... så visst intresse har de ju att fixa det

Permalänk
Medlem

Även om det går att fuska så förstör det ju hela grejen. Hur kul är det att spela efter det liksom?

Visa signatur

i5 2500k, GTX770SLI, 8GB RAM

Permalänk
Medlem

rockstar kontot blir bannad vid fusk.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netforce:

rockstar kontot blir bannad vid fusk.

Vissa säger att de har blivit bannade från online, andra att de läggs i en s.k. cheater pool, andra att inget händer, undra vem man ska tro på.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Inte märkt av fuskare något, haft tank i veckor utan fusk nu. Man kan ju lätt tjäna 2 miljoner om dagen och mer...

Visa signatur

CPU= Intel Core i7 6700k
PSU= EVGA Supernova G2 750W
Moderkort= ASUS Z170 Pro Gaming
GPU= ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX
Minne= Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 (2x8GB)

Permalänk
Medlem

själv lär jag inte prova ens multi, orkar inte med fuskare det är så jävla lågt och ruttet.... alla som blir ertappade att fuska borde endast få spela med andra fuskare då hade man ju inte brytt sig haha..

Permalänk
Medlem

Tur att man inte provade på. Folk åkte på ban väldigt fint gjort rockstar :DDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewCamps:

Tur att man inte provade på. Folk åkte på ban väldigt fint gjort rockstar :DDD

Dock bara en 14dagars men hoppas dom inte är lika snälla nästa gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewCamps:

Tur att man inte provade på. Folk åkte på ban väldigt fint gjort rockstar :DDD

Spelet är ju pay to win i alla fall, om man utgår ifrån att dom som fuskar hade spenderat IRL pengar istället så är det bara rockstar som har förlorat på det.

Citat:

In a post on Rockstar Newswire, Rockstar explained that “if you’re the completely instant gratification type, you can choose to buy denominations of GTA$. You will have the option to purchase GTA$ through the in-game Store. The game and its economy have been designed and balanced for the vast majority of players who will not buy extra cash. There is no in-game paywall and nothing that should disrupt the balance of the game. You don’t have to spend real money to attain the cars, guns, clothes, flash and style of a high-roller in Los Santos, but can if you wish to get them a little quicker.”

Tolkar alltså rockstar som att man köpa pengar utan att balansen i spelet förstörs, och då finns det ingen anledning för oss att bry oss om fuskare. Det enda dom har gjort är ju "instant gratification", såvidare det stämmer kan jag inte uttala mig om då jag tycker att online läget för splittrat. Blivit 99% single

Permalänk
Medlem

Varför banna pengafuskare när man ändå kan köpa pengar? Hyckleri.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rama:

Varför banna pengafuskare när man ändå kan köpa pengar? Hyckleri.

För att dom inte tjänar pengar på fuskare. Tycker inte du själv att fuskare ska bli bannade?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m4gnify:

För att dom inte tjänar pengar på fuskare. Tycker inte du själv att fuskare ska bli bannade?

Du missförstod nog det. Varför ska det ens finnas möjligheten att köpa in-game pengar för riktiga? Skapar en ordentlig klyfta mellan spelare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Testpilot

Kan flika in och säga att du blir bannad av att använda CheatEngine - Jag är en av dem som använt just den där metoden för att sälja bilar för 999k, och precis som alla andra 500,000 spelare blev jag bannad för det i lördags.

Bara en förvarning, undvik CheatEngine om du inte vill riskera en 2week ban och sedan perma om du gör något mer efter det som bryter mot deras nya EULA/TOS (som de förövrigt ändrade NÄR de bannade folk för memory edit, och som inte fanns med i TOS/EULA vid release).

Edit:
Säger inget om min ban, men tycker det var liiite dumt av RockStar att banna alla som använt någon memory edit, mod (tex. FOV-slider) eller annan exploit (ej 3.e parts program) när de inte påverkade spelarna runtomkring negativt... hade la räckt med att nolla kontorna, i mitt tycke, och sedan skickat en varning om att detta bryter mot deras regler och fortsatt beteende kan leda till permanent avstängning.
Och detta säger jag för jag tycker spelet är najs och förtjänar att spelas, men att rulla ut en halv miljon 2week bans 1 vecka innan Witcher 3? Inte allt för smart kan jag tycka.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >