Citat:
Ursprungligen inskrivet av
bigmac pro
Du kan nog tanka hem en demo version eller en lite version av Ableton live, finns många tutorials och video på både deras egen site och youtube. Logic borde vara typ som cubase antar jag (har inte använt något av dom) men för mac. Det enda som egentligen skiljer sig från mängden är Ableton, du kan jobba på andra sätt där. Vill du ha något konventionellt så kan du lika gärna köra Reaper och betala mindre.
Inget av programmen kommer göra dig mer produktiv dock. Det är olika workflows som skiljer. Produtivitet kommer inifrån.
Njae... Såg en föreläsning om produktivitet. Först gjorde föreläsaren en undersökning i publiken hur de prioriterade olika saker för gynnsam produktivitet/kreativitet. Kortfattat gav undersökningen resultatet var att människor med idéer kom först, och miljön kom rätt långt ned. Föreläsaren visade sen en bild på en källarlokal med dålig belysning, kontra en fin/mysig arbetsmiljö, högt i tak, bra belysning med havsutsikt och hävdade att sannolikheten för att ett företag skulle bli framgångsrikt i källarlokalen med dålig belysning var minimal. Han hävdade därför att man bör lägga mest energi till att börja med att ha en bra arbetsmiljö som stimulerar människorna till kreativitet. Dvs en dålig arbetsmiljö påverkar mer än folk är medvetna om.
Körde mac och logic 3.2 eller liknande för massa år sen och minns bara att jag fick mer gjort under MacOS än windows. Så produktivitet kommer inifrån, om miljön tillåter. Jag är inte speciellt strukturerad människa så det skulle underlätta med ett enklare gränssnitt för min del.