Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Scirocco
Får du in Nvidia grafikkortet i första datorn där så duger den utmärkt till htpc klarar 1080p osv utan problem. Om du inte tänkt och surfa och sånt, så släng in Openelec så har du XBMC som är snabbt.
jag kör den nu och funkar hur fint som helst^^ klarar till och med av youtube i full hd, ortoligt

jag har openelec, funkade hur fint som helst och snabb^^
btw jag har installerat den på hårddisk, men hur bra går det om jag installerar den på usb, går den slöare då? lagrar du filmer i din hårddisk?
tror att man kan surfa med xbmc, med ett tillägg. ska testa
du kan inte tipsa mej om bra tillägg?
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
ronnylov
Fram till förra veckan körde jag följande htpc:
Edit: Jag tror inte man behöver överklocka eftersom man låter grafikkortet göra hästjobbet med avkodningen av video. Jag hade långt ifrån full belastning på min 3400+, den kanske låg runt 20% när jag kollade HD-filmer. Då var den samtidigt inspelningsdator med 3 stycken tv-mottagare och i viss mån även en liten filserver för de inspelade videofilerna.
aha tack för det bra svaret, jag kör med xbmc som funkar hur fint som helst, utan lagg eller liknande. Datorn som inte ens klarade av 480p i youtube utan att lagga, klarar nu av 1080p i youtube utan problem, men har inte testat spela upp en riktig film, via usb eller så, men lär funka fint.
den andra datorn slutade fungera, tror att det är pga två sprängda kondensatorer, har en också på den första, men fungerar, ska byta ut dem så fort jag kan och testa xbmc på den andra datorn och hoppas på det bästa. funderar på att överklocka grafikkortet lite, du känner inte till något bra överklockningstillägg till xbmc?
men hoppas att den andra datorn funkar också^^ annars får den bli en server.
båda datorerna har sempron cpuer, men första är pcie och andra är agp, kommer ihåg att datorn med agp-gpu klarade av css och cs1.6 utan problem XD
ja man hittar ju hur bra saker som helst här i marknaden ^^
kan inte man bara dela allt man har på main-dator utan server? som hemmagrupp
tack