Ubuntu 13.10 : Hur byta utseende på login ?

Permalänk
Medlem

Ubuntu 13.10 : Hur byta utseende på login ?

Hej!

Jag är lite av nybörjare på Linux överhuvudtaget. Jag undrar hur jag kan ändra utseende på login screen? vilket kallas GDM vad jag förstår

jag har ett utseende här som jag skulle vilja testa:
http://gnome-look.org/content/show.php/SystemAccess?content=5...

i zip filen så finns det:
---------------------------
background.png
cancel.png
cancel-active.png
cancel-prelight.png
ok.png
ok-active.png
ok-prelight.png
GdmGreeterTheme.desktop
greeter.xml

jag har googlat och testat en jäkla massa, jag pillar bara i virtualbox så det är lugnt om jag sabbar något vilket jag har gjort x antal gånger, med x antal om-installationer!

Samt, är det det bara jag eller är 13.10 väldigt buggigt? är det 12.04 LTS som gäller? vad jag förstår så kommer den nya LTS versionen ut snart om någon dag bara.

tacksam för nybörjar hjälp med pillandet!

Permalänk
Medlem

Ubuntu använder LightDM som standard login hanterare. Det går att ändra utseende med Ubuntu Tweak.
Annars kan du byta till GDM:
http://askubuntu.com/questions/152256/how-do-i-switch-from-li...
http://askubuntu.com/questions/193/how-can-i-change-the-login...

Skräddarsy LightDM
http://www.maketecheasier.com/customize-lightdm-themes/

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lembritt:

Ubuntu använder LightDM som standard login hanterare. Det går att ändra utseende med Ubuntu Tweak.
Annars kan du byta till GDM:
http://askubuntu.com/questions/152256/how-do-i-switch-from-li...
http://askubuntu.com/questions/193/how-can-i-change-the-login...

Skräddarsy LightDM