Installera wifi usb i kali linux!

Permalänk
Medlem

Installera wifi usb i kali linux!

Hej!
Jag har kali linux installerat i vmware och vill få nätverkstjänsten att fungera... Men alla installationsguider jag hittat har bara lett till fel fel och åter fel!
Snälla är det någon här som är jävlig på linux och hur man installerar i linux för har knappt något hår kvar!
är ett Edimax ew-7717Un jag försöker få att fungera...

Permalänk
Rekordmedlem

Är det ett vmware problem ? Värddatorn delar ut en nätverksanslutning till din linuxklient eller så ska usbenheten kopplas till det virtuella systemet och du behöver beskriva virtualiseringen bättre för felet kan ligga där och inte i linux.
Dessutom är Kali kanske enklare att köra direkt än virtualiserat pga användningsområdet och att det har trix för sig för att kommunicera med hårdvaran, det stödjer inte heller alla typer av nätverkskort så vet du att det ska fungera med det du har ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.