Tjena! Börjar fundera på om det är något fel på min nya kylare jag har köpt. Som topic avslöjar är det en cooler master 212 evo som sitter på min q6600.
Processorn är överklockad till 3,15 GHz med en Vcore på auto, OCCT visar 1,25 ungefär. Ligger på runt 55-57c i idle.
Om jag kör OCCT med stora paket en längre stund kommer den upp i nästan 80c på kärnorna. Tycker det känns för varmt?! Borde inte denna kylare hålla nere temperaturen mer? Jag börjar bli osäker på om jag gör något fel vid montering av kylaren eller dylikt, har dock tagit av och satt dit den 3 gånger nu

Så borde fan fått dit den rätt, testat med olika mycket kylpasta också bara för att.. Inte blivit någon märkbar skillnad alls.
Någon som har koll på hur dessa siffror låter? Finns det någon chans/risk att programmet visar fel temperatur eller vad är grejen?
Värt att nämna är att om jag kör Aida64 och kollar temperaturen i det programmet så visar det mycket mindre, ca 45-48c idle. Då med inställningen Tjmax på automatisk. Men ställer jag Tjmax på 100c vilket jag har för mig är rätt för min CPU? Så visar den samma som i OCCT.
Vad tror ni kära Sweclockare? Hjälp!