Sidan 3 av 3 12 3

Verktyg Visningsval
2013-02-23, 19:59   #61

Mc.Morgan

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: dec 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av hytin Visa inlägg
Här kommer lite mellan olika fläcktar till h80i som jag har provat fram på min rigg

http://img214.imagevenue.com/loc642/..._122_642lo.jpg
Orginal h80i låter inte så mycket så vida den inte jobbar men när den jobbar så låter den rätt bra men inte så mycket som gamla h80 klart bäst kylning

http://img196.imagevenue.com/loc490/..._122_490lo.jpg
SP120 Perfomence låter knappt något alls då den inte jobbar hör knappt datorn me den nya SP serien låter lite då den börjar jobba men inte så mycket då fläcktarna bara varvar max 1650 rpm för man måste ha motstånd för att dom skall funka i link2 kyler ok hadde dock velat att dom skulle gått att ställa i en högre kurva
http://img160.imagevenue.com/loc485/..._122_485lo.jpg

SP120 Quiet Edition låter inget knapp och går på max hela tiden men kyler dock inte så bra som det var tänk

med sp120 performence

http://www.youtube.com/watch?v=DtlTRhNsMGA

så tysta dom är och då sitter det 2 st AF140 i fronten av chassit med och en i toppen
SP Quiet Edition, vilka vartal har du på dem? Mina ligger runt 1300 konstant och låter mest i hela burken...
Mc.Morgan är inte uppkopplad
2013-02-23, 22:35   #62

stormense

Medlem

stormenses avatar

Plats: Flyttar omkring

Registrerad: dec 2011

Mina Corsair SP120 High Performance Edition High Static Pressure låter inte alls om man inte spelar eller liknande. Ligger på 780 varv när man surfar. Lite surt bara med att man måste ha motstånden kopplade för att de ska kunna gå ställa i Link. Fast de kyler bra ändå på 1500 varv så har förträngt detta och är nöjd. Har till och med glömt de dåliga gängorna som fixades med gängtejp så de inte skramlar ut. Sitter stadigt gör de inte men så länge det håller ihop förtränger jag det också.
2013-02-24, 20:30   #63

hytin

Medlem

hytins avatar

Plats: Gemla

Registrerad: jan 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mc.Morgan Visa inlägg
SP Quiet Edition, vilka vartal har du på dem? Mina ligger runt 1300 konstant och låter mest i hela burken...
dom ligger på 1265rpm

men jag använder performence edition nu istället 24/7 och jobbar datorn inte ligger dom på 830rpm och hörrs inte
får se hur det blir imorgon då mitt h100i kommer
Corsair Obsidian 750D / Asus Rampage IV FORMULA X79 / I7 4820K @ 4,8Ghz / Custom Loop / Corsair V 16GB 2133mhz / R9 290X @ 1120 /PSU Corsair HX850 Gold / 2 X Corsair Force 3 120gb SSD / Seagate B 2TB 64mb /
http://www.sweclockers.com/galleri/12182-obsidian-750d
hytin är uppkopplad nu
2013-02-27, 18:07   #64

nonjapps

Medlem

Registrerad: feb 2005

Citat:
Tjena,
I min burk är det alltså mitt vattensystem som låter absolut mest, vilket jag tycker själv är konstigt då vitsen med vattensystem är att de ska kyla bra och vara tysta. Ljudet är liksom ett smått tjutande, ljust ljud som jag antar kommer från radiatorn... Jag har hört av andra som haft fel på sina att de låter som en dammsugare eller gurglar eller dyl men min låter inte alls så.

Så jag undrar om någon har någon info om vad som kan vara problemet?

Självklart står allt på Quite i Corsair's Link.

Mvh
Jag har precis samma fel på min pump, svagt vinande ljud. Otroligt irriterande.
Har lossat strömkabeln till min pump och då blir det tyst
Vet någon om det finns något sätt att ändra varvtal på pumpen?

Mvh
nonjapps är inte uppkopplad
2013-02-27, 18:25   #65

Mc.Morgan

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av nonjapps Visa inlägg
Jag har precis samma fel på min pump, svagt vinande ljud. Otroligt irriterande.
Har lossat strömkabeln till min pump och då blir det tyst
Vet någon om det finns något sätt att ändra varvtal på pumpen?

Mvh
Dubbelkolla att det inte är fläktarna då, koppla ur dem och lyssna om ljudet ändras.
Pumpens hastighet går inte andra ändra utan den går konstant på samma "varvtal".
2013-02-27, 19:13   #66

nonjapps

Medlem

Registrerad: feb 2005

Citat:
Dubbelkolla att det inte är fläktarna då, koppla ur dem och lyssna om ljudet ändras.
Pumpens hastighet går inte andra ändra utan den går konstant på samma "varvtal".
När jag kopplar ur fläktarna är ljudet kvar, kör dom väldigt sakta (600rpm) så dom är i stort sett ljudlösa.
Skulle hellre öka fläktarna och sänka pumpvarvtalet.
Hade varit perfekt om man kunde göra det i LINK 2 mjukvaran.
Alternativt får jag väl skaffa någon form av fläktkontroller för att sänka spänningen till pumpen och se om det blir bättre.
Eller finns det något smidigare sätt?
nonjapps är inte uppkopplad
2013-02-27, 19:17   #67

Jutman

Medlem

Registrerad: jan 2002

Två dagar i rad har den ena fläkten helt plötsligt stannat på min h100i (har kollat att alla kontakter sitter i ordentligt). Någon annan som har varit med om detta?
2013-02-27, 23:11   #68

Cebius

Medlem

Registrerad: aug 2010

Har också en H100i och satte direkt dit två st Sp120 Quiet Performance men fan vad jag tycker de låter, 1250 rpm konstant. Tydligen är det samma fläktar som de man får med förutom att man man byta färg på ringarna, lurad man känner sig och går inte att styra i Link.

Så nu ska jag köpa Noctua NF-P12 PWM. Går de att kontrollera med Link?
Cebius är inte uppkopplad
2013-02-28, 16:00   #69

Mc.Morgan

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Cebius Visa inlägg
Har också en H100i och satte direkt dit två st Sp120 Quiet Performance men fan vad jag tycker de låter, 1250 rpm konstant. Tydligen är det samma fläktar som de man får med förutom att man man byta färg på ringarna, lurad man känner sig och går inte att styra i Link.

Det är inte alls samma fläktar, de är faktiskt väldigt olika. SP serien är Corsairs bästa och de som sitter på är inte alls i samma nivå. Men som jag då skrev i första inlägget så går de inte att styra, därav det höga ljudet. Tydligen så kan man köpa High Performance och sätta motstånd på dem och det sättet styra dem, men både du och jag får antingen leva med det, sätta motstånd på så de inte kyler lika bra eller köpa nya
2013-03-01, 13:28   #70

stormense

Medlem

stormenses avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Cebius Visa inlägg

Noctua NF-P12 PWM ska inte gå att styra med Link men NF-P12 går utmärkt och är riktigt bra till i alla fall H80i.
2013-03-03, 10:23   #71

Cebius

Medlem

Registrerad: aug 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av stormense Visa inlägg
Noctua NF-P12 PWM ska inte gå att styra med Link men NF-P12 går utmärkt och är riktigt bra till i alla fall H80i.
Toppen, endast icke PWM som fanns i lager så blir att köpa dem två. Fästs dem med bifogade gummiskruvar eller de jag skruvade fast mina SP120 med?
Cebius är inte uppkopplad
2013-03-04, 19:19   #72

stormense

Medlem

stormenses avatar

Samma skruvar använde jag men som sagt, man får vara försiktig med gängorna för de slits lätt ut (i alla fall på H80i).

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb