Sidan 5 av 5 « Första 234 5

Verktyg Visningsval
2013-03-14, 20:32   #121

Mars SSX

Medlem

Registrerad: okt 2011

För att få bättre renderingstider. = )
Mars SSX är inte uppkopplad
2013-03-14, 20:33   #122

palusa

Medlem

palusas avatar

Registrerad: nov 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av screamin-daemon Visa inlägg
Slitage är ju en icke-faktor, håller man på med överklockning skitar man fullständigt i om cpu:n håller 10 eller 12 år.

Kan ju fråga varför du undervoltar och jagar lägre temperaturer? Spelar ju ingen roll för hållbarheten om cpu:n ligger i 45c eller 55c. Visst kan jag förstå det ifall du vill ha den tyst men det är inte det du ger som anledning:
Sinnesro :-) vill ha ett tyst system som presterar bra och är svalt.

Sysslar man med musikproduktion så vill man definitivt ha det tyst med. Datorn står även i sovrummet och jag kan sitta där samtidigt som min son sover.

Snart blir det dessutom sommar då har man ofta bra mycket varmare inomhus.

Fullt medveten om att det går köra den i flera år på säkert 70c och mer. Men det känns knappast bra för mig iaf.

Skickades från m.sweclockers.com
palusa är inte uppkopplad
2013-03-14, 20:45   #123

Ptah

Medlem

Registrerad: maj 2004

Jag klockar själv inte datorn om jag inte behöver det till något speciellt. T.ex. streamar jag eller spelar något nyare spel brukar de ge rätt mycket extra. Mitt måtto är typ ju äldre datorn blir desto mer klockar jag den, till en viss gräns såklart.
Ptah är inte uppkopplad
2013-03-14, 21:00   #124

flexm

Medlem

Plats: Malmö

Registrerad: apr 2010

Jag gillar att köra onlinespel med bra framerate, och efter man sänkt alla grafiksettings i till lägre i vilket spel det nu är, då är det ofta cpun som flaskhalsar för att nå 120fps. (2500k/670)
flexm är uppkopplad nu
2013-03-14, 21:00   #125

dales

Medlem

Plats: Västerås

Registrerad: dec 2003

Vill absout inte verka uppviglare eller något, bara berätta mina 2 cent.

I min ungdom (30 eller så år sedan) så var det skriva kod som var hett (mjo inga brudar tyckte det).
När man travade uppåt i åldersstegen så gick man igenom ALLT, värsta MB, värsta GPU, värsta ALLT!!
Vettefan hur många tusen man spenderade på detta sandslott.

Nu när man (jag i alla fall) sanslat sig (läs blivit äldre) så kör jag OS X på allt här hemma.
Om någon nu skriker: " MAN ÄR SÅ LÅST MED APPLES PRYLAR"!!

Så säger jag att det är du som inte förstår det hela.

Tillbaka till topic, jao överklocka är ju roligt. MEN, vad tjänar det till (benchmarks fine)?

Allvarligt, är det någon som märkt skillnad i spel/surf/whatever på en överklockad CPU?

Hata mig imorgon, ikväll är jag upptagen!

// dales
dales är inte uppkopplad
2013-03-14, 21:50   #126

Lasse468

Medlem

Plats: Västerås

Registrerad: aug 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av dales Visa inlägg
Vill absout inte verka uppviglare eller något, bara berätta mina 2 cent.

I min ungdom (30 eller så år sedan) så var det skriva kod som var hett (mjo inga brudar tyckte det).
När man travade uppåt i åldersstegen så gick man igenom ALLT, värsta MB, värsta GPU, värsta ALLT!!
Vettefan hur många tusen man spenderade på detta sandslott.

Nu när man (jag i alla fall) sanslat sig (läs blivit äldre) så kör jag OS X på allt här hemma.
Om någon nu skriker: " MAN ÄR SÅ LÅST MED APPLES PRYLAR"!!

Så säger jag att det är du som inte förstår det hela.

Tillbaka till topic, jao överklocka är ju roligt. MEN, vad tjänar det till (benchmarks fine)?

Allvarligt, är det någon som märkt skillnad i spel/surf/whatever på en överklockad CPU?

Hata mig imorgon, ikväll är jag upptagen!

// dales
Lite skillnad märker man om CPUn bottnar, men i övrigt håller jag med dej. Man blir äldre och tycker "enkelt är bra" med väldesignade grejor som typ Apples produkter.

Sen kan jag i alla fall inte hålla mej bort helt från att bygga lite PC....

//Lasse i Hökåsen...

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb