Permalänk

Corsair SP serien

Hej

Jag har lite funderingar över vad för fläktar jag ska ha till min nya custom loop. Jag har tänkt mig corsair SP efter som det statiska trycket i dessa fläktar är bra. Nu är bara frågan om jag ska ha quite edition eller performance.

Tack på förhand
Gustav Frödeberg

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag kör preformance men med en fläktkontroller och har de ställd på ca 900 rpm och om det behövs så kan jag gasa på.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Hade satsat på de tysta om jag inte hade ordentlig fläktstyrning samt ljuddämpat chassi.

Hade två stycken performance på min gamla aio cooler, dessa blåser som en lövblås på högsta (standard 12v). Lyckades lyfta hela månadens räkningshög som jag placerade på chassit innan jag 'drog på' fläktarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

har ett par av dom snabbvarviga och visst låter dom på fullt flås, inte så värst mekaniskt i mina öron, men blåstrycket dom gör skapar en hel del ljud och jag har 3st i rad.

men dom flesta moderkort som är skapligt nya kan ju kontrollera fläktarna manuellt i bios antingen på värme eller ett fast varvtal. så ställ ner dom, håller du dig runt 1000rpm så är det inte farligt alls tycker jag, det är stor skillnad från tex 1800-2000.

nu för tiden är radiatorer väldigt effektiva med lågvarviga fläktar och det är inte så markant i skillnad från fullt flås till 40% på temperatur.

jag gillar att ha det där "extra" om jag vill dra på nån gång så därför valde jag dom, men planerar du att aldrig vilja det eller siiiter i det:) ta dom andra.

värt att notera är att jag ar PWM modellen även om vissa moderkort kan kontrollera DC fläktarna så är pwm bättre.

Visa signatur

- Corsair 450D | 4790K @ 4.7Ghz, 1.26v | G.Skill 16GB 2400Mhz | Asus Maximus VII Hero | MSI R9 270X -
- Alphacool Nexxos ST30 360 | Swiftech Apogee HD Black | Ek-DDC-2 + Ek DDC Res | 3xCorsair SP120 HP | Benq XL2430T -