Permalänk

bios update fråga!

hej har ett sabertooth 990fx r2.0
och kollar jag i mitt al suiet 11 program står det att min bios heter 2301 release date 01/06/2014
kollar jag då på asus hemsida på bios filerna så finns det en 2501 som datumet är 2014/05/14
är det jag som är trög? men är inte den jag har nyare eller vad?

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Skrivet av loydenboy:

hej har ett sabertooth 990fx r2.0
och kollar jag i mitt al suiet 11 program står det att min bios heter 2301 release date 01/06/2014
kollar jag då på asus hemsida på bios filerna så finns det en 2501 som datumet är 2014/05/14
är det jag som är trög? men är inte den jag har nyare eller vad?

01/06/2014 kan ju tolkas olika 1:a juni 2014 eller 6:e jan 2014

inte alla länder som Sverige där det är dag månad år.
varför ska du uppdatera ? är det nånting som inte fungerar som det ska ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Hej nja nyare bios ska man väl lägga in eller?

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Skrivet av loydenboy:

Hej nja nyare bios ska man väl lägga in eller?

varför ? för att den är "nyare" ? om det är nåt som verkligen inte funkar ja varför inte.

om acer,asus, microsoft, avg, avast, norton, osv har nya uppdateringar som täpper till säkerhetshål var så god uppdatera.

Om den uppdateringen som finns gör att du kan använda andra processorer eller grafikkort som du inte äger,
varför ska du då installera nånting som inte har nån effekt för dig eller till och med gör att det blir värre.

med bios är det alltid en risk att "when the shit hits the fan" var säker på att du har backup.

samma kan ju sägas om Apples nya iOS har du en gammal iphone4 stanna då kvar ett ögonblick häng inte på låset ladda ner nåt nytt OS för trögare kan den ju inte bli. ja har min kvar iOS 6.1.3 om ja nån gång ska uppdatera nånting så väntar ja några veckor och ser vad andra tycker.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644