Permalänk
Medlem

Mini läcka?

Jag tror att jag kanske har ett litet problem.

Min nya loop blev klar för en vecka sedan ungefär och jag har avluftat den och hittar inga läckor men jag verkar fortfarande tappa vatten!
Det är inga stora mängder runt 0.5 till 1 mm per dag bara. Från vad jag har sett så kommer det inte ut några luftbubblor i reservoiren längre.
Jag har känt på alla anslutningar, hittar inte någon som ens är fuktig, inga droppar någonstans.
Min loop innehåller 3 radiatorer (2x 480, 1x 240) två GPU block, CPU block, res och pump. Så den kan ju vara svår att få ut all luft ur antar jag.

Ska jag bara låta den gå kanske en vecka till och se om vattennivån stannar?

Permalänk
Medlem

med så stora och ändå 3st radiatorer så skulle jag gissa på att det fortfarande kan vara luft i systemet. Men håll koll efter läckage.

Permalänk

tidningspapper / toapapper ser ju annorlunda ut efter att det kommit vatten på det. lägg i skarvar och runt slangar.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vosax:

Jag tror att jag kanske har ett litet problem.

Min nya loop blev klar för en vecka sedan ungefär och jag har avluftat den och hittar inga läckor men jag verkar fortfarande tappa vatten!
Det är inga stora mängder runt 0.5 till 1 mm per dag bara. Från vad jag har sett så kommer det inte ut några luftbubblor i reservoiren längre.
Jag har känt på alla anslutningar, hittar inte någon som ens är fuktig, inga droppar någonstans.
Min loop innehåller 3 radiatorer (2x 480, 1x 240) två GPU block, CPU block, res och pump. Så den kan ju vara svår att få ut all luft ur antar jag.

Ska jag bara låta den gå kanske en vecka till och se om vattennivån stannar?

Tippar på att du fortfarande har luft i systemet men testkör loopen med papper placerat vid skarvar och anslutningar så kan du konstatera om något läcker!

Lycka till

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren!

Det är ju inte alls omöjligt att det bara är luft som ni säger, får testa att vira in lite papper här och där och låta den gå lite till!
Jag oroar mig kanske lite för mycket antar jag!