Hej
Sitter nu och vrider och vänder på mig för att se om jag ska ta och skaffa mig vattenkylning till maskinen. Det är bokstavligt en djungel av nipplar, slangar, block och gud vet allt. Det är nickel/acetal/koppar och alla möjliga varianter på blocken som jag antar mer är estetiskt och inte helt prestanda avgörande. Men jag skulle vilja ha lite hjälp med att syna mitt paket. Fläktar har jag inte tagit med för jag vet faktiskt inte vad jag ska kolla på, det verkar mer vara att man ska ha ett statiskt tryck mer än flöde, eller kanske jag är ute och cyklar. Men men jag är här för att lära mig vad jag behöver.
Mitt mål är att kyla min processor som idag är oklockad samt ett stycke grafikkort. Specsen står i min sign men jag kan skriva de i alla fall, finns i spannet att kanske utöka med ytterligare ett 7970 så att jag har två.
Chassi: 800D
Prolle: 2700K @ stock
GPU: Sapphire 7970 @ stock
Produkt
GPU
EK 7970 backplate 239:-
EK-FC7970 Acetal 749:-
Radiator
EK-CoolStream RAD XTC (140) 470:-
Phobya G-changer 360 V.2 705:-
CPU
EK-Supremacy Acetal-Nickel 565:-
Nipplar
rak SM10/16 G1/4 - Black nickel 35:-
SM10/16 45grader svart nickel 49:-
Pump
Swiftech MCP35X 12V 835:-
Fläktkontroller
Scythe Kaze Master Pro 399:-
Reservoar
EK-Multioption RES X2 - 250 Basic 392:-
Summa: 4325:-
Nu är det bara priset för en nippel vardera, men jag antar att det kanske blir en 10 st raka och kanske 6 st 45graders nipplar.
Men nu ber jag er om hjälp för att kanske ta fram ett smidigare paket eller bara ge generella råd åt en ivrig själ