Tips på litet enkelt bränningsprogram?

Permalänk

Tips på litet enkelt bränningsprogram?

Kan nån tipsa om ett litet enkelt brännarprogram? Alltså att bränna till Mp3 filer.

Visa signatur

Mattia-SS

Permalänk
Medlem

Bränna till mp3-filer? Vad menar du? Bränna ut mp3-filer till en vanlig musik-cd? Bränna ut mp3-filer som data till disk?

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Skrivet av Juggernawt:

Bränna till mp3-filer? Vad menar du? Bränna ut mp3-filer till en vanlig musik-cd? Bränna ut mp3-filer som data till disk?

jag menar att jag vill bränna mp3 filer från hårddisken till mp3 filer på cd skiva.

Visa signatur

Mattia-SS

Permalänk
Permalänk
Medlem

InfraRecorder (gratis, GNU GPL3-licens)

Permalänk
Medlem

Windows 7 har en egen bränningsfunktion som fungerar bra välj bara skriv filer till cd när du stoppat in en tom cd skiva.

Permalänk
Medlem

som sagt har du windows 7 rekommenderar jag den inbyggda funktionen.

Permalänk
Medlem

Finns även detta http://www.burnaware.com/

Visa signatur

PC 1: AMD Ryzen 9 7900X ROG STRIX B650E-E Gaming WIFI, Ram Kingston 32GB 6000 Mhz
Gpu ASRock RX 7900 XTX Phantom OC Lagring: PNY CS3140 2TB, WD Black SN850X, 2TB Kingston FURY Renegade 4TB, Skärm Asus Rog Strix XG43V

PC 2: i9 10900x, MSI X299 Pro, Gpu: Msi Rtx 370Ti Ram 32GB. M2 980 Pro1TB,
PS5 Disc Edition PNY CS3140 2TB + VR

Permalänk
Medlem

ashampoo burning version6 är gratis, klarar allt som behövs för att bränna musik, http://www.ashampoo.com/en/usd/pin/0710/Offline/Ashampoo-Burn... den här gratis versionen klarar det mesta, dock måste man betala för senaste version om man vill bränna film i HD kvalitet. Väldigt enkelt att bränna filer med det här programmet, du behöver inte vara något proffs. Finns svensk språkpaket inbakat i programmet, välj inställningar sedan språk, scrolla ner och välj svenska.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

Om du ska bränna ut mp3-filerna på en skiva så att du kan fylla skivan med t.ex 700mb för en CD så rekommenderar jag ImgBurn, litet och enkelt att använda.

MediaPlayers inbyggda brännare i win7 konverterar låtarna till .wav och sedan bränner som musik-skiva så det går bara att få in 80min material på en CD. Bränningen funkar bra och skivan funkar i alla cd-spelare som klarar av .wav (vilket är så gott som alla).
Det som är dåligt med MediaPlayers inbyggda är att du kan inte fylla skivan med 700mb låtar utan den går enbart efter hur många minuter material som ska in på skivan.

ImgBurn, bränna som data-skiva och fylla med 700mb mp3 blir ca 175låtar (700mb/4mb)
MediaPlayer, bränna som musikskiva, låtarna på skivan blir i .wav-format. 80min blir ca 20låtar (80min/4min)

Visa signatur

Primärdator: C2Q Q9550 | 6GB OCZ Reaper | 1xGTX480 | Asus P5NT WS | 1x 750GB Spinpoint F1 + 1x 250GB Samsung | Chieftech Turbo 750W | Mionix Naos 7000 + Logitech G11 |
TV-dator: C2Q Q8400 | 4GB Crucial DDR2 | 1x HD4850 | Asus P5N73-AM |1x400GB + 1x500GB + 2x 1TB Spinpoint F1 | 500W budget-agg | Xbox 360-kontroll |

Permalänk

tack! Jag testade win 7´s eget o det funkade kalasbra även om det gav ett rätt fattigt intryck:-)

Visa signatur

Mattia-SS