Verktyg Visningsval
2011-07-19, 18:21   #1

Buio

Medlem

Buios avatar

Registrerad: jun 2003

Process Explorer v15 släppt

Nu med stöd för att visa GPU Minne och GPU användning (kräver Vista/Windows7)

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/default
Citat:
Process Explorer v15.0
Process Explorer v15 celebrates the release of the Sysinternals Administrator Reference and the upcoming 15th anniversary of Sysinternals. This major update to Process Explorer, a powerful tool for inspecting and controlling processes, threads, loaded DLLs, and more, adds GPU utilization and memory monitoring on Vista and higher. It also adds the ability to restart services, has a smaller memory footprint, and has visually cleaner performance graphs.
Nerladdning här
http://technet.microsoft.com/en-us/s...rnals/bb896653
Buio är inte uppkopplad
2011-07-19, 19:17   #2

Krux

Medlem

Kruxs avatar

Plats: Stockholm/Täby

Registrerad: sep 2002

Grymt, tack!
2011-11-02, 18:57   #3

filip_xb95

Medlem

filip_xb95s avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: sep 2009

Är det någon som vet hur man kan se vilka program som slukar GPU minnet?

känns lite segt att se att något okänt program slukar hela 100mb Vram! :@

Edit:
Hittade parasiten, det var Windows aero (dwm.exe) som tattade vramen.

Senast redigerad av filip_xb95 2011-11-02 klockan 19:10.
Asus P7P55D LE | Asus Ati Radeon HD 5850 | fractal design define r2 | Intel Core i5 750 | Corsair TX 750W | Dell U2412M IPS | Windows 7 Ultimate 64 bit | 4 GB Corsair XMS3 ddr3 | Corsair SSD Force Series 60GB | Corsair Cooling Hydro H40
filip_xb95 är inte uppkopplad
2012-06-18, 02:28   #4

Punnisher

Medlem

Plats: Norrland

Registrerad: okt 2008

15.2 versionen testar jag nu och jag vet inte om det är programmet i sig som är paj eller om mitt system är keff.
Det började med att avast klagade på win32:Malware-gen "virus" ikväll när jag skulle öppna ett undertexter program: subsyncfull som jag tycker funkar bäst, men är hur gammalt som helst, tog bort programmet och startar om datorn, blev ombedd att starta om med skanning vid uppstart och hittade bla win32: pup-gen (potentially unwanted programs) i en fil, valde delete på allt och efter någon timmes rotande i filer så avbröt jag. Startade upp systemet och installerade malwarebytes, trial versionen verkar det som, den hittade fler filer, coretemp exempelvis som hade Pup.bundleoffers.IIQ, tog bort det för motsvarande Realtemp har funkat bra hittills så kör på det istället.
Försöker ladda hem subsyncfull igen från olika ställen men firefox/avast klagar på win32:Malware-gen och blockerar nedladdningen så helt plötsligt får alla samma virus.

Kör hur som helst Process explorer och listar processer, jämför med aktivitetshanteraren ser att det är fler filer i process explorer igång.
Upptäcker sen att det är 14 processer i Process Explorer som det står (Error opening Process), och PnkBstrA.exe går inte att hitta. Försöker döda malwarebytes (mbamservice.exe) i Process explorer men åtkomst nekad. Stänger ner Process explorer, startar aktivitetshanteraren där det är fullt möjligt att döda programmet. Vilket ser ut att fungera, tills jag klickar runt på flikarna i aktivitetshanteraren...

Hela systemet hänger sig efter dödad process mbamservice.exe i aktivitetshanteraren och det enda som fungerar är Resetknappen, vilket aldrig har hänt tidigare i denna win7 installation, alltså att jag måste använda resetknappen.
Jag har som svårt att tyda(enligt google) vilket malware program som är bäst där ute men av den lilla erfarenheten jag har nu så verkar både process explorer faila med att "initiera" processerna och malvwarebytes hittar Pup och sånt som inte hade betydelse. Sen om nu subsyncfull blivit infekterad med ett virus så verkar alla på nätet helt plötsligt ha det viruset.. Jag kan inte ge något av dom senaste två programmen bra betyg men använder jag dom fel då eller? Samt att döda en process ska inte hänga hela systemet och efter installation av 2 nya program så undrar jag om dom verkligen är så bra?
2012-06-18, 02:36   #5

Batwoman

Medlem

Batwomans avatar

Plats: Karlskrona

Registrerad: aug 2010

Vad är det här för program, vad gör det som dom jag redan har inte gör?
Batwoman är inte uppkopplad
2012-06-18, 10:17   #6

Punnisher

Medlem

Plats: Norrland

Registrerad: okt 2008

Process explorer fungerar som aktivitetshanteraren men ska tydligen kunna ge mer uppgifter och programmet som är igång.
Finns ju flera olika sånna här program men exempelvis cnet's använare ger det bra betyg. Har tydligen problem att öppna program för mig..

malwarebytes påstår dom flesta är ett bra komplement till antivirusprogram. Riktigt bra betyg på cnet också, men när jag försöker stänga ner programmet krashar hela windows, om det nu beror på att det ligger en tjänst på i bakgrunden som läser av alla sidor man besöker om man har pro versionen vet jag inte men att inte kunna stänga av ett program tycker jag känns dåligt.
Punnisher är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb