Kaspersky Internet Security 149kr

Permalänk
Avstängd

Kaspersky Internet Security 149kr

Satt och tittade på Netonet och hittade detta: http://www.netonnet.se/art/dator/programvara/1
Det står "Kaspersky Internet Security 2010, med fri uppdatering till 2011"
Min fråga är: kan jag ladda ner Kaspersky Internet Security 2012 och använda istället?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns helt fel, så är en nyckel låst till ett visst program och en viss version - om du köper Kaspersky Internet Security 2011 och vill sedan använda samma nyckel till Kaspersky Internet Security 2012, så får du nog ett felmeddelande om att du har fel version för nyckeln. Men märk väl att jag kan ha fel med detta.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Jag har haft Kaspersky sen det hette Kaspersky6. Har aldrig hört att en nyckel ska vara låst till en viss version utan har man bara nyckeln så är det bara att uppdatera på Kasperskys hemsida. Gjorde det senast i förra veckan då jag gick från 2011 till 2012.
Skulle kunna vara då att när man köpt på annan plats/NetOnNet) att det innebär en annorlunda nyckel än den man får när man köper direkt från Kaspersky. Men det har jag svårt att tänka mig.
Som sagt . Hade samma nyckel till både 2011 och 2012. Har varit samma tidigare år också. Man köper nyckeln för 365 dagar.
Köp och testa då nya Kaspersky 2012 är Guld. Dom har gjort ett megajobb i att förenkla för användaren.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Avstängd

Jag registrerade ett konto på Kasperksys forum, och frågade där.Hoppas jag får något svar där man vet till 100% om det går

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Jag registrerade ett konto på Kasperksys forum, och frågade där.Hoppas jag får något svar där man vet till 100% om det går

Enklast är väl att ringa supporten : 0857853030
Edit: Det går att köpa licensen på NetOnNet för 149:- och använda nyckeln för Kaspersky 2012 enligt Kasperskys Tekniska support.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thomax:

Enklast är väl att ringa supporten : 0857853030
Edit: Det går att köpa licensen på NetOnNet för 149:- och använda nyckeln för Kaspersky 2012 enligt Kasperskys Tekniska support.

Låter gött, 149kr för 1 år
Tack för hjälpen.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Underbart att det gick ^^

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd

Jag installerade just Kis 2012 och angav nyckeln jag fick, fungerade utan problem 365 dagar för 3 datorer för 149kr.

Edit: det är lite roligt att man kunde köpa Kis 2011 (1 år 3 pc) på netonet och det kostade 699kr

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Jag installerade just Kis 2012 och angav nyckeln jag fick, fungerade utan problem 365 dagar för 3 datorer för 149kr.

Edit: det är lite roligt att man kunde köpa Kis 2011 (1 år 3 pc) på netonet och det kostade 699kr

Hehe. Det är alltid lite/mycket dyrare hos tillverkarna, än ute i butiken

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Airikr:

Hehe. Det är alltid lite/mycket dyrare hos tillverkarna, än ute i butiken

Jo det gör det också
Men jag menade att när jag köpte kaspersky idag för 149kr, så fanns det också kasperksy 2011 att köpa och det kostade 699kr.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Jo det gör det också
Men jag menade att när jag köpte kaspersky idag för 149kr, så fanns det också kasperksy 2011 att köpa och det kostade 699kr.

Ah! xD Hehe! Stor prisskillnad ;D

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Kaspersky e nog lika glada dom att få in en ny kund som troligtvis fortsätter att använda KIS även efter ett år.
In i fållan kallar dom det nog. He!
Skämt och sido. Det är ett bra skydd. Och nu när dom förenklat det så är det ett smart val. Inte längre så tungdrivet heller.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

Awesome! Beställning lagd

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Låter ju väldigt intressant!.. Ifall jag köper detta nu, kan jag då använda den om ett halvår då min nuvarande prenumeration går ut (är dock norton)?

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk

Har Beställt jag med, Tack för tipset!

Visa signatur

Finns det något mera rogivande än att installera om sitt Os

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde551:

Låter ju väldigt intressant!.. Ifall jag köper detta nu, kan jag då använda den om ett halvår då min nuvarande prenumeration går ut (är dock norton)?

Antalet dagar tickas neråt efter att du har aktiverat licensen.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Varmt tack för tipset! Jag laddade ned trialversionen av 2012 igår och idag köpte jag en licens på NetonNet för KIS 2010 för 99 kr (tydligen sänkt pris) med
fri uppgradering och lade in denna i 2012. Inga problem! Ett år för 99 kronor.

Permalänk
Medlem

Om ni spelar något UE3 spel så använd inte 2011 versionen, kaspersky och UE3 gillar inte varandra och spelet kraschar.
2010 och 2012 skall fungera bättre.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Om ni spelar något UE3 spel så använd inte 2011 versionen, kaspersky och UE3 gillar inte varandra och spelet kraschar.
2010 och 2012 skall fungera bättre.

Jag spelade Unreal Tournament 3 som en galning när jag använde Kaspersky Internet Security 2011 - funkade perfekt. Det går dock att stänga av Kaspersky genom att högerklicka på ikonen vid klockan och sedan välja "Exit" eller "Avsluta" (beroende på vad för språk du har Kaspersky i).

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Jag spelade Unreal Tournament 3 som en galning när jag använde Kaspersky Internet Security 2011 - funkade perfekt. Det går dock att stänga av Kaspersky genom att högerklicka på ikonen vid klockan och sedan välja "Exit" eller "Avsluta" (beroende på vad för språk du har Kaspersky i).

Bara en liten flagga för dom som ev. väljer 2011 och spelar UE3 spel och undrar på varför spelet inte fungerar.
Det är ett känd problem, google it
Stänga av KIS hjälper inte, avinstallera eller uppgradera är medicinen.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Bara en liten flagga för dom som ev. väljer 2011 och spelar UE3 spel och undrar på varför spelet inte fungerar.
Det är ett känd problem, google it
Stänga av KIS hjälper inte, avinstallera eller uppgradera är medicinen.

Lite synd då du. Men som väldigt många säger, att ha sina program up-to-date är det bästa för alla.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd

Super pris igen på Kaspersky Internet Security: http://www.netonnet.se/art/dator/programvara/sakerhet/fullver...
365 dagar @ 3 datorer för 99kr
Jag köpte 2st, då 365 dagar börjas räkna ner när man börjar använda nyckeln.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Underbart! ^^ Kaspersky is the shit!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GaMeR2K5:

Kan man göra så? Då skulle man ju kunna köpa typ 5 st 3-licenser för samma pris som vad en 1-licens normalt sett kostar. Och så har man virusskydd för 3 datorer i 5 år framöver.

Ja det ska fungera då licensen börjar räkna ner från när du börjar använda den.

Obs! jag kan inte garantera detta man vet aldrig något till 100% förens man testar själv. Men även om det finns en liten chans att det inte fungerar så tycker jag det var värt att köpa 2 st för 198kr. Tittar man på kasperskys hemsida så kostar 1 år (3 datorer) 799kr http://www.kaspersky.com/se/kaspersky_internet_security

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Super pris igen på Kaspersky Internet Security: http://www.netonnet.se/art/dator/programvara/sakerhet/fullver...
365 dagar @ 3 datorer för 99kr
Jag köpte 2st, då 365 dagar börjas räkna ner när man börjar använda nyckeln.

Tack för tipset. Är säkrad i minst 4 år framåt med alla licenser jag sitter på nu

Kan även också bekräfta att KIS-licenser inte är bundna till specifika versioner och nedräkningen börjar endast vid aktivering.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robalm:

Satt och tittade på Netonet och hittade detta: http://www.netonnet.se/art/dator/programvara/1
Det står "Kaspersky Internet Security 2010, med fri uppdatering till 2011"
Min fråga är: kan jag ladda ner Kaspersky Internet Security 2012 och använda istället?

vad ska du med det till? har du brandvägg på datorn/routern, modemet så behövs inget antivirus

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GaMeR2K5:

Brandvägg och antivirus är inte samma sak.

har jag sagt det?
har du brandvägg så behöver du inte antivirus, svårt att läsa?

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

vad ska du med det till? har du brandvägg på datorn/routern, modemet så behövs inget antivirus

Brandvägg skyddar väl endast mot intrång och liknande, medan ett antivirus scannar alla filer efter virus? Jag är inte insatt i datorsäkerhet så någon mer kunnig får gärna förklara mer, men jag tvilvar starkt på att en brandvägg även göra hela antivirusets jobb! Och om det nu skulle vara så känns det som en massiv konspiration att det finns en så stor marknad för antivirus, och att windows direkt gnäller om man inte har något installerat.

Slog till på 3x kaspersky nu i alla fall, känns klockrent att få högkvalitetsskydd i flera år för 300kr

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gammarayburst:

Brandvägg skyddar väl endast mot intrång och liknande, medan ett antivirus scannar alla filer efter virus? Jag är inte insatt i datorsäkerhet så någon mer kunnig får gärna förklara mer, men jag tvilvar starkt på att en brandvägg även göra hela antivirusets jobb! Och om det nu skulle vara så känns det som en massiv konspiration att det finns en så stor marknad för antivirus, och att windows direkt gnäller om man inte har något installerat.

Slog till på 3x kaspersky nu i alla fall, känns klockrent att få högkvalitetsskydd i flera år för 300kr

jag är inte heller insatt i datorsäkerhet, men jag har inget antivirus på datorn, och klarar mig galant utan det
beror ju såklart vad varje person gör med datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Ja det ska fungera då licensen börjar räkna ner från när du börjar använda den.

Obs! jag kan inte garantera detta man vet aldrig något till 100% förens man testar själv. Men även om det finns en liten chans att det inte fungerar så tycker jag det var värt att köpa 2 st för 198kr. Tittar man på kasperskys hemsida så kostar 1 år (3 datorer) 799kr http://www.kaspersky.com/se/kaspersky_internet_security

Produkten du länkat till är KIS 2012. Den Netonnet säljer är KIS 2011. Eventuellt kan man använda produktnycklarna för 2011 till 2012, men det verkar tveksamt. Någon annan kanske har koll? Jag vet inte heller vad som skiljer rent funktionsmässigt. KIS 2012 kostar 398:- för 3 datorer hos Netonnet.

edit: Verkar som nycklarna för 2011 funkar med 2012.