|
Jag brukar testa runt på lite olika, ibland när jag känner, att jag måste se om jag hittar något som är bättre än firefox aurora. Tyvärr hittar jag inte det, orkar inte skriva ett långt inlägg, utan du får ett kort svarför den här gången.
"Allt jag kommer skriva här, är mina synpunkter".
OS=Windows 7 SP1 home premium
Opera 11.5: Snabb, UI som är lika enkel som att hitta en nål i en höstack, få addons, finns adblock.
IE9: Seg på vissa sidor, vissa sidor är den snabb på, en browser om man struntar i snabbhet och vil ha en som är snygg och flashig.
Safari 5: hastighet är den likvärdig som IE, även en browser om man söker efter flashighet.
Chrome: var det länge sedan jag tstade, sist var det chrome canary X någon ting, tyckte den gjorde allt fel när den laddar sidorna, UI ser ut som en amatör har gjort det hela, när man vill ändra inställningar, varför i hela friden görs det som en flik, många addons som är tagna från firefox, javist att den är snabb, däremot tycker jag den renderar sidor helt knasigt.
Firefox aurora är den jag använder dagligen. Mycket på grund av att den har allt jag behöver, och det är jag själv som bestämmer hur den skall se ut. Deras bookmark är nog den som är bäst av alla, glad över att Mozilla än så länge inte har gått samma väg när man öppnar nya flikar, det kommer upp en helt tom sida, fy fasiken med flik funktionerna på dem andra browsers. Firefox står för open source, och dem har väldigt många nya projekt på gång som kommer bli bra. Snabb är den, tillräckligt för att hänga med dem andra i matchen. Addons finns i överflöd. (det är den jag använder dagligen)
Tydligen blev det ett långt inlägg.I slut ändan använd det som passar dig.