Verktyg Visningsval
2011-10-29, 11:32   #1

tomten_alle

Medlem

Plats: Luleå

Registrerad: jun 2006

Behöver Win7 Home Premium x64 OEM iso!

Hej,
Vi har fått låna laptops från skolan. Datorerna heter Dell Vostro 3350. Skolan har installerat sin egen windows 7 på datorerna, tyvärr har dom gjort datorerna helt oanvändbara. Vi kan inte ens byta bakgrundsbild!

Jag tänker installera om datorn. Den har en licensnyckel för Windows 7 Home Premium, men eftersom jag saknar tillgång till original dvdn så måste jag ladda ner en sådan.

Täcker licensen alla språk, kan jag alltså ladda ner en engelsk utgåva?
Om det inte går med en engelsk utgåva, var kan jag få tag på en svensk iso? Kan någon vänlig själ göra en avbildning och skicka?

Jag hoppas att tråden inte bryter mot reglerna, det är ju faktiskt en original-licens.

Tacksam för svar!
tomten_alle är inte uppkopplad
2011-10-29, 11:42   #2

tcntad

Medlem

tcntads avatar

Plats: Kebabens huvudstad

Registrerad: feb 2005

Jag har skrivit en rätt jäkla bra FAQ om detta och sen har vi FAQn om Windows licenser.

Hur ska det gå när du ska ominstallera skolans program då? Eller om de märker att du har ominstallerat W7 vilket säkert är ett avtalsbrott mot reglerna för användandet av skoldatorerna?

Jag har dock en skiva här.
Guide: Integrera språkpaket till Windows 7 DVD'n (Skript: V5.2!) Guide: Hur man installerar Windows 7 Guide: Skapa en All In One DVD Guide: Skapa återställningspartition Kör egen Minecraft-Server, PM för info!
tcntad är uppkopplad nu
2011-10-29, 11:46   #3

THB

Medlem

THBs avatar

Plats: Inglewood

Registrerad: aug 2005

Gör en ghost av disken först med skolans installation, program osv som du sparar för att kunna återställa när du lämnar tillbaka laptopen.

Sedan laddar du ner en LAGLIG iso härifrån: http://forum.notebookreview.com/wind...languages.html
YouTube: SluttyGamer
THB är inte uppkopplad Folding
2011-10-29, 11:56   #4

CROE

Medlem

CROEs avatar

Plats: localhost

Registrerad: jan 2009

Lånar tråden lite.
Jag har några nycklar till Windows 7 Professional, men jag har inga ISO-filer eller skivor. Vart får jag tag i detta?
2011-10-29, 12:02   #5

ANDI

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: sep 2008

Det finns gott om nedladdningsbara lagliga windows-ISOs.
Jag dök förbi en svensk version av w7 professional med sp1 på för ett par veckor sedan. Har inte riktigt ork att leta just nu, men om du verkligen behöver den så säg till kan jag leta senare idag

Jag vet att du vill ha home premium, men det är bara att packa upp ISOn, ta bort bort ei.cfg och sedan kan du bränna en ny ISO där du alltid får välja vilken av W7-versionerna du vill installera.

Svenska och SP1 på en gång utan krångel sparar ju lite tid iallafall(-:
2011-10-29, 12:48   #6

CROE

Medlem

CROEs avatar

Plats: localhost

Registrerad: jan 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ANDI Visa inlägg
Det finns gott om nedladdningsbara lagliga windows-ISOs.
Jag dök förbi en svensk version av w7 professional med sp1 på för ett par veckor sedan. Har inte riktigt ork att leta just nu, men om du verkligen behöver den så säg till kan jag leta senare idag
Jag letade runt i många timmar förra gången jag letade efter W7 Pro, utan att hitta något. Ska börja leta nu, men misstänker att det blir samma ska. Så om du vill vore det sjukt schysst om du kunde hjälpa mig hitta ett nedladdningsbart exemplar.
CROE är inte uppkopplad
2011-10-29, 13:00   #7

tomten_alle

Medlem

Plats: Luleå

Registrerad: jun 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av tcntad Visa inlägg
Jag har skrivit en rätt jäkla bra FAQ om detta och sen har vi FAQn om Windows licenser.

Hur ska det gå när du ska ominstallera skolans program då? Eller om de märker att du har ominstallerat W7 vilket säkert är ett avtalsbrott mot reglerna för användandet av skoldatorerna?

Jag har dock en skiva här.
Klantigt av mig att missa båda FAQ. I avtalet med skolan står det att vi kan installera vad vi vill. Dessutom har jag pratat med it-tekniker och han sade bara att han blåser datorn när vi lämnar in den, så inga problem med några regler.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av EpicBoobs Visa inlägg
Gör en ghost av disken först med skolans installation, program osv som du sparar för att kunna återställa när du lämnar tillbaka laptopen.

Sedan laddar du ner en LAGLIG iso härifrån: http://forum.notebookreview.com/wind...languages.html
Tack så hemskt mycket!
tomten_alle är inte uppkopplad
2011-10-29, 13:06   #8

tcntad

Medlem

tcntads avatar

Plats: Kebabens huvudstad

Registrerad: feb 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av tomten_alle Visa inlägg
Klantigt av mig att missa båda FAQ. I avtalet med skolan står det att vi kan installera vad vi vill. Dessutom har jag pratat med it-tekniker och han sade bara att han blåser datorn när vi lämnar in den, så inga problem med några regler.

Tack så hemskt mycket!
Aha Ook hehe, på vårat gymnasium var de rätt fria regler men så fort man bröt mot nån av dem då jävlar
Guide: Integrera språkpaket till Windows 7 DVD'n (Skript: V5.2!) Guide: Hur man installerar Windows 7 Guide: Skapa en All In One DVD Guide: Skapa återställningspartition Kör egen Minecraft-Server, PM för info!
tcntad är uppkopplad nu
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb