Behöver Win7 Home Premium x64 OEM iso!

Permalänk

Behöver Win7 Home Premium x64 OEM iso!

Hej,
Vi har fått låna laptops från skolan. Datorerna heter Dell Vostro 3350. Skolan har installerat sin egen windows 7 på datorerna, tyvärr har dom gjort datorerna helt oanvändbara. Vi kan inte ens byta bakgrundsbild!

Jag tänker installera om datorn. Den har en licensnyckel för Windows 7 Home Premium, men eftersom jag saknar tillgång till original dvdn så måste jag ladda ner en sådan.

Täcker licensen alla språk, kan jag alltså ladda ner en engelsk utgåva?
Om det inte går med en engelsk utgåva, var kan jag få tag på en svensk iso? Kan någon vänlig själ göra en avbildning och skicka?

Jag hoppas att tråden inte bryter mot reglerna, det är ju faktiskt en original-licens.

Tacksam för svar!

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jag har skrivit en rätt jäkla bra FAQ om detta och sen har vi FAQn om Windows licenser.

Hur ska det gå när du ska ominstallera skolans program då? Eller om de märker att du har ominstallerat W7 vilket säkert är ett avtalsbrott mot reglerna för användandet av skoldatorerna?

Jag har dock en skiva här.

Permalänk
Snusfri

Gör en ghost av disken först med skolans installation, program osv som du sparar för att kunna återställa när du lämnar tillbaka laptopen.

Sedan laddar du ner en LAGLIG iso härifrån: http://forum.notebookreview.com/windows-os-software/604187-le...

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite.
Jag har några nycklar till Windows 7 Professional, men jag har inga ISO-filer eller skivor. Vart får jag tag i detta?

Permalänk
Medlem

Det finns gott om nedladdningsbara lagliga windows-ISOs.
Jag dök förbi en svensk version av w7 professional med sp1 på för ett par veckor sedan. Har inte riktigt ork att leta just nu, men om du verkligen behöver den så säg till kan jag leta senare idag

Jag vet att du vill ha home premium, men det är bara att packa upp ISOn, ta bort bort ei.cfg och sedan kan du bränna en ny ISO där du alltid får välja vilken av W7-versionerna du vill installera.

Svenska och SP1 på en gång utan krångel sparar ju lite tid iallafall(-:

Visa signatur

| CPU : TR1950X | GPU :Powercolor RX6800 | PSU : EVGA Supernova G3 750W | MOBO : MSI X399 GAMING PRO CARBON AC | RAM : 32GB 3200mhz GSkill | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ANDI:

Det finns gott om nedladdningsbara lagliga windows-ISOs.
Jag dök förbi en svensk version av w7 professional med sp1 på för ett par veckor sedan. Har inte riktigt ork att leta just nu, men om du verkligen behöver den så säg till kan jag leta senare idag

Jag letade runt i många timmar förra gången jag letade efter W7 Pro, utan att hitta något. Ska börja leta nu, men misstänker att det blir samma ska. Så om du vill vore det sjukt schysst om du kunde hjälpa mig hitta ett nedladdningsbart exemplar.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Jag har skrivit en rätt jäkla bra FAQ om detta och sen har vi FAQn om Windows licenser.

Hur ska det gå när du ska ominstallera skolans program då? Eller om de märker att du har ominstallerat W7 vilket säkert är ett avtalsbrott mot reglerna för användandet av skoldatorerna?

Jag har dock en skiva här.

Klantigt av mig att missa båda FAQ. I avtalet med skolan står det att vi kan installera vad vi vill. Dessutom har jag pratat med it-tekniker och han sade bara att han blåser datorn när vi lämnar in den, så inga problem med några regler.

Skrivet av EpicBoobs:

Gör en ghost av disken först med skolans installation, program osv som du sparar för att kunna återställa när du lämnar tillbaka laptopen.

Sedan laddar du ner en LAGLIG iso härifrån: http://forum.notebookreview.com/windows-os-software/604187-le...

Tack så hemskt mycket!

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av tomten_alle:

Klantigt av mig att missa båda FAQ. I avtalet med skolan står det att vi kan installera vad vi vill. Dessutom har jag pratat med it-tekniker och han sade bara att han blåser datorn när vi lämnar in den, så inga problem med några regler.

Tack så hemskt mycket!

Aha Ook hehe, på vårat gymnasium var de rätt fria regler men så fort man bröt mot nån av dem då jävlar