Citat:
Ursprungligen inskrivet av
panpo98
Det där räcker inte. Du måste ta bort resten också.
Det är viktigt att du ta bort ALLT som inte behövs för att alltid få bild när datorn är avstängd. Alla kringutrustning, kablar, tangentbord, mus, ALLA SATA/IDE kablar, hårddiskar, DVD osv. Om du kopplat ur det som orsakade felet så går datorn vidare och ger ett felmeddelade istället.
Det är väldigt vanligt att sånt blockera starten eller folk glömt bort att de kopplade in något innan som nu orsakar problemet.
Ursäkta mig för att jag är så seg, till er alla som besökt min tråd. Nonchalant som jag är, så har jag dragit runt med de här problemen i över ett år nu och helt och hållet glömt bort den här tråden.
Jag har hittat felet på varför jag inte får någon bild, det var mitt tangentbord ett Logitech G15. Jag får dra ut det då och då och då kommer genast bilden tillbaka. Har även hittat en knapp på skärmen där den gör typ en "sökning", så uppstår det här problemet med ingen bild igen, skall jag prova knappen före att jag drar ut tangentbordet.
Det lustiga är dock mina bluescreens... Jag har stresstestat mina RAM-minnen i typ 3 timmar utan några problem. De flesta bluescreens jag får är när jag spelar men det kan även hända när jag bara sitter och surfar. Jag börjar misstänka att typ webbläsaren skulle kunna ligga bakom mitt problem. Alla de gånger jag fått BSOD, har jag haft webbläsaren igång.
Här har vi specs på mina BSODs som jag fångade upp med Blue Screen Viewer.
Citat:
baxee
Testa resetta bios. ta ut batteriet på moderkortet
Citat:
carlen
Oj.. hmm. Kan inte mycket området men har du testat bios reset?
Detta har jag gjort:
-Provade med reset, har tagit ur batteriet ur moderkortet. No progress there.
-Jag har uppgraderat BIOS till en nyare version, tror dock det var en test-version.
Citat:
bosh1
Plocka ur ett minne i taget och pröva alla var för sig osv. Kan ju ha med det att göra också.
-Stresstestat RAM till 100% i några timmar utan någon BSOD, crash eller liknande.
"Stresstestat" grafikkortet och CPU gör jag för jämnan eftersom jag spelar BF3 då och då, kräver ganska mycket av min dator iallafall. CPU'n kan absolut inte blivit överhettad eftersom då skulle inte datorn starta om det var fel på kylaren. Har för övrigt en hyfsat fin kylare också. Mitt grafikkort å andra sidan, kylningen där är inställd på auto eftersom jag inte orkar manövrera den manuellt (ändra fläktens hastighet eller köra samma hastighet hela tiden).
Citat:
Gauz
om du byggt datorn själv, dubbelkollat varenda kabel innuti datorn?
Jag börjar misstänka att moderkortet ligger bakom något av detta, är dock inte säker, hur märker jag om det är moderkortet det är fel på? Kanske bara jag varit klumpig och kopplat en kabel fel när jag byggde datorn, är det möjligt? Har beslutat mig för att formatera om datorn, förhoppningsvis får jag då inga missöden.
Vad tror ni?
Well, I'm out of ideas... help me please.