Verktyg Visningsval
2012-03-01, 23:14   #1

hipp189

Medlem

Plats: Södertälje, Stockholms lä

Registrerad: apr 2011

W7 fastnar vid installation

Hej försöker installera windows 7 på min dator men precis när windows loggan kommer (alltså innan det ska komma "Tjänster Startas") så fryser skärmen till och fastnar, har provat att starta installationen i alla felsäkra lägen, har provat ta ut skivan flera gånger men utan någon framgång.

Någon som har ngn ide vrf de inte fungerar?
hipp189 är inte uppkopplad
2012-03-01, 23:28   #2

Zened

Medlem

Plats: Örebro

Registrerad: apr 2010

Har upptäckt att det ibland tar EVIGHETER att installera w7, har du låtit det stå en längre stund? (Typ 10min)
Zened är inte uppkopplad
2012-03-01, 23:30   #3

hipp189

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zened Visa inlägg
Har upptäckt att det ibland tar EVIGHETER att installera w7, har du låtit det stå en längre stund? (Typ 10min)
Den stod sådär i typ 20min
2012-03-02, 08:02   #4

panpo98

Medlem

Plats: Uppsala

Registrerad: sep 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av hipp189 Visa inlägg
har provat att starta installationen i alla felsäkra lägen,
Vad menar du med det här?
Det finns inget felsäkert läge vid när man installerar om Windows.

Sen så är det snarare 45 minuter som vissa varit tvungna att vänta på ett ställe när man installerar Windows på vissa datorer. Vill du komma igång snabbare kan du testa att ta bort så mycket saker som möjligt som som den kan tänkas fastna på. Det gäller speciellt struntsaker som kringutrustning och kablar. Ibland kan den få för sig att såna struntsaker är hårddiskar och slösar tid på att kontrollera dom. Vissa har även haft mobiltelefoner, mp3 spelare osv eller lämnat kvar kabeln till dom som nu ställer till det. Tror det fanns 2 anledningar till att det kunde ta lång tid.

Edit:
När du installerar om Windows så ska du ändra i bios så att datorn startar från DVD skivan.

Ha bara 1 hårddisk och 1 DVD (eller USB minne) kopplad menad du installera Windows. Resten kopplar du in efter att du är klar.

Helst bör du ta bort och skapa ny partition när du ändå installerar om. Det kan lösa flera konstiga fel där det inte räckte att bara formatera och installera om.

Senast redigerad av panpo98 2012-03-02 klockan 08:10.
panpo98 är inte uppkopplad
2012-03-02, 10:32   #5

hipp189

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av panpo98 Visa inlägg
Vad menar du med det här?
Det finns inget felsäkert läge vid när man installerar om Windows.
När jag bara startar dator från skivan så slocknar skärmen och tangentbordet efter att Windows har laddat filerna

Skickades från m.sweclockers.com
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker