Verktyg Visningsval
2012-03-17, 08:38   #1

greggthe.dragg

Medlem

Registrerad: dec 2011

hjälp med opengl

hej.
jag har en toshiba Satellite L750-1T9 och jag undrar om det är någon som vet när toshiba släpper nya display drivrutiner eller om det finns nåt annat sätt att opngl 3.1 el högre på denna maskin. har de senaste drivrutinerna från toshiba enligt deras suppot.

hoppas nån kan hjälpa mig.
tack på förhand
greggthe.dragg är inte uppkopplad
2012-03-17, 08:48   #2

Racka

Medlem

Rackas avatar

Plats: Uddevalla

Registrerad: sep 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av greggthe.dragg Visa inlägg
hej.
jag har en toshiba Satellite L750-1T9 och jag undrar om det är någon som vet när toshiba släpper nya display drivrutiner eller om det finns nåt annat sätt att opngl 3.1 el högre på denna maskin. har de senaste drivrutinerna från toshiba enligt deras suppot.

hoppas nån kan hjälpa mig.
tack på förhand
Nu kan jag vara helt ut och cykla här men har inte OpenGL samma funktion som DirectX. Därmed behöver du hårdvarustöd för det, vilket GMA3000 inte har.

Men vänta på att någon bekräftar/rättar mig.
Racka är inte uppkopplad
2012-03-17, 09:02   #3

Talavis

Medlem

Talaviss avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jun 2005

OpenGL 3.1 borde fungera redan, medans stöd för högre versioner saknas.
2012-03-17, 09:04   #4

greggthe.dragg

Medlem

men intel hd 3000 och gma 3000 är väl inte samma om jag förståt det rätt
2012-03-17, 09:06   #5

greggthe.dragg

Medlem

toshibas drivrutin stöder tydligen bara opengl 3.0 finns det risk för krockar i systemet om jag tar hem intels drivrutiner (som ska ha stöd för 3.1?) istället?
2012-03-17, 09:27   #6

Kuufukuji

Medlem

Kuufukujis avatar

Plats: Linköping

Registrerad: jul 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av greggthe.dragg Visa inlägg
toshibas drivrutin stöder tydligen bara opengl 3.0 finns det risk för krockar i systemet om jag tar hem intels drivrutiner (som ska ha stöd för 3.1?) istället?
Troligtvis ska det inte vara några problem. Har själv aldrig varit med om problem när jag har testat drivrutiner från annat håll för samma komponenter. I detta fall är det ju även komponenttillverkarens egna drivrutiner så jag har svårt att tänka mig att det skulle bli problem, om inte nu Toshiba har varit jävliga med sina egna drivrutiner

Se dock till att ha drivrutiner från båda håll lättillgängliga ifall det mot förmodan skulle uppstå problem.