Sidan 12 av 12 « Första 291011 12

Verktyg Visningsval
2014-12-03, 23:00   #331

Northbane

Medlem

Registrerad: feb 2013

Citat:
Ursprungligen inskrivet av CeciliaB Visa inlägg
Även om programmen går att ta bort så kan de ju ha ändrat inställningar (brandvägg, webbläsare etc) så att säkerheten är sänkt.
Inte värre än att man går över sådana inställningar, alternativt ominstallerar de programmen (och återställer inställningar för IE vid). De är ju enbart ute efter att lura dig på pengar med minsta möjliga jobb från deras sida, så lär inte vara så troligt att de djupdyker in i din dator eftersom de anser att den de ringt upp är en "lättlurad jävel" som inte kan nåt alls.
CPU: i5-2500k @ 4.4GHz // MB: ASUS P8Z77 // MEM: 16GB Corsair Vengeance (2x8GB 1600MHz) // GPU: Sapphire R9 290 4GB Tri-Cooler // SSD: 1x250GB Samsung EVO, 1x240GB Seagate SSD // HDD: 1x2TB WD GP, 1x1TB WD Black, 1x400GB Samsung Spinpoint
Northbane är inte uppkopplad
2014-12-08, 09:45   #332

Beginner

Medlem

Beginners avatar

Plats: Skogen i norra Uppland!

Registrerad: okt 2002

Inne i en period när de ringer igen. Från olika nummer. Svarar numer med "hallå" bara när jag ser numret istället för med efternamn som jag brukar. Första ordet jag hör på engelska så lägger jag på luren. Nu för någon minut sedan.

Jag svarade med "hallå?" och fick efter ett par sekunder höra, "hello" och hördes redan på det att det var med indisk "brytning". La på på en gång igen. Orkar fan inte mer. Går några månader mellan sen börjar skiten igen ett par veckor.
Fractal Design Define R4: ASUS Z87-A: Intel Core i7 4770K: Noctua NH-D14: ASUS GTX Titan Black: Team Group Zeus 16GB (2 x 8GB) 1600MHz - Blå: Samsung 840 EVO SATA III 2,5" SSD 120GB: Samsung EVO 840 PRO SATA III 2,5" SSD 256 GB: Western Digital Caviar Green 2TB 64 MB: ASUS DRW-24F1ST DVD±R/RW SATA Svart: Corsair Power Supply 750W CX Builder Series 80+: ASUS PB278Q: Windows 8.1 Svensk 64.
Beginner är inte uppkopplad
2014-12-09, 11:02   #333

Andylindy

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: feb 2011

Förra veckan ringde de ett par gånger från nummer
004575610916
006184658138
De måste ha sparat mitt nummer från tidigare ringningar till det fasta abonnemanget för det är hemligt sedan ett halvår.
Bästa metoden är att inte säga något när man svarar och sen när de börjar med "hello, hello" så kopplar man ned.
Andylindy är inte uppkopplad
2014-12-10, 10:45   #334

Beginner

Medlem

Beginners avatar

Funderar seriöst på att köpa mistlur och blåsa i luren men då blir jag väl stämd i Indien........
Fractal Design Define R4: ASUS Z87-A: Intel Core i7 4770K: Noctua NH-D14: ASUS GTX Titan Black: Team Group Zeus 16GB (2 x 8GB) 1600MHz - Blå: Samsung 840 EVO SATA III 2,5" SSD 120GB: Samsung EVO 840 PRO SATA III 2,5" SSD 256 GB: Western Digital Caviar Green 2TB 64 MB: ASUS DRW-24F1ST DVD±R/RW SATA Svart: Corsair Power Supply 750W CX Builder Series 80+: ASUS PB278Q: Windows 8.1 Svensk 64.
2014-12-10, 11:45   #335

SysGhost

Entusiast

SysGhosts avatar

Plats: In your system

Registrerad: jul 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Beginner Visa inlägg
Funderar seriöst på att köpa mistlur och blåsa i luren men då blir jag väl stämd i Indien........
Synd att en extremt hög amplitud inte överförs så väl över telefon Hade varit ganska kul annars
Blir tyvärr bara lite svagt rossel i luren på andra sidan.
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)
SysGhost är inte uppkopplad Folding
2014-12-11, 09:31   #336

Beginner

Medlem

Beginners avatar

Lägga från sig luren och klappa till i händerna över micken då?

Har kört med ett ljudligt "PPPPFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFTTTTT" och sen lagt på men vill att det ska kännas så ryktet går. (Vet att det inte fungerar så menmen)
2015-01-06, 11:52   #337

Klimpen717

Medlem

Registrerad: mar 2012

Äntligen har det hänt mig också....

ÄNTLIGEN HAR DET HÄNT!
Alla andra verkar ha fått vara med om detta men inte jag....
Jag har väntat länge på min tur.... Gav nog till slut upp och tänkte att det händer aldrig mig.

Jag blev precis nyss uppringd av en väldigt trevlig man som pratade engelska.
Han informerade mig på knagglig engelska om att min dator hade blivit attackerad av hacker för det hade han sett på deras "Centralized Server".
Han ville hjälpa mig och visa mig att jag hade en massa problem med min dator.
Han ledde mig sakta och säkert in i den sk loggboken. Eftersom jag inte är så bra på bruten engelska och framför allt inte så bra på datorer så tog det oss säkert 10 stavfel och många feltryckningar med musen innan vi kom in i loggboken. Hav blev inte arg....

Som tur var hittade jag till slut ALLA problem jag har på min dator med hjälp av den trevliga mannen.
Jag frågade vad detta skulle kosta men han lovade att det inte skulle kosta något alls.
Jag blev så uppspelt över att det skulle vara gratis så jag råkade stänga alla fönster och vi fick börja om.
Han blev inte ens irriterad.....

Efter ca 15 minuter hade han till slut visat mig att jag kunde lita på honom
genom att visa mig diverse saker i min egen dator som han OMÖJLIGT kunde känna till om han inte ringde från just Microsoft och deras "Special Technical Support Center"
Han ville att jag skulle gå in på en speciell sida på nätet.
Tyvärr var det lite svårt då jag inte är så bra på knagglig engelska och inte är så van vid datorer. Men efter några minuter till så lyckades jag skriva in rätt adress.
Men innan jag gick till den sidan ville jag bara tacka honom:

-I just want to ask you one thing!
-Yes sir?
-How long have you been helping me now?
-No don't worry this will be over soon.
-No I just want to thank you for helping me for free, how long have you been talking to me now?
-Eh? sir??
-I just want to thank you for spending about 20 minutes with me on the phone and trying to help me for free.
-Sir??... it is OK. The only thing, eh... you only have to go to the webpage and this is gonna be over soon.
-Let me just say this to you.....
-???
-During the last 20 minutes I have preventing someone else from being hacked by you and I have also wasted some of your money on the phone bill. It might not be much but I have had some fun doing it.
-Sir???? eh... what do you...???
-Feel like hanging up now?
-Sir I just want to say.....
-FUCK YOU!!!!
-....click
rec.elmor.se
Klimpen717 är inte uppkopplad
2015-01-06, 12:14   #338

Broken-arrow

Medlem

Broken-arrows avatar

Plats: sweden

Registrerad: dec 2008

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Klimpen717 Visa inlägg
ÄNTLIGEN HAR DET HÄNT!
Alla andra verkar ha fått vara med om detta men inte jag....
Jag har väntat länge på min tur.... Gav nog till slut upp och tänkte att det händer aldrig mig.

Jag blev precis nyss uppringd av en väldigt trevlig man som pratade engelska.
Han informerade mig på knagglig engelska om att min dator hade blivit attackerad av hacker för det hade han sett på deras "Centralized Server".
Han ville hjälpa mig och visa mig att jag hade en massa problem med min dator.
Han ledde mig sakta och säkert in i den sk loggboken. Eftersom jag inte är så bra på bruten engelska och framför allt inte så bra på datorer så tog det oss säkert 10 stavfel och många feltryckningar med musen innan vi kom in i loggboken. Hav blev inte arg....

Som tur var hittade jag till slut ALLA problem jag har på min dator med hjälp av den trevliga mannen.
Jag frågade vad detta skulle kosta men han lovade att det inte skulle kosta något alls.
Jag blev så uppspelt över att det skulle vara gratis så jag råkade stänga alla fönster och vi fick börja om.
Han blev inte ens irriterad.....

Efter ca 15 minuter hade han till slut visat mig att jag kunde lita på honom
genom att visa mig diverse saker i min egen dator som han OMÖJLIGT kunde känna till om han inte ringde från just Microsoft och deras "Special Technical Support Center"
Han ville att jag skulle gå in på en speciell sida på nätet.
Tyvärr var det lite svårt då jag inte är så bra på knagglig engelska och inte är så van vid datorer. Men efter några minuter till så lyckades jag skriva in rätt adress.
Men innan jag gick till den sidan ville jag bara tacka honom:

-I just want to ask you one thing!
-Yes sir?
-How long have you been helping me now?
-No don't worry this will be over soon.
-No I just want to thank you for helping me for free, how long have you been talking to me now?
-Eh? sir??
-I just want to thank you for spending about 20 minutes with me on the phone and trying to help me for free.
-Sir??... it is OK. The only thing, eh... you only have to go to the webpage and this is gonna be over soon.
-Let me just say this to you.....
-???
-During the last 20 minutes I have preventing someone else from being hacked by you and I have also wasted some of your money on the phone bill. It might not be much but I have had some fun doing it.
-Sir???? eh... what do you...???
-Feel like hanging up now?
-Sir I just want to say.....
-FUCK YOU!!!!
-....click

Du skulle låtit han komma in på en dator full me virus också Hade varit pricken över I:et
Bygglogg Fri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr\\
Broken-arrow är uppkopplad nu Folding
2015-01-06, 12:21   #339

SirMacke

Medlem

SirMackes avatar

Plats: Hässleholm

Registrerad: feb 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Broken-arrow Visa inlägg
Spoiler:

Du skulle låtit han komma in på en dator full me virus också Hade varit pricken över I:et
Virtuell maskin med spy/malware, toolbars, popups med mera.
Bara väntar på att de ska ringa mig.
SirMacke är inte uppkopplad Folding
2015-01-09, 15:50   #340

Kungens92

Medlem

Registrerad: apr 2013

Behöver svar snabbt!

Min hyresvärd blev precis scammad (1 timme sedan) och gav personerna acces till datorn genom teamviewer... Dock fick dem aldrig hennes bankuppgifter. Jag sa åt henne att stänga av datorn. Det är en laptop så den är trådlöst ansluten till nätverket.

Är husets nätverk hotat eller?

Och hur ska vi gå tillväga nu? Ska vi formatera om hela datorn eller går något att rädda?
Kungens92 är inte uppkopplad
2015-01-09, 16:17   #341

Broken-arrow

Medlem

Broken-arrows avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kungens92 Visa inlägg
Behöver svar snabbt!

Min hyresvärd blev precis scammad (1 timme sedan) och gav personerna acces till datorn genom teamviewer... Dock fick dem aldrig hennes bankuppgifter. Jag sa åt henne att stänga av datorn. Det är en laptop så den är trådlöst ansluten till nätverket.

Är husets nätverk hotat eller?

Och hur ska vi gå tillväga nu? Ska vi formatera om hela datorn eller går något att rädda?
Bara datorn som är problmet, resten är ohotat om hon inte har flera datorer under samma IP/LAN

Det enklaste är att stänga av routern/modemet (så datorn inte kommer åt nätet) och starta datorn avinstallera teamviewer och kolla med en online scanner som t.ex nod32 kör Malwarebytes kör dessa två minst vid felsäkert läge.

Kan ju ställt till med mer skada än fixat virus och tagit bort antivirus. Så säkraste är ominstallation.
2015-01-09, 16:41   #342

Kungens92

Medlem

Registrerad: apr 2013

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Broken-arrow Visa inlägg
Bara datorn som är problmet, resten är ohotat om hon inte har flera datorer under samma IP/LAN

Det enklaste är att stänga av routern/modemet (så datorn inte kommer åt nätet) och starta datorn avinstallera teamviewer och kolla med en online scanner som t.ex nod32 kör Malwarebytes kör dessa två minst vid felsäkert läge.

Kan ju ställt till med mer skada än fixat virus och tagit bort antivirus. Så säkraste är ominstallation.
Då kan man andas ut Tackar för instruktioner (Y)
Kungens92 är inte uppkopplad
2015-03-21, 14:15   #343

Ekehedd

Medlem

Registrerad: dec 2014

Jag fick ett samtal från en man som bröt på engelska, jag sa att han var en bedragare och att han kunde ta sig i arslet och då började han att hota min familj och ringde hem till oss under hela dagen för att trakassera oss via telefon.
Ekehedd är inte uppkopplad
2015-03-21, 14:32   #344

Boss302

Medlem

Boss302s avatar

Plats: 瑞典

Registrerad: aug 2004

Satt o lyssnade en lång stund på någon som prata engelska med indisk brytning.
-I think you have called the wrong number because i dont own any microsoft licence. Have a good day.
2015-03-21, 14:35   #345

Friterad

Medlem

Friterads avatar

Plats: Kungsbacka

Registrerad: jan 2013

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ekehedd Visa inlägg
Jag fick ett samtal från en man som bröt på engelska, jag sa att han var en bedragare och att han kunde ta sig i arslet och då började han att hota min familj och ringde hem till oss under hela dagen för att trakassera oss via telefon.
Blockera numret?
Bärbar (Dell Latitude 3330): Intel i3 23758GBIntel HD 3000120GB SSD
Friterad är uppkopplad nu
2015-03-21, 15:34   #346

bittin

Medlem

Plats: Täby

Registrerad: feb 2008

https://twitter.com/MicrosoftSE/stat...30396915757056
bittin är inte uppkopplad
2015-03-21, 17:25   #347

Helllodar

Medlem

Helllodars avatar

Registrerad: jan 2012

Kräver dom kontroll över teamviewer?

Blir ju perfekt trollbait, sätt upp en virtuell maskin med massa bloatware/adware och låt honom surfa...om han kan
Gpu: ASUS 7870 DC2 Crossfire @1150/1350Psu: Corsair AX760 Mb: ASUS Z77 V-Pro Cpu: Intel 3770k @4.5GHz Cpu-kylare: Noctua NH-D15 + 7 NF-A14 Chassi: Define R4 Minne: Corsair Vengeance LP 16GB SSD: Samsung 830 128GB HDD: Toshiba 4TB A-600
Helllodar är inte uppkopplad
2015-03-21, 17:33   #348

morxy49

Medlem

morxy49s avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: dec 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Ekehedd Visa inlägg
Haha, det låter som Microsoft det
NAS 24TB: 8x 3TB @ RAIDz2 | ASRock C2550D4I | 16GB ECC RAM | FreeNAS 9.2 |
morxy49 är inte uppkopplad
2015-03-21, 20:08   #349

Broken-arrow

Medlem

Broken-arrows avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av morxy49 Visa inlägg
Haha, det låter som Microsoft det
Japp för han hade ju inte win 8 ju
2015-03-21, 22:06   #350

Marzupilami

Medlem

Marzupilamis avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: apr 2014

För er som tror att Microsofts support inte kan tala bruten och konstig engelska:

Jag aktiverade ett XP-system för en vän för nåt halvår sedan, via telefon fanns ett alternativ. En monoton asiatisk röst svarade, så monoton att det dröjde en halvminut innan jag förstod att jag inte pratade med en dator. Snabbt som tusan pratade han också. Grov brytning på nåt asiatiskt språk. Jag fick till slut ge honom en liten lektion i hur man pratade långsamt och begripligt.

-Caaaaan yoooooou speeeeaaak sloooooowwer, pleeeaaase?
-Ohsorryyouthinkispeakfast?Doyouunderstandwhenitalklikethis...

Sedan bröts samtalet av oförklarlig anledning. Men när jag ringde upp aktiveringssupporten igen - så hamnade jag hos samma gubbe! Och allt gick han igenom igen som ett inrepeterat meddelande.

Menmen, när jag gett honom nyckeln som stod på undersidan laptopen så fick jag till slut en nyckel tillbaka och jag kunde faktiskt aktivera mitt os.

Så att det ringer konstiga gubbar som bryter behöver inte betyda nåt direkt. Det vettefan vilka gubbar ms sätter på sin support ändå
2015-03-22, 00:01   #351

Broken-arrow

Medlem

Broken-arrows avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Marzupilami Visa inlägg
För er som tror att Microsofts support inte kan tala bruten och konstig engelska:

Jag aktiverade ett XP-system för en vän för nåt halvår sedan, via telefon fanns ett alternativ. En monoton asiatisk röst svarade, så monoton att det dröjde en halvminut innan jag förstod att jag inte pratade med en dator. Snabbt som tusan pratade han också. Grov brytning på nåt asiatiskt språk. Jag fick till slut ge honom en liten lektion i hur man pratade långsamt och begripligt.

-Caaaaan yoooooou speeeeaaak sloooooowwer, pleeeaaase?
-Ohsorryyouthinkispeakfast?Doyouunderstandwhenitalklikethis...

Sedan bröts samtalet av oförklarlig anledning. Men när jag ringde upp aktiveringssupporten igen - så hamnade jag hos samma gubbe! Och allt gick han igenom igen som ett inrepeterat meddelande.

Menmen, när jag gett honom nyckeln som stod på undersidan laptopen så fick jag till slut en nyckel tillbaka och jag kunde faktiskt aktivera mitt os.

Så att det ringer konstiga gubbar som bryter behöver inte betyda nåt direkt. Det vettefan vilka gubbar ms sätter på sin support ändå ;)
Ja börjar dom det, så är det jag sagt befogat varför man inte ska ha ett online konto inbakat i OS:et.

Microsoft nya NSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2015-03-22, 00:41   #352

rowas

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: nov 2011

Dom ringde mig också en gång ...

Vet inte riktigt hur det gick för dem dock ... Bad dom vänta lite medans jag skulle starta upp datorn (I really didn't), slog en pling till polisen och frågade om de var intresserade av att prata med personen och kopplade över samtalet efter att fått godkännande från mannen hos polisen som svarade

Misstänker dock att uppringaren inte tyckte det var allt för lustigt.. XD
rowas är inte uppkopplad
2015-04-01, 16:01   #353

Beginner

Medlem

Beginners avatar

Men FAEN också. De ringer i perioder. Varit lugnt ett par månader men nu har de ringt tre gånger idag. Nu sist så var det med dolt nummer istället för 0999971.

"Hello. I am calling from windows support" och där kör jag mitt "PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFT" i luren tills jag blir blå i nyllet. Om man kunde få de dj-vlarna att sluta ringa.
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb