Indisk person ringer nästan varje dag och utger sig vara från microsoft!

Permalänk
Medlem

Indisk person ringer nästan varje dag och utger sig vara från microsoft!

Hejsan den här senaste veckan har en person/personer ringt från "microsoft" jag vet självklart att det här är fake..
Så samtalet börjar så här

hello sir I am calling for microsoft!
do you have windows pc?

Jag: yes I do , we actually have 2 of 'em why?

Indisk kille: we have detected virus on you pc!
please go to our site and download our virus protection

Jag: I'm not intrested as I know that me and my dad, don't have a virus
in our pc's even if we had a virus in our pc's we would be more than capable of
handling it our selves, thanks bye!

7 Minuter senare så ringer denna eller någon annan person upp
och börjar prata på exakt samma sätt med indisk accent och utger sig att vara från microsoft igen.

han börjar på exakt samma sätt

Jag: Dude you only called me a couple of minutes ago I'm not that stupid to fall for these kind of scams!
and I really hate what you are trying to do , Please don't call me anymore as you've been calling almost
every day this week!

Indisk kille: Please sir calm down we are not a fraud !we! are from microsoft!
and I know I called you before but you didn't listen!
you have a virus in your computer and I can help you remove it!

Jag:här sa jag oh for god sake och la på.

Kan människor bara hålla på såhär? jag förstår att dom använder skype och är rätt så svåra att få tag i , men vad händer när dom ringer
den där pensionären eller personen som inte har en aning om datorer och får över tusentals belopp eller person information?

och har dom inte automatiska uppringare ? eller sitter dom och slår nummer hela tiden o hoppas att dom får upp något?
då min mamma och min pappa har svarat när dessa personer har ringt och nu jag (vi har aldrig gått med på vad dom har sagt att vi ska göra)
för att jag förstår om den där automatiska ringarn ringer till oss en gång i månaden men när det blir ett par gånger i veckan så känns det nästan som att dom tror att vi är dumma..så min fråga är har du också blivit uppringen av dessa? eller känner någon som har blivit det och finns det någon man kan göra mot dessa?

förlåt om jag la den här tråden i fel sektion! hitta dock inget som jag tyckte det här passa i förutom här.

Förlåt för alla grammatiska fel och att jag inte placerar meningar rätt..fixar det snart när jag har lugnat ner mig.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Geeks
SweClockers