Addon för att muta personer i skype

Permalänk
Medlem

Addon för att muta personer i skype

som rubriken

vill kunna muta enskilda personer i skype när man har gruppsamtal.
bruakr sitta ett gäng på kvällarna när vi spelar, alla trevliga personer bara att en av dem envisas med att alltid lyssna på musik i bakgrunden men ingen annan tar illa upp, själv orkar jag bara inte höra ett svagt "unts-unts-unts-unts" i några timmar efter jag spenderat 9h på jobbet med högljuda maskiner >_<

Visa signatur

DATOR: X570 Auros Elite, Gigabyte RTX 3080 Gaming, Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, 256&512GB(SSD)+ 1TB(NVMe) + 4TB(HDD), Acer Predator X34P
BÄRBAR: Surface book 2
MOBIL: Galaxy S21 Ultra

Permalänk
Medlem

Även jag har letat detta men inte funnit någon lycka. Verkar inte finnas helt enkelt.

Visa signatur

Citera mig för svar!
[ASUS Sabertooth P67] [Intel Core i5 2500K @ 4.2ghz] [Gigabyte Radeon 7970]
[16GB Corsair Vengeance @ 1600Mhz] [Corsair Force Series 3 GT 120GB] [Seagate Barracuda 1TB 7200RPM]
[Corsair Obsidian 800D] [Corsair CX V2 600W]

Permalänk
Medlem

Åh! Vad är det för fel med folk som inte har headset på sig när de snackar Skype??!

Permalänk
Medlem

Jag var en av dem som inte använde headset utan högtalare, köpte nya lurar efter polarna hade klagat ett tag på att dem hörde allt som hände både i mitt spel och överallt i rummet. Måste säga att det är ganska skönt att spela med hörlurar nu när man har vant sig

Permalänk
Medlem

Jag letade också efter det då både jag och många vänner använder högtalarna för musik men pratar med headsetet och micken tog upp musiken som spelades. Men det slutade med att jag och hela kompisgänget som spelar bytte till TeamSpeak där vi har en egen server och vi har flera kanaler för olika spel och man även kan muta eller sänka volymen på folk.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Om dom inte patchat det så finns det program som skickar en speciell combo av tecken som gör att mottagarens skype krashar.
Kan ju va värt det om han blir för jobbig, "sånt som händer när man har högtalare" , för hoppningsvis får det personen att tänka om.

Permalänk
Medlem

*mute:a

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallabaz:

Åh! Vad är det för fel med folk som inte har headset på sig när de snackar Skype??!

1. Man hör ALLT som kommer ut ur deras högtalare (Om dom nu inte sitter med lägsta volym)

2. Eko (Typ punkt 1)

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Inga fungeringar alls på att köra med Ventrilo, Teamspeak eller Mumble?
Mumble är bland det bästa tycker jag.
Skit bra med positionering i BF3 + Mumble. Då hör man i Mumble vart alla är som man pratar med

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Misstolk i titeln..

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Avstängd

Det är väl olagligt att muta folk?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det är väl olagligt att muta folk?

Tror TS menar mute i form av att blockera ljudet från en enskild person under gruppsamtal och inte erbjuda pengar/tjänster för eventuella olagliga tjänster eller dylikt

Permalänk
Medlem

Jag missuppfattade också titeln, dåligt fomulerad!

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk

Hur tusan kan man missuppfatta titeln? Det handlar om ett VOIP program och att "mute" är väl ändå ett välkänt begrepp???
Men att faktiskt muta personer genom Skype vore... Ballt och konstigt.

Ringer någon viktig nisse och mutar genom en knapptryckning. Behöver inte ens anstränga sig!

Skrivet av BrutalSwede:

1. Man hör ALLT som kommer ut ur deras högtalare (Om dom nu inte sitter med lägsta volym)

2. Eko (Typ punkt 1)

Uhm, han behövde nog ingen förklaring utan menade bara "Gud vad jobbiga folk är som för oväsen under Skype gruppsamtal"

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Du skulle inte kunna rekommendera din "dryga" kompis att köra med PTT i skype?
Jag använder PTT just av den anledning, så man inte ska störa andra :>

"skypeptt101beta" heter det program jag använder mig utav.

Permalänk
Medlem

Förstår inte ens de som använder Skype. Om ni nu sitter och spelar osv så är det bra mycket behändigare med ett annat program som nämns ovan, Ventrilo, Mumble eller Teamspeak. Fattar inte varför folk sitter och envisas med Skype? Ser bara nackdelar med Skype.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Skrivet av MyZk0:

Hur tusan kan man missuppfatta titeln? Det handlar om ett VOIP program och att "mute" är väl ändå ett välkänt begrepp???
Men att faktiskt muta personer genom Skype vore... Ballt och konstigt.

Det är väl inte så svårt? Titeln är på svenska, "mute" är ett engelskt ord.

Sen så är jag övertygat om att ingen mer än nån halv sekund trodde om att det faktisk handlade om att ge folk mutor på digital väg.

Hm. Undrar förresten hur många av mina lokalpolitiker som använder skype...

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ceti:

Tror TS menar mute i form av att blockera ljudet från en enskild person under gruppsamtal och inte erbjuda pengar/tjänster för eventuella olagliga tjänster eller dylikt

Vet, jag skojas bara lite

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Vet, jag skojas bara lite

Haha, blev osäker om du var allvarlig eller inte då jag faktiskt tolkade som du skrev första gången jag läste rubriken, så tänkte att jag kanske inte var den enda som hade misstolkat

Permalänk
Medlem

Borde väl gå genom paypal?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

1. Man hör ALLT som kommer ut ur deras högtalare (Om dom nu inte sitter med lägsta volym)

2. Eko (Typ punkt 1)

Ja, jag menar att det är fel i huvudet på folk som inte fattar att andra stör sig på att höra deras ljud. Ska man snacka när man spelar spel på datorn borde det vara lag på headset..