alternativ till uTorrent?

Permalänk
Medlem

alternativ till uTorrent?

uTorrent hänger sig med jämna mellanrum och nu när det laddade ner en uppdatering (vilket inte fixade hängningarna) ville det också installera en massa skit på min dator (ändra hemsida, installera toolbar m.m.) så jag vill nu sluta använda det.

finns det några bra alternativ till win 7?

Permalänk
Medlem

Jag använder Deluge och tycker det fungerar fint! Jag körde tidigare uTorrent.

Permalänk
Medlem

bittorrent? ser 90% lika ut (sist jag kollade)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

µTorrent 2.2.1 <3, nya suger kewk.
Det går ju att säga nej när den frågar om du vill ha toolbar osv.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

du är en sån här som trycker bara next så fort som möjligt va? du får ju kolla vad du har i kryssat när installerat nåt, kolla ALLTID på ALLA program! annars bittorrent?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Självklart har jag valt att inte installera toolbaren men att det försöker få mig att installera en sådan och byta hemsida m.m. gör att jag inte längre har förtroende för programmet eller dess ägare.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Självklart har jag valt att inte installera toolbaren men att det försöker få mig att installera en sådan och byta hemsida m.m. gör att jag inte längre har förtroende för programmet eller dess ägare.

De gör väl bara det för att fixa lite extra pengar? Det är ju trots allt gratis
Och allvarligt talat, hur många gånger installerar man uTorrent egentligen

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeBlack:

De gör väl bara det för att fixa lite extra pengar? Det är ju trots allt gratis
Och allvarligt talat, hur många gånger installerar man uTorrent egentligen

varje gång man uppdaterar uTorrent så sker detta

Permalänk
Medlem

bitcomet eller azureus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

varje gång man uppdaterar uTorrent så sker detta

När det kommer en ny uppdatering för mig frågar den bara om jag vill installera och programmet startar om, klart.

Skrivet av kloon:

Ser för snyggt ut för att sitta kvar på 2.2.1
Jag har ingen toolbar eller sånt skit, frågar mig inte heller.

Permalänk
Medlem

Vuze

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vuze är en klar etta!
I allafall för mig, uTorrent buggar allt för ofta..

Permalänk
Medlem

µTorrent har blivit fullt av skräp, och Vuze/Azureus är skrivet i java, så det är segt som en snigel.

Lyckligtvis finns Tixati för din hjälp!
http://www.tixati.com

  • Simple and easy to use

  • Ultra-fast downloading algorithms

  • DHT, PEX, and Magnet Link support

  • Easy and quick install - no java, no .net

  • Super-efficient peer selection and choking

  • RC4 connection encryption for added security

  • Detailed bandwidth management and charting

  • UDP Peer Connections and NAT router hole-punching

  • Advanced features such as RSS, IP Filtering, Event Scheduler

  • NO Spyware NO Ads NO Nonsense

Den enda nackdelen jag har upptäckt med denna klient för tillfället är att den inte är lika välkänd, och således ej med på vissa privata, vita listor, så att säga.

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem
Skrivet av buchno:

µTorrent har blivit fullt av skräp, och Vuze/Azureus är skrivet i java, så det är segt som en snigel.

Lyckligtvis finns Tixati för din hjälp!
http://www.tixati.com

  • Simple and easy to use

  • Ultra-fast downloading algorithms

  • DHT, PEX, and Magnet Link support

  • Easy and quick install - no java, no .net

  • Super-efficient peer selection and choking

  • RC4 connection encryption for added security

  • Detailed bandwidth management and charting

  • UDP Peer Connections and NAT router hole-punching

  • Advanced features such as RSS, IP Filtering, Event Scheduler

  • NO Spyware NO Ads NO Nonsense

Den enda nackdelen jag har upptäckt med denna klient för tillfället är att den inte är lika välkänd, och således ej med på vissa privata, vita listor, så att säga.

Vad för skräp? Om du kolla på min bild högre upp så ser inte jag nå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Vad för skräp? Om du kolla på min bild högre upp så ser inte jag nå.

Om man är smart, och ej tar emot skräpet (som en viss trådskapare glömde), är den relativt ren.
Dock har det uppkommit en rad problem i 3.x-serien av µTorrent som exempelvis problem med disk cachen och bandbreddsallokering*.

*Direktöversatt, vet ej vad bregreppet egentligen heter på svenska.

...och sedan har det visat sig att man knappast kan uppgradera klienten automatiskt, utan alltid måste kolla ifall den nya utgåvan har kraftiga buggar eller liknande.

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Entusiast

En enkel, men bakom kulisserna en avancerad klient är Deluge. Går även att köra i klient/server mode, där man kan ha en service körandes i bakgrunden på en valfri dator i nätverket, och klienten på en annan valfri dator (kan vara denssamma).

Perfekt om man vill ha en liten "Seedbox" ståendes i någon form av "headless" mode.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Självklart har jag valt att inte installera toolbaren men att det försöker få mig att installera en sådan och byta hemsida m.m. gör att jag inte längre har förtroende för programmet eller dess ägare.

Har det inte alltid vart så med uTorrent, och många andra "halvskumma" program, det är ju inget nytt för uppdateringen. Vet att jag använde Vuze ett tag för några år sedan, och även nåt som heter BitComet. Hur bra dessa två funkar vet jag dock inte, men de är väl åtminstone bättre än ett krashande uTorrent.

Permalänk
Medlem

Tänkte rekommendera Transmission, men det visade sig att det endast fanns till Unix och Mac OS X.
Kan vara det första, som jag sett, användbara programmet som inte finns till Windows som finns till Unix.

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

varje gång man uppdaterar uTorrent så sker detta

Har ju inte kommit en update efter 2.2.1 som har varit värt att fixa, så du har klarat dig några år utan

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Vad är som gör att utorrent 2.2.1 är så populärt? Vad hände med 2.2.2 som gör att de flesta verkar sitta kvar med 2.2.1 ?

Permalänk
Skrivet av BergEr:

µTorrent 2.2.1 <3, nya suger kewk.
Det går ju att säga nej när den frågar om du vill ha toolbar osv.

Det går visst, jag har installerat nyare på ett antal maskiner, man blir tillfrågad om man accepterar användaravtalet för toolbar osv, är bara att tacka nej. Om jag minns rätt så är det bara vid snabbinstallation man inte blir tillfrågad, men snabbinstallation är de väl ingen som tar nu för tiden?

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Det går visst, jag har installerat nyare på ett antal maskiner, man blir tillfrågad om man accepterar användaravtalet för toolbar osv, är bara att tacka nej. Om jag minns rätt så är det bara vid snabbinstallation man inte blir tillfrågad, men snabbinstallation är de väl ingen som tar nu för tiden?

Inte illa att hitta en sån gammal kommentar och läsa fel =p

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
  • rTorrent

  • Deluge

  • BitTorrent

  • BitTornado

  • Transmission

Är godkända av IPTorrents..
Har dock bara prövat rTorrents och uTorrent och BitTorrent. Slulle nog ha kört med Deluge eller rTorrents om inte uTorrent

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Någon som skulle kunna en skicka länk för att ladda ner µTorrent 2.2.1?

Permalänk
Medlem
Skrivet av saides10:

Någon som skulle kunna en skicka länk för att ladda ner µTorrent 2.2.1?

http://www.filehorse.com/download-utorrent/7858/ (Hoppas nu att out-sided download links är tillåtet i forumet, annars ber jag om ursäkt)

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Får man diskutera sånt här helt plötsligt? Nu hänger jag inte med längre

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

varje gång man uppdaterar uTorrent så sker detta

Så är det iaf inte för mig, bara första gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

http://www.filehorse.com/download-utorrent/7858/ (Hoppas nu att out-sided download links är tillåtet i forumet, annars ber jag om ursäkt)

Skrivet av QQmore:

Får man diskutera sånt här helt plötsligt? Nu hänger jag inte med längre

Sålänge det inte har med "piratkopiering" att göra så är det inga problem, och efterssom alla dessa program kan användas till LAGLIGA saker så ska det inte vara några problem

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av QQmore:

Får man diskutera sånt här helt plötsligt? Nu hänger jag inte med längre

Varför ska det inte vara tillåtet att diskutera program? Det är ju som att diskutera Chrome, Steam eller vad som helst.
µTorrent och liknande är ju bara bittorrent klienter. Och om du inte visste så används inte torrents enbart för piratkopiering, det används tills mycket annat också som dessutom är lagligt.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650