Citat:
Ursprungligen inskrivet av
bosh1
Hmm, om du har samma storlek på diskarna kan du alltid sätta ihop en RAID. Annars kan du ju använda windows 7 biblioteket som faktiskt fungerar ganska bra.
Helt olika diskar, tyvärr.
Citat:
kyre
Du vill alltså göra typ det som 'virtuella mappsystem' gör på FTP servrar.
Du vill alltså att innehållet i mappen C:\Spel visar
1. C:\Spel som vanligt
2. D:\Spel virtuellt.
Ska det fylla någon funktion eller bara se bra ut?
Beror väl på hur man ser det. Men ja, kanske mer för syns skull. Jag vill kunna hitta alla spel på samma ställe i datorn, och kunna referera till alla spel via D: (t ex).
Ungefär så, det skulle inte finnas nån Spel-mapp på D: bara. I princip, om jag skulle 'dir D:' så skulle 'dir D:' och 'dir C:\Spel' listas, beroende på vilken nivå det skulle fungera på då. Har inte jobbat med FTP så mycket, eller iaf inte på det här viset, så kan inte kommentera den biten.
Citat:
mrqaffe
Ett bibliotek eller så monterar du helt enkelt det du kallar d: just nu som en mapp under c: det går att skita i enhetsbokstäverna och montera diskar var som helst på samma sätt som i linux om man vill men det är inte så vanligt i win om man inte får slut på bokstäver, du får då bara en "root/c:" och diskarna är knutna till mappar i stället. Bokstaven d försvinner och innehållet kan du få i mappen "gamla d" som ligger nånstans på din c disk, c är värre att trixa med eftersom det är os disk och utgångspunkten för allt, så c: är alltid c:
http://technet.microsoft.com/en-us/l.../cc753321.aspx
Och kom ihåg att jobba med backuppade diskar !
Lät intressant, men jag hängde inte med riktigt måste jag säga.

D: vill jag ska finnas kvar, men dess innehåll ska inkludera en mapp på C:, och inte tvärtom. (men om det funkar åt båda hållen så skulle det inte vara några problem)
Bibliotek låter ju som en ganska bra lösning annars. Tänkte jag inte ens på! Inte perfekt, men det funkar, beroende på hur övriga förslag funkar.