Sweclockers borde göra ett Antivirusprogram test!

Permalänk
Avstängd

Sweclockers borde göra ett Antivirusprogram test!

Har funderat lite över exakt vilket virus program som är bäst att ha nu för tiden, har kört utan mesta delen av tiden men har installerat AVG free när jag har haft orken att göra något. Men vad jag vet så segar faktiskt ett virusprogram ner datorn mellan 10-30% i olika saker den gör.

Vet att ni är upptagna med att testa komponenter men om ni har brist på saker att göra någon vecka så dra gärna in ett benchmark på alla virus program som finns ute!

Permalänk
Medlem

Hade varit intressant om det är värt att betala till antivirusprogram som kostar pengar.

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant! Kör med F-secure själv (com hems).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Håller med. Satt faktiskt och letade efter ett sånt test för några dagar sedan.

Permalänk

Jag säger bara Avast Free FTW!!!
Finns det ett bättre antivirus som inte kostar?

Visa signatur

gtx 690 | i7 3960x 5 GHz | 32 GB 2133MHz | 8TB | 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-martin:

Jag säger bara Avast Free FTW!!!
Finns det ett bättre antivirus som inte kostar?

Jag tror Microsofts Security Essntials är allmänt känt som det bästa antiviruset just nu, plus att det är gratis.
Jag har dock inte testat det själv utan använt AVG Free i alla tider, funkar utmärkt.

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-martin:

Jag säger bara Avast Free FTW!!!
Finns det ett bättre antivirus som inte kostar?

Varför är det så bra då?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-martin:

Jag säger bara Avast Free FTW!!!
Finns det ett bättre antivirus som inte kostar?

Allt är bättre än Avast. Min dator blir seg med avast installerad. Det är inte kul.
MSE tycker jag jätte mycket om. Uppdaterad et par gånger om dagen, lätt, det märks ej att den eksisterar på datorn.

Av dom betalda, har jag kört kaspersky, och var jätte nöjd.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaloW:

Jag tror Microsofts Security Essntials är allmänt känt som det bästa antiviruset just nu, plus att det är gratis.
Jag har dock inte testat det själv utan använt AVG Free i alla tider, funkar utmärkt.

Jag tror att microsoft security essentials är känt som ännu ett skit program från microsoft, i stil med deras brandvägg.
Däremot är det det mesta använda just nu.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Att den slöar ner datorn 10-30% tvivlar jag på, då ska det va nån gammal sophög isåfall men det skulle va kul o se om det är värt att betala för antivirus.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-martin:

Jag säger bara Avast Free FTW!!!
Finns det ett bättre antivirus som inte kostar?

Comodo? inte för att det är speciellt samarbeta villigt men ändå xD

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Pcföralla gjorde ett rätt omfattande test på några av de populäraste anti-virus programmen, inga gratis program dock, ska se om jag kommer åt testet snart, har det i min jobb mail men måste komma på va de va för adress till sidan

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Allt är bättre än Avast. Min dator blir seg med avast installerad. Det är inte kul.
MSE tycker jag jätte mycket om. Uppdaterad et par gånger om dagen, lätt, det märks ej att den eksisterar på datorn.

Av dom betalda, har jag kört kaspersky, och var jätte nöjd.

då måste det vara nått med din datorn då, sitter med Avast just nu och min dator blev inte segare alls.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

tester för antivirus program är ju rätt krävande så dom bör nog iaf ha 2-3 veckor med väldigt lite arbete för att hinna göra något sådant, dock vore det trevligt med ett test på svenska.

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Själv är jag på Panda cloud, klockrent och kräver minimalt med prestanda:)

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk

Antivirus, alternativt anti spyware program...

Tycker de borde testa hur bra de är på att hitta hot, hur snabbt, om det är flertrådat, om det stryper internethastigheten (hade kaspersky vilket ökade min responstid via bredbandskollen med 25% ungefär)

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Själv så kör jag Norton 360 fast det kostar runt 800kr per år men man kan använda det till 3-4 datorer

Visa signatur

i5-2550k 4.4GHz, | kyld av en Noctuna (Nh-c12) | Gigabyte Hd 7970 OC, | modekort: Gigabyte Z68AP-D3 |PSU:GX 650W | Ram: Corsair Vengeance 8GB (2x4096MB) SSD: Agility 3 120gb

Permalänk

Tydligen har jag fått virus på min speldator. Sufar bara ibland på den och då är det nyhetssidor och tekniksidor som gäller. Begriper inte hur jag kan få virus. Använder Microsoft Security Essentials.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Har funderat lite över exakt vilket virus program som är bäst att ha nu för tiden, har kört utan mesta delen av tiden men har installerat AVG free när jag har haft orken att göra något. Men vad jag vet så segar faktiskt ett virusprogram ner datorn mellan 30-10% i olika saker den gör.

Vet att ni är upptagna med att testa komponenter men om ni har brist på saker att göra någon vecka så dra gärna in ett benchmark på alla virus program som finns ute!

http://pcforalla.idg.se/polopoly_fs/1.429256.1327675740!image...

Här har du iaf på några riktigt bra betal anti-virus program.

Edit: själv kör jag kaspersky pga de är så bra på att ta bort o reparera datorn efter virus attack.
De är även riktigt bra på att hitta dem, inte bäst, men vad gör det om ditt anti-virus hittar felet men inte kan åtgärda det?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Inaktiv

Nu börjas en tråd till om vilket AV som är bäst...snart ramlar det in en självutnämnd expert (igen) och sågar alla vid knäna och säger att just HANS val är det bästa som finns.

Tyvärr är valet till största delen subjektivt, så plocka något gratis skit i högen, alla gör samma sak. Ett nytt aggressivt virus utan en känd definition sopar ju mattan med datorn ändå. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av morxy49:

Att den slöar ner datorn 10-30% tvivlar jag på, då ska det va nån gammal sophög isåfall men det skulle va kul o se om det är värt att betala för antivirus.

hittade tester som gjorts på Norton 2011 på en 2500k burk, jag tog inte dem numren på random för de var exakt den skillnaden som uppstod när man körde olika saker, ex. Chrome start time 2sekunder utan, 3 sekunder med, mycket små saker och applikationer som tog bra många sekunder extra på sig att starta.

(om man googlar symantec antivirus test så är de någon av dem första)

De var därför jag började fundera lite exakt hur bra egentligen programmen är då jag inte hittade benchmark på flera program.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sushifrukt:

http://pcforalla.idg.se/polopoly_fs/1.429256.1327675740!image...

Här har du iaf på några riktigt bra betal anti-virus program.

Edit: själv kör jag kaspersky pga de är så bra på att ta bort o reparera datorn efter virus attack.
De är även riktigt bra på att hitta dem, inte bäst, men vad gör det om ditt anti-virus hittar felet men inte kan åtgärda det?

Norton brukar alltid kasta en skiva i huvudet på en när man åker till dreamhack, får se om de gör de i sommar med.

Permalänk
Medlem

MSE tycker jag lika mycket om som jag gör med google chrome. LLLLLLLOOOOOOOOOLLLLLLLLLLL
Båda två lika hypade till skyarna. När det är ren skräp i mina ögon.

Jaha och varför skal SweC testa antivirus program. Det är bara att testa ett. Det du tycker om använder du. Tester kan man slänga i papperskorgen.

Permalänk
Medlem

AV-Comparatives genomför tester och jämför många av de största antivirusprogrammen. Finns en hel del att läsa på http://www.av-comparatives.org/

Permalänk

Skulle faktiskt vara intressant även fast jag inte använder något anti-virus program.

Permalänk
Medlem

Du kan installera en virtuell version av exempelvis Windows 7. Sen installerar du valfritt antivirusprogram. Sen besöker du (googla först) en site där alla kända malware, rootkit, spyware, och sånt finns. Så ser du vilket program som missar och vilket som tar allt, bara som förslag det är inte vattentätt men ändå. Du ser också hur mycket resurser olika program tar i anspråk, personligen har jag använt Microsoft Security Essentials sen jag köpte Windows 7 och har aldrig haft trubbel, och jag surfar ibland på skumma sidor.

Permalänk
Avstängd

Malwarebytes, accept nothing less. Helt jävla underbart.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Jag tror att microsoft security essentials är känt som ännu ett skit program från microsoft, i stil med deras brandvägg.
Däremot är det det mesta använda just nu.

"Awards
On 7 January 2010, Microsoft Security Essentials won the PC Advisor's Best Free Software award.[45] Later, in December 2010, AV-Comparatives.org awarded Microsoft Security Essentials v1.0 the Bronze award for proactive detection of 55% of new/unknown malware, the Silver award for low false-positives (six) and the Bronze award for overall performance. Microsoft Security Essentials v2.0 was released shortly thereafter.[46]
On 8 June 2011, PC Advisor listed Microsoft Security Essentials 2.0 in its article Five of the Best Free Security Suites, which included Avast! 6 Free Edition, Comodo Antivirus 5.4, AVG Antivirus 2011 and BitDefender Total Security 2012 Beta.[47]"

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Tester kan man slänga i papperskorgen.

Hahahaha, tack för det skrattet! Oj, det behövdes. Fy fan vad rätt! "Tester kan man slänga i papperskorgen" GG Sweclockers, lägg ner - bli community/nyhetssida.

Jag förstår så klart vad du menar, men förhoppningsvis förstår du varför jag tyckte det här var så roligt. I synnerhet strax efter micro-stuttering testet "äh, tester, pyttsan" - bara att köpa och prova själv, grafikkort för ca 20k - inga problem!

Permalänk

DMZ tog upp detta ganska bra i senaste numret, köp!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36