|
Sorry att jag snor tråden, men hittade den i min sökning som man så fint ska göra innan man postar något nytt, och tänkte att eftersom jag har nästan samma problem så snyltar jag här.
Fick hem en ny Intel SSD 520 120gb hdd, som sitter på ett Asus P8Z77-V PRO moderkort.
Bootar från mitt USB minne som jag har en Windows 7 Sp1 installation på, och den hittar inte min SSD i installationen. Säger att jag måste installera driver, och det gör jag med skivan till moderkortet. Dock säger den då att den inte hittar några nya enheter att installera på.
Har testat både med Asus 6.0 port, ASmedia 6.0 port samt de 4 3.0 portarna, och det blir ingen skillnad i någon av dom. Har även testat med annan SATA kabel och ström. Satte i en DVD och testade, den hittas i alla portarna så jag tror inte det är något fel på portarna i sig, testade även att sätta SSD'n i en annan dator och det fungerade att installera windows på den där. (Om än långsamt då den endast har usb1.0)
Har ändrat i bios mellan ACHI/IDE/RAID/Default läge utan skillnad, SSD'n hittas i BIOS utan problem, hela tiden.
När jag flyttade tillbaka SSD'n då den hade Windows installation på sig, så börjar windows att starta men blåskärmar när den snurrnade lilla win loggan kommer upp. (dock hittar den en boot partition som den börjar ladda win från)
Help me obi one kenobi, you're my only hope!
//Dexel
I5 2500K + Antec Kühler 620 / Asus P8Z77-V PRO / Corsair 16GB (4KIT) DDR3 1600MHz / Zotac GeForce GTX 470 1280MiB x2 / SSD 80GB Intel X25-M SATA2 x2 + Samsung Spinpoint F1 1000GiB / Antec P182b / Fractal Design Newton R3 1000W
|