Verktyg Visningsval
2012-05-06, 22:09   #1

Bravo

Medlem

Bravos avatar

Registrerad: apr 2004

Windows update, allt okej?

Har installerat windows 7.
Har kört windows update.

Misslyckades installera många uppdateringar.
Fortsatte försöka installera med windows update.

Det är nu bockat över grön sköld, service pack 1 står det på egenskaper på Dator och det står "inga viktiga uppdateringar är tillgängliga".

I uppdateringshistoriken står det att uppdateringar misslyckades.

(Jag har inte stängt av datorn som det stod: "stäng inte av datorn").

- Det jag undrar är om allt är klart och bra nu?

Senast redigerad av Bravo 2012-05-06 klockan 22:32.
Bravo är inte uppkopplad
2012-05-06, 23:39   #2

janee

Medlem

Plats: Örnsköldsvik

Registrerad: aug 2006

När jag installerade Windows 7 Home Premium 64Bit med SP1 så blev det 19 misslyckade uppdateringar via windows update men redan 2 dagar senare så hade 18 av dom uppdateras (slutfördes) med windows update och den enda misslyckade uppdateringen som inte har uppdateras och slutförd är för IE 8 men det kan bero på att jag hade installerat IE 9.

Om du vill så kan du kolla i uppdateringshistoriken efter några dagar så kommer troligen nästan alla misslyckade uppdateringar att slutföras korrekt.

Senast redigerad av janee 2012-05-07 klockan 00:12.
2012-05-07, 04:33   #3

Bravo

Medlem

Bravos avatar

Jag vet alltså inte om jag uppdaterat allt. - Vet inte om de uppdateringar som misslyckades att installeras har installerats.
Men jag har sökt igen efter fler uppdateringar och det finns inga fler nu förutom ca 5 stycken som jag installerade ( och förutom en valfri - internet explorer 9).

Tidigare kollade jag en uppdaterings "kod" och kollade om den fanns med på listan bland de uppdateringar som misslyckats att installeras - det gjorde den inte.

Så frågan kvarstår om de uppdateringar på listan som misslyckades att installeras (under visa uppdateringshistorik) är installerade eller inte.
Bravo är inte uppkopplad
2012-05-07, 04:39   #4

sergen

Medlem

sergens avatar

Registrerad: dec 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av janee Visa inlägg
När jag installerade Windows 7 Home Premium 64Bit med SP1 så blev det 19 misslyckade uppdateringar via windows update men redan 2 dagar senare så hade 18 av dom uppdateras (slutfördes) med windows update och den enda misslyckade uppdateringen som inte har uppdateras och slutförd är för IE 8 men det kan bero på att jag hade installerat IE 9.

Om du vill så kan du kolla i uppdateringshistoriken efter några dagar så kommer troligen nästan alla misslyckade uppdateringar att slutföras korrekt.
varför installerade du IE 9 för?
sergen är inte uppkopplad
2012-05-07, 04:55   #5

janee

Medlem

Det enda sättet som jag vet att se om den misslyckade uppdateringen är slutförd vid ett senare tillfälle är att kolla på KB numret, första uppdateringen som misslyckades för mig var (KB2588516) och den hittade jag senare högre upp i uppdateringshistoriks listan som slutförd och så var det med 18 av dom misslyckade uppdateringarna.

Senast redigerad av janee 2012-05-07 klockan 05:35.
2012-05-07, 05:02   #6

janee

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av sergen Visa inlägg
Jag använder själv Firefox men eftersom övriga släkten envisas med att använda IE så vill jag hålla mig informerad hur Microsoft webbläsare fungerar eftersom jag sköter allt underhåll på deras datorer.
2012-05-07, 06:16   #7

Bravo

Medlem

Bravos avatar

Jag ser flera med samma namn som misslyckades men som sen slutförts.
Ser också flera som endast misslyckats. - Men dessas innehåll kanske ändå har installerats på annat sätt under annat namn.

Senast redigerad av Bravo 2012-09-06 klockan 05:25.
Bravo är inte uppkopplad
2012-05-07, 21:12   #8

jocke92

Medlem

Registrerad: dec 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av sergen Visa inlägg
Det är hästlängder bättre än 8:an. Ibland kan det vara bra med fler webbläsare. etc.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Bravo Visa inlägg
Har installerat windows 7.
Har kört windows update.

Misslyckades installera många uppdateringar.
Fortsatte försöka installera med windows update.

Det är nu bockat över grön sköld, service pack 1 står det på egenskaper på Dator och det står "inga viktiga uppdateringar är tillgängliga".

I uppdateringshistoriken står det att uppdateringar misslyckades.

(Jag har inte stängt av datorn som det stod: "stäng inte av datorn").

- Det jag undrar är om allt är klart och bra nu?
Det är ingen fara. Det är microsofts system som är fuckat. Den tankar ner alla utan att kolla om det finns nyare uppdateringar som ersätter de gamla. Anledningen till att de inte försvinner från listan är för att man kan ha kompatibilitetsproblem med vissa men ändå ha ett ganska säkert system.
2012-05-12, 06:35   #9

Bravo

Medlem

Bravos avatar

Om det står att det inte finns några uppdateringar och grön bock så måste ju allt vara okej.
"De senaste Windows-uppdateringarna är installerade"
"Det finns inga uppdateringar för datorn".

Senast redigerad av Bravo 2012-09-06 klockan 05:14.
Bravo är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker