Verktyg Visningsval
2012-05-11, 02:05   #1

zawaq

Medlem

zawaqs avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: mar 2005

Det gick inte att installera supportfilen corecomp.ini (kan inte installera ett spel)

Lägger tråden här då jag tror att det är fel på min windows-installation och inte spelet.

Jag försökte installera RollerCoaster Tycoon 2 men får följande felmeddelande:

(om bilden skulle försvinna):
Spoiler:
---------------------------
RollerCoaster Tycoon 2
Det gick inte att installera
supportfilen 'C:\Program Files (x86)\Common Files\InstallShield\engine\6\Intel 32\corecomp.ini'.

Det går inte att hitta sökvägen.

OK   

Jag misstänker att det är filen corecomp.ini som fattas, men var hittar jag den? Ska jag installera om InstallShield, eller går det ens?

Tack i förhand.
AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 1333Mhz XMS3 | Gigabyte Radeon HD6850 OC 1GB | Windows 7 Professional 64-bit | BenQ G2420HDBL | Samsung SSD Desktop 830-Series 128GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ
zawaq är inte uppkopplad
2012-05-11, 02:08   #2

Jekean

Medlem

Jekeans avatar

Registrerad: dec 2011

nehe, men det ligger ju tydligen ingen sådan fil i den sökvägen?

skulle det kunna vara ditt problem kan man fråga sig själv; Ajemen!

'lägger till lite information'

Googla på just den filen +installshield så kommer du tillslut komma fram till en sida som hostar filen du saknar, med lite tur så kommer det lösa ditt problem så fort du lägger in filen i sökvägen men med lite mindre tur så är det..........

kom just på att jag kan kolla själv i min mapp xP

... men slutsatsen av detta blev bara att jag inte hade någon sådan Engine mapp över huvud taget, googlandet tror jag du klarar bra själv, kommer få googla nog med sidor innan mitt liv är slut ändå om du hänger med.., försök hitta och ladda ned filen bara så skall det nog lösa sig...
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!
Jekean är inte uppkopplad
2012-05-11, 02:11   #3

zawaq

Medlem

zawaqs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Jekean Visa inlägg
nehe, men det ligger ju tydligen ingen sådan fil i den sökvägen?

skulle det kunna vara ditt problem kan man fråga sig själv; Ajemen!
Det är precis vad jag misstänker. Men var hittar jag den filen?
AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 1333Mhz XMS3 | Gigabyte Radeon HD6850 OC 1GB | Windows 7 Professional 64-bit | BenQ G2420HDBL | Samsung SSD Desktop 830-Series 128GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ
zawaq är inte uppkopplad
2012-05-11, 02:29   #4

Jekean

Medlem

Jekeans avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av zawaq Visa inlägg
Det är precis vad jag misstänker. Men var hittar jag den filen?
läs min uppdatering ^
Garage Band komposition!
2012-05-11, 02:39   #5

Dr.Mabuse

Medlem

Dr.Mabuses avatar

Plats: STHLM

Registrerad: apr 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av zawaq Visa inlägg
Lägger tråden här då jag tror att det är fel på min windows-installation och inte spelet.

Jag försökte installera RollerCoaster Tycoon 2 men får följande felmeddelande:

Det gick inte att installera
supportfilen 'C:\Program Files (x86)\Common Files\InstallShield\engine\6\Intel 32\corecomp.ini'.

Det går inte att hitta sökvägen.
Det är nog snarare så att filen corecomp.ini är avsedd att installeras till katalogen som anges, inte att det redan skall finnas där. Så något fel på din Windows-installation tror jag inte det är.
Vid installation av program packas filer först upp innan de kopieras till sin avsedda plats. Det är inte helt ovanligt att vissa antivirusprogram kan reagera på något innehåll och hindrar kopieringen. Pröva med att inaktivera ditt AntiVirus-program och köra installationen igen och berätta hur det gick.
2012-05-11, 02:44   #6

Jekean

Medlem

Jekeans avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse Visa inlägg
Det är nog snarare så att filen corecomp.ini är avsedd att installeras till katalogen som anges, inte att det redan skall finnas där. Så något fel på din Windows-installation tror jag inte det är.
Vid installation av program packas filer först upp innan de kopieras till sin avsedda plats. Det är inte helt ovanligt att vissa antivirusprogram kan reagera på något innehåll och hindrar kopieringen. Pröva med att inaktivera ditt AntiVirus-program och köra installationen igen och berätta hur det gick.
hehe, så sant..

Kan se det nu när du nämner det men har själv aldrig vart med om att det gått åt "det hållet" förut...
Garage Band komposition!
2012-05-11, 03:05   #7

zawaq

Medlem

zawaqs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Jekean Visa inlägg
läs min uppdatering ^
Japp, då har har laddat ned och lagt till ini-filen och det gick sådär...
Nu får jag upp det här felmeddelandet:
Spoiler:

och när jag laddat ned den filen får jag givetvis det här felmeddelandet:
Spoiler:

Känner inte att jag vill googla flera hundra filer och sen känns det inte så säkert att ladda ned massa dll-filer från osäkra källor.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse Visa inlägg
Jag testade att avaktivera mitt virusskydd (Microsoft Security Essentials) och även windows defender.

Har testat att köra installationsfilen i XP-läge men jag får samma felmeddelande.
zawaq är inte uppkopplad
2012-05-11, 17:07   #8

zawaq

Medlem

zawaqs avatar

Jag tror jag hittat problemet.

Spelet har legat på min hårddisk i flera år och jag har spelat det tidigare men då på XP. Jag tror att något tidigare virusskydd har tagit bort viktiga installationsfiler.
Jag laddade ned en kopia (samma releasegrupp) från TPB och den funkade klockrent.

Tack för hjälpen!
zawaq är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker