Sidan 2 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2012-05-13, 19:26   #31

EW200

Medlem

EW200s avatar

Plats: Uppsala

Registrerad: maj 2011

Kanske ingen lösning på ditt problem men..
Msconfig--> Systemstart --> Starta utan grafiskt gränssnitt gör att det går lite snabbare...
2012-05-13, 19:27   #32

Monkeyapa

Medlem

Plats: Småland

Registrerad: dec 2010

Använder själv 7 Ultimate på en Intel 320 SSD och det tar mindre än en sekund att öppna Chrome och andra program precis när bakgrundsbilden visas.
Monkeyapa är inte uppkopplad
2012-05-13, 19:50   #33

Valle-HBG

Medlem

Plats: Helsingborg

Registrerad: jan 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av TiasE Visa inlägg
8 HDD = 8 hårddiskar, men det verkar som att du bara sitter på en SSD och en 2TB disk så svaret är alltså att du inte har det så stäng av den överflödiga SATA kontrollern som antagligen lägger till 5-10 sekunder på din uppstart (har ingen ASMedia kontroller själv så vet inte exakt hur lång tid den tar på sig)
Allt detta stängs av i BIOS (eller UEFI som du antagligen har på ditt moderkort), ditt problem har absolut inget att göra med Windows så inga lösningar för det kommer att hittas där utan endast inne i BIOS/UEFI

Edit: läs i din manual så du ser vilka portar som är ASMedia och om du kopplat in dina enheter i någon av dem så flytta de till chipset kontrollern.
Okey ska testa det när jag kommer hem så återkommer jag med mer info vad jag har gjort och vad som har hänt.
Valle-HBG är inte uppkopplad
Sök jobb