Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Waowt
En granne hade ett liknande problem med sin laptop. Allting gick extremt långsamt även om man knappt hade något uppe och bara surfa. Denna dator var 2-3x snabbare tidigare. Gick in på energiinställningar och då stog det på energispar, bytte till hög prestanda och poff! Allting funka perfekt igen.
Kikade nyss och det var ej problemet.
Citat:
wenazen
Nere i vänstra hörnet borde det finnas en ruta som du kan bocka i "visa processer för alla användare", testa det om det inte redan gjorts och se om du får fram boven då, testa också att avaktivera antivirusprogram ifall du har.
/Jonas
Klickade i där nu och skillnaden blev att nu syntes "svchost.exe *32" (till saken kanske hör att jag kör med win7 64bit pre-installed @ dell?) & postgres där med, men svchost.exe får man väl ändå inte döda? Kan inte prova just nu heller då jag är mitt i en scan, men får göra det efteråt om det inte hjälpt. Den verkar också ligga på rätt plats, dvs
C:\WINDOWS\SysWOW64 så det borde inte vara något virus som maskerar sig som en systemprocess?
Citat:
tessa
Verkar vara populärt med att sprida infekterade filer med en bitcoin miner program. Försök att göra någon online virus scan etc.
Knappt googlat om bitcoin så det är det nog inte.
edit: Humor - scan avslutas och ser att jag har
Trojan.BitMiner &
Trojan.Dropper.BCMiner - skumt då jag inte ens ägnat bitcoin en tanke på ett antal månader, och då var det bara lite harmlöst surfande på swec.