Citat:
Ursprungligen inskrivet av
MyZk0
Att ha 64-bit är väl lite "cuz we can" över det hela, och det fungerar ju utan problem? (påverkar det inte mängden RAM som programmet kan använda..? Hehe)
Att Firefox och kompani införde hårdvaruacceleration och hade det påslaget som standard medförde ju att text blev suddig för många och liknande, då var det lite "cuz we can" fast det fungerade med problem..
Rätta mig gärna om jag har fel här, du verkar vara med i svängarna
Lite offtopic:
Det här med 64 bit är jag inte så himla insatt i. Jag frågade eftersom jag har läst lite trådar när det gäller Mozilla Firefox. Där anser man att 64bit är inte hela världen eftersom 32bit versionen fungerar för alla behoven. Mozilla testar även alla sina versioner med 64bit (Linux och Windows) däremot har Mozilla inte valt att skeppa en färdig version. Därför undrade jag vad som är så speciellt med det hela.
Annars är jag inte så direkt imponerad av opera när det gäller deras UI. Alla deras tusen knappar som jag tycker Opera hade kunnat förenklat på ett bättre sätt. Sedan när det gäller snabbhet och standarder tycker jag Opera har hamnat lite på efterkälken.
Det roliga är att Opera döper sina versioner efter fiskar. Version 12 heter Wahoo