Problem med Schemaläggaren Windows 7

Permalänk

Problem med Schemaläggaren Windows 7

Tjena,

Försöker använda mig av schemaläggaren och den vägrar att fungera...
Det jag ska göra är att starta en .bat fil m.h.a. schemaläggaren. Bat-filens uppgift är att hämta hem saker från en FTP server, den ska köras var 5:e minut under obegränsad tid.
Har testat manuellt och det funkar perfekt. Jag lyckas verkligen inte få schemaläggaren att fungera!! Antagligen är det något jag har missat...

Finns det någon lite mer kunnig inom detta område??

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem

Eftersom .bat är en kommandofil, lägger du sökvägen till cmd.exe i programraden, och scriptet som argument.

Permalänk
Medlem

Nja, det behövs inte, man kan ange sökvägen och bat-filen direkt i "Program eller skript" däremot måste man ange katalogen som bat-filen ligger i "Starta i (valfritt)" annars körs skriptet i C:\Windows\System32-katalogen.

En bra vana är att ha

pushd "%~dp0"

i början av bat-filen så man hamnrar i rätt katalog om man missat det.

Har man UAC aktiverat har man några inställningar till man kan behöva justera...

Visa signatur

mb = millibit!

Permalänk

har haft problem efter någon av uppdateringarna, då blev den av någon anledning gladare när det var en cmd-fil istället för bat. funkade också för sig och när man pushade men falerade i schema-läggning.
Sådan där dum grej som man bara råkade testa utan någon reson bakom.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här