Senaste privatannonserna
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes
| 2012-07-11, 18:29 | #1 |
damoloni123Medlem Registrerad: dec 2011 |
kan jag uppgradera windows 7 på min andra dator ?
Hej jag hade windows vista på dena dator först och sen uppgraderarde jag till home premium. Och jag kommer ge bort dena dator och få en helt ny som kommer komma med vista kommer jag kunna installera windows 7 med uppgraderaingen ? funkar nyckeln tror ni ? blir problem annars
har garanti på den från elgiganten tacksam för svar .
|
|
|
| 2012-07-11, 19:58 | #2 |
tcntadMedlem Plats: Rönninge Registrerad: feb 2005 |
Helt ny dator som kommer med vista? Vista är inte alls nytt så datorn lär väl inte bara speciellt ny?
Inte helt hundra men eftersom uppgraderingslicensen är en typ av retail kan du alltid pröva, dessa är dina egna och inte datorns. Att du har garanti spelar ingen somhelst roll. |
|
|
| 2012-07-12, 22:18 | #3 |
ok har läst lite verkar som det inte finns mkt att göra åt. men jag har en annan fråga jag undra hur vet jag om jag har oem version av windows hattar oem version tacksam för svar
|
|
|
| 2012-07-13, 07:29 | #4 |
tcntadMedlem Plats: Rönninge Registrerad: feb 2005 |
Var det förinstallerat Vista är det SLP (Varken OEM eller Retail, utan offline aktivering)
Har du uppgraderat till W7 med tillhörande licens är det en form av Retail så den licensen är din till den dator den aktiveras på och egentligen vilken dator du vill men bara en åt gången. Är licensen använd på en dator kan du alltså inte använda den på en annan dator samtidigt. |
|
|
| 2012-07-13, 13:06 | #5 |
OK den var Förinstallerad vistan på datan och den var aktiverad men kan jag ta bort licensen och aktivera på den nya eller ska jag köpa nytt ? men jag vill se om jag har oem version hur ser man det ?
|
|
|
| 2012-07-13, 13:17 | #6 |
godspeedMedlem Plats: Narnia Registrerad: nov 2004 |
Citat:
Ditt sätt att skriva förvirrar, vad tusan menar du? Du måste nog förbättra din meningsbyggnad lite:/ Windows 7 uppgradering=RETAIL Vista förinstallerad på datorn=SLP Vista köpt i butik i plastfodral med kartong+manual=RETAIL Vista köpt i butik i enbart dvdfodra med licensenl=OEM Din win7 uppgradering är tillhörande din gamla dator helt enkelt, kommer förmodligen inte att gå att aktivera på din "nya" dator Köp på dig en win7 uppgradering till vetja eller åk och köp dig en oem hos någon datorbutik eller beställ online så har du löst dina win7 problem.
| 2012-07-13, 14:35 | #7 |
OK tack
|
|
|
| 2012-07-14, 08:58 | #8 |
stormenseMedlem Plats: Sedan Registrerad: dec 2011 |
Du kan också köpa begagnade eller oanvända licenser för hundralappen på sök google: cheapkeysale
Jag hade tur och fick en som jag kunde uppgradera och aktivera fler datorer från både Starter och HomePremium till Ultimate. Lite lotto det där men en enstaka ren installation ska gå bra.
| 2012-07-14, 14:34 | #9 |
Hmmm jag skickade mail till microsoft och dem sa om jag köper windows 7 home premium family pack kan man installera windows 7 home premium med licens på 3 datorer. Jag köpte till 1 dator vanlig men dem sa om jag kör den nyckel jag har på dena dator på den nya kommer licensen inte funka på dena mer istället på den nya. Anntar problemet är löst
Men jag är sugen på ultimate och vilken version av vista måste jag ha för kunna uppgradera om det går tacksam för svar
|
|
|
Redaktionens senaste nyhetsrubriker
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes