Verktyg Visningsval
2012-07-12, 15:09   #1

EsoxLucius

Medlem

Plats: STHLM

Registrerad: jun 2012

WIn7 Olika användare ----> Olika skrivbord, rättigheter etc, HUR?

Hej
Undrar hur man konfar i WIN7 för att t.ex alla användare inte skall behöva ha mina ikoner på "sitt" skrivbord - alla spel etc....
Dessutom, hur styr man acceser till diskar / programför olika användare i Win7?
EsoxLucius är inte uppkopplad
2012-07-12, 15:31   #2

tcntad

Medlem

tcntads avatar

Plats: Kebabens huvudstad

Registrerad: feb 2005

Du har bara dina ikoner på ditt skrivbord såklart och inte för alla.. Flytta dem från alla användare eller va den mappen nu heter till din.

Finns säkert nåt lätt sätt, som att bara se till att programmen kan köras i adminläge, sånt borde kräva lösenord antar jag.
Guide: Integrera språkpaket till Windows 7 DVD'n (Skript: V5.2!) Guide: Hur man installerar Windows 7 Guide: Skapa en All In One DVD Guide: Skapa återställningspartition Kör egen Minecraft-Server, PM för info!
tcntad är inte uppkopplad
2012-07-12, 15:34   #3

EsoxLucius

Medlem

Nope, jag är admin på min dator. Fler har konton ( vanliga användare ) på datorn. När jag loggar in på annan användares konto kommer mitt skrivbord upp - alltså admins, och andra är inte intresserade av mina spel, små specialprogram, utilities etc....
2012-07-12, 16:47   #4

tcntad

Medlem

tcntads avatar

Plats: Kebabens huvudstad

Registrerad: feb 2005

Vadå nej?

Flytta dina ikoner och annat till bara din användare istället för Default.
Guide: Integrera språkpaket till Windows 7 DVD'n (Skript: V5.2!) Guide: Hur man installerar Windows 7 Guide: Skapa en All In One DVD Guide: Skapa återställningspartition Kör egen Minecraft-Server, PM för info!
tcntad är inte uppkopplad
2012-07-12, 22:42   #5

EsoxLucius

Medlem

Okej, sorry - fattar inte
HUR DÅ?

Tack
2012-07-12, 22:48   #6

orig_rejser

Medlem

Plats: Varberg

Registrerad: aug 2009

1. Sluta kör som admin!
2. Då hamnar sakerna automatisk bara i din profil
2012-07-13, 08:51   #7

eXale

Medlem

eXales avatar

Plats: Lund

Registrerad: mar 2011

Set finns separata foldrar för delade och privata föremål. Flytta dina saker från den delade mappen till din privata, så syns de bara för dig. Installerare lägger normalt program i den delade.

Skickades från m.sweclockers.com
eXale är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker