Verktyg Visningsval
2012-07-31, 20:26   #1

phroZen

Medlem

phroZens avatar

Plats: Småland

Registrerad: jul 2001

Win 7 och Firefox, var ligger Favorit/Bokmärks mappen?

Kanske är blind men hittar inte mappen med mina favoriter någonstans skulle vilja spara ner alla på en usb. Win 7 och Firefox. Vet att i Explorer låg de i nån mapp som man kunde dra över allt borde rimligtvis vara likadant med Firefox eller?
phroZen är inte uppkopplad
2012-07-31, 20:29   #2

buddaz

Medlem

buddazs avatar

Plats: Dalarna

Registrerad: sep 2010

Meny - bokmärken - visa alla bokmärken.

Nu kommer du in i det som heter biblioteket här ifrån kan du importera/säkerhetskopiera
2012-07-31, 21:43   #3

phroZen

Medlem

phroZens avatar

Tack, Där var den funktionen men inte riktigt det jag vill ha ändå. Tog säkerhetskopiera blir en .json fil. Hur hantera man en sådan?
Är det möjligt att få bokmärkena en och en och inte i en klump aka .json fil? Vill ha de så som de kommer fram när jag väljer "visa alla bokmärken"
2012-07-31, 21:57   #4

mrqaffe

Medlem

mrqaffes avatar

Plats: Salstad

Registrerad: feb 2009

Du kan använda mozbackup för att kopiera allt. det ger inte några lösa genvägar men det ger en fil du kan flytta o återställa med på valfri dator, ska du bara kopiera bokmärken så fixar den inbyggda sync det.
http://mozbackup.jasnapaka.com/
Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.
mrqaffe är uppkopplad nu
2012-08-01, 00:36   #5

Skrotis

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: dec 2004

Det är ingen mapp, det ligger i filen places.sqlite tillsammans med din browserhistorik.

%APPDATA%\Mozilla\Firefox\Profiles\1kulkod.default
2012-08-01, 13:15   #6

Morgan

Medlem

Plats: -

Registrerad: dec 2002

Bokmärken/Visa alla bokmärken/Importera och säkerhetskopiera/Exportera bokmärken till html.
Jag brukar annars ta hela mappen med Firefox och lägga på en annan partition. Den finns på användarprofilen på hårddisken under Appdata (visa dolda filer) och Roaming och sedan bara ersätta den mappen när jag behöver.
Morgan är inte uppkopplad
2012-08-01, 16:21   #7

phroZen

Medlem

phroZens avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Morgan Visa inlägg
Bokmärken/Visa alla bokmärken/Importera och säkerhetskopiera/Exportera bokmärken till html.
Kör på den varianten då den passar bäst, ska ut och resa en längre tid. Slängde in filen som blev på en usb.
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb