Nytt i forumet
Senaste privatannonserna
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes
| 2012-08-05, 19:13 | #1 |
Alex63zzMedlem Registrerad: jun 2012 |
WIndows 7 Start orb Changer får explorer.exe att cracha
Hej igen... Använde nyligen Windows 7 start orb changer o bytte till en annan orb, o skulle byta igen för den passade inte temat, och sen när jag återställde så crashade explorer.exe när jag skulle kopiera en fil från datorn till ett usb-minne. Jag vill inte göra en systemåterställning för jag har installerat en massa saker som jag inte vill ominstallera... hjälp?
|
|
|
| 2012-08-11, 21:12 | #2 |
SängkantMedlem Plats: Harstad Registrerad: aug 2007 |
När man börjar fiffla med Windows systemfiler ska man se till att börja med att skapa en återställningspunkt, genom att gå in till:
Start -> högerklicka på 'Dator' -> Egenskaper -> Avancerade Systeminställningar -> Fliken 'Systemskydd' -> Markera din systemdisk och klicka på 'Skapa återställningspunkt'! --- För att svara på din fråga så kan du försöka ta bort alla teman du har (då menar jag - flytta dom ut ur Resources-mappen). Jag antar att du bytt namn på explorer.exe för att kunna använda temat som du vill? Ta bort den befintliga och använd din gamla explorer (explorer.backup, explorer.old?). Du kan aven försöka avinstallera allt som har med temat att göra. Har du Theme Resource Changer, UxStyle eller kanske något annat program som ändrar i Windows systemfiler? Alternativt kan du installera CCleaner och låta den rensa upp i registret m.m. Lycka till!
Moderkort: ASUS P6T Deluxe V2 | CPU: Intel i7 930 @ 3,3Ghz | Minne: Crucial Ballistix @ 2133Mhz 6GB (3x2) | GPU: ASUS GeForce GTX 670 DC2 | Lagring: 128GB SSD Agility 3 + 6,4TB mekaniskt | Ljudkort: Creative X-FI Titanium Fatal1ty Champion + Beyerdynamic DT770 32Ohm Laptop: ASUS G75VW 17,3" | i7 3610QM | GeForce 670M | 8 GB DDR3 @ 1600MHz |
|
|
Redaktionens senaste nyhetsrubriker
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes