Verktyg Visningsval
2012-08-12, 01:38   #1

Zache_

Medlem

Zache_s avatar

Registrerad: dec 2011

Avinstallera program genom Ny windowsinstallation

Installerade igår ett program till min Windows 7 dator som skulle ändra temat, men något blev fel under installationen så jag kan inte längre navigera mig genom menyerna längre och därför inte heller återställa eller avinstallera programmet.

Jag installerade windows igen (på annan hårddisk). Går det att avinstallera ett program på windows-installation 1, genom att vara inloggad på windows-installation 2? Eller måste jag formatera om och fortsätta med en nyinstallation? :-(

Hoppas ni förstår, annars försöker jag förklara tydligare imorgon när jag vaknat.

Med vänlig hälsning
Zache_ är inte uppkopplad
2012-08-12, 03:57   #2

panpo98

Medlem

Plats: Uppsala

Registrerad: sep 2007

Vilken röra.

Du skulle ha starta datorn från Windows 1 i felsäkert läge (F8) och försökt att aningen avinstallera eller kört system återställning.

Om inte det funkat hade det varit bäst att installerar om Windows med 1 hårddisk och 1 DVD (eller USB minne) kopplad. De andra diskarna kopplar du in efteråt. Hade du flera diskar kopplade så lär du får du värre problem senare.

Windows bruka sega ned sig förr eller senare så du kan trösta dig med att den blir snabbare om du ger upp, tar bort allt och börja om från början.

Senast redigerad av panpo98 2012-08-12 klockan 04:03.
panpo98 är inte uppkopplad
2012-08-12, 11:39   #3

Zache_

Medlem

Zache_s avatar

Registrerad: dec 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av panpo98 Visa inlägg
Vilken röra.

Du skulle ha starta datorn från Windows 1 i felsäkert läge (F8) och försökt att aningen avinstallera eller kört system återställning.

Om inte det funkat hade det varit bäst att installerar om Windows med 1 hårddisk och 1 DVD (eller USB minne) kopplad. De andra diskarna kopplar du in efteråt. Hade du flera diskar kopplade så lär du får du värre problem senare.

Windows bruka sega ned sig förr eller senare så du kan trösta dig med att den blir snabbare om du ger upp, tar bort allt och börja om från början.
Jag förstår att jag låter som att jag aldrog rört en dator innan men så är faktiskt inte fallet Försökte självklart undvika att installera windows igen på annan hårddisk. Problemet med att starta datorn i felsäkert läge var att detta tema-program (som tidigare funkat utan minsta problem på föertal olika datorer) fuckade upp allt. Antar att den ändrar i windowsfilerna, så jag kunde inte se något i menyerna i felsäkert läge heller :-( ville också försöka slippa formatera så att jag inte förlorar bilder och annan information från systemdisken. Därför kom jag fram till att detta var enda lösningen. Men nu når jag ju alla bilder osv från Windpws 2, och därefter är det lättaste att formatera antar jag.

Windows 2 ligger på en ny disk jag kopplade in just för detta ändamålet, så den lär väl inte lämna några spår som kan skapa problem sen när jag formaterar den?

Tack för ditt svar.
Med vänlig hälsning,
Zach
Zache_ är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb