Spel fungerar inte i windows 8?

Permalänk
Medlem

Spel fungerar inte i windows 8?

Hej!

Har skaffat Windows 8 Release Preview. Allting Fungerar precis som det ska, men när jag försöker starta något spel så kommer det upp olika error-meddelanden.(olika för olika spel).
Det går alltså inte att starta ett enda spel, har testat många olika. Har uppdaterat drivrutiner och installerat DirectX.
Någon som vet hur jag kan lösa detta? Här är några av felmeddelandena (sätter i spoilers för att det inte ska bli så långt):

Det går inte att starta programmet eftersom dess sida vid sida-konfiguration är felaktig.
Kontrollera händelseloggen eller använd kommandoradsverktyget sxtrace.exe för mer information.

Dold text

(LÖST, kör dll-files.com fixer)

Modern Warfare 2 couldn't write a file. The Hard drive is probably full.

Dold text

(LÖST, kör som admin.)

Failed to start the game. Cannot find essential information in the registry.
Configuration error: 0x0002
Configuration error: 0x0003

Dold text

Windows söker efter Borderlands.exe. Klicka på bläddra om du vill söka efter filen själv.

Dold text

(LÖST, kör direkt ur mappen där spelet är istället för från genväg)

Runtime error 217 at 004DA668

Dold text

sen var det någon form av DLL error också, kommer inte ihåg exakt vad det stod, men det löstes när jag körde DLL-Files.com Fixer

Alla spel jag har testat med har fungerat tidigare. Vore enormt tacksam om någon kunde lösa det här.

//Zaraxor

Visa signatur

Intel Core i7 8700K @ 5GHz / ASUS ROG Strix RTX 2080 / ASUS ROG Maximus X Hero / 16GB 3200MHz G.Skill Trident Z RGB / HyperX 3K 240 GB / Seagate Barracuda 4TB / WD Caviar Blue 1 TB / Corsair RM850x / Windows 10 Pro / ASUS VG278HR 1080p 144Hz & 2x Acer K272HL 1080p 60Hz / Oculus Rift

Permalänk

Låter som att du startar spelen genom metro och windows försöker applicera metrofunktionerna på spelen vilket de inte gillar. Vet inte då jag inte testat men låter så:)

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem

Prova att kör Modern Warfare som admin ...

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk
Medlem

Det är ju ändå en preview version, allting bör inte funka som ett klart OS

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikssonown:

Låter som att du startar spelen genom metro och windows försöker applicera metrofunktionerna på spelen vilket de inte gillar. Vet inte då jag inte testat men låter så:)

Nej, startar via utforskaren/skrivbordet.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K @ 5GHz / ASUS ROG Strix RTX 2080 / ASUS ROG Maximus X Hero / 16GB 3200MHz G.Skill Trident Z RGB / HyperX 3K 240 GB / Seagate Barracuda 4TB / WD Caviar Blue 1 TB / Corsair RM850x / Windows 10 Pro / ASUS VG278HR 1080p 144Hz & 2x Acer K272HL 1080p 60Hz / Oculus Rift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brajg:

Prova att kör Modern Warfare som admin ...

Tack, fungerar! men gick inte på de andra spelen...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K @ 5GHz / ASUS ROG Strix RTX 2080 / ASUS ROG Maximus X Hero / 16GB 3200MHz G.Skill Trident Z RGB / HyperX 3K 240 GB / Seagate Barracuda 4TB / WD Caviar Blue 1 TB / Corsair RM850x / Windows 10 Pro / ASUS VG278HR 1080p 144Hz & 2x Acer K272HL 1080p 60Hz / Oculus Rift

Permalänk
Medlem

Tycker det låter lite som du hade spelen installerade redan, och sen installerade windows 8,
istället för tex windows 7

Visa signatur

Acer Predator Helios 300