Spotify i webläsaren - Beta

Permalänk
Medlem

Spotify i webläsaren - Beta

Fick en länk till Spotifys nya satsning idag - en webbaserad spelare!
Detta är, såklart, ett stort kliv framåt utav flera anledningar, men den enskilt största anledningen är nog att operativsystem och plattformar spelar mindre roll så länge man har tillgång till en webbläsare. (Also, du behöver inte installera mjukvara för att lyssna på din favoritmusik - perfekt t.ex. när du använder en lånedator).

Nu har jag bara testat detta på min skoldator som har världens minsta skärm (typiskt laptops!), men tycker ändå att de lyckas få in bra funktionalitet och design.
För er som inte har sett hur det ser ut:

Hursom, för att det här ska bli en bra tråd ska vi ju ha något att diskutera - så vad tror ni, är det här ett steg i rätt riktning? Har ni några personliga åsikter om funktionalitet, design osv? Fattas det något eller är den fulländad redan nu i beta-stadiet? HISS eller DISS?

Personligen diggar jag den. Snabb respons, avbrottsfritt uppspelande, lika enkelt som vanligt att hitta musik. Det kommer nog bli en riktig hit, speciellt om den även kommer till mobila enheter (vet inte, kan mycket väl vara så att det redan fungerar?).

(Om tråden ligger fel får behöriga person gärna flytta den)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500K @ 4,7GHz Mobo: Asus P8Z68-V
GPU: Asus STRIX 970 RAM: 8GB Corsair Vengence 1600 MHz CL9
PSU: OCZ ModXStream 700W Chassi: NZXT Phantom

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Fungerar riktigt bra enligt mig och finns flera användningsområden för ett webbaserat Spotify. Gillar upplägget men gissar på att dom är långt ifrån klara med helheten, känns dock väldigt klart.

Länk till betan (inloggning sker via FB, disabla ad-block eller dylikt för sidan)
http://apps.facebook.com/get-spotify/?fb_source=notification&...

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Highlaj:

Fungerar riktigt bra enligt mig och finns flera användningsområden för ett webbaserat Spotify. Gillar upplägget men gissar på att dom är långt ifrån klara med helheten, känns dock väldigt klart.

Länk till betan (inloggning sker via FB, disabla ad-block eller dylikt för sidan)
http://apps.facebook.com/get-spotify/?fb_source=notification&...

Tror du att man måste logga in genom fb sedan oxå? Jag har ju inte FB.
Vill prova att köra genom webbläsaren.
Slipper man kanske denna idiotiska fragmenteringen av hdn, och buggen att den bara spelar en låt när man startar igång den.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

För at Spotify ska kunna konkurrera med andra aktörer på marknaden och inte börja tappa anvädare så måste de gå i den här riktningen och göra muskiken tillgänglig överallt på enklast sätt! Nu väntar jag bara på att de ska kunna göra det möjligt att lägga över en offline lista på min tränings-iPod

Permalänk
Medlem

Jag använde Temper data tidigare, och allt man behöver är en cookie för att aktivera Spotify "Web" beta. Så jag gjorde en TK domän som är kopplad till en spotify.com url (Inte facebook) så allting skulle gå lite lättare

Så allt du behöver göra för att få den här web baserade verisionen aktiverad är att gå till http://www.SpotifyWeb.tk

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Jag använde Temper data tidigare, och allt man behöver är en cookie för att aktivera Spotify "Web" beta. Så jag gjorde en TK domän som är kopplad till en spotify.com url (Inte facebook) så allting skulle gå lite lättare

Så allt du behöver göra för att få den här web baserade verisionen aktiverad är att gå till http://www.SpotifyWeb.tk

Tack så mycket. Har loggat in nu och ska bli kul att testa den istället för programmet. FF har man ju alltid igång hela tiden ändå.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact