Återställning gick fel

Permalänk
Medlem

Återställning gick fel

Hej!
I Måndags så fick jag bluescreen och då gjorde jag en återställning samt windows på hela datorn.
Hur kan jag installera windows igen?
Fick nämligen inte med någon skiva, bara aktiveringskoden från cdon!?

Provade att installera Ubuntu via ett 2 gb usbminne, men det gick såklart inte.
Får varje gång felkommandot "No default or UI configuration directive found" när jag försöker boota.
Har testat både 32-bit Och 64-bit versionen.

Har en i3 2100, 4 gb ram, 1 tb lagring, msi moderkort och ett gtx 560 kort om det skulle göra någon skillnad....:(

Har läst igenom allt men inget av de alternativerna verkar funka.

Permalänk
Medlem

Hej

Det brukar ju vara så att tillverkaren antingen har en återställningspartition eller skickar med installationsmedia.
Annars brukar man få beställa DVD-skivor från tillverkaren för 300:- eller så. CDON kanske har skivor du kan köpa?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Tack, provade ladda ner windows till ett usb. Men har fått något problem, när jag håller på att installera så ska jag ladda några drivers som jag inte fattar hur man installerar! Har du någon aning?

Anlednignen till att jag gör detta är pga bluescreen. Glömde säga det förut.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Annars kan du kontakta CDON så skickar de ut en skiva till dig (om du inte fick någon med).

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

Annars kan du kontakta CDON så skickar de ut en skiva till dig (om du inte fick någon med).

Har pratat med Supporten och fick tillbaks skivan, men när jag installerar windows får jag upp ett error där det står att jag ska installera några drivrutiner.
När jag hittar driverna så är det såklart för gamla. Tror det var "280....". Detta var på skivan jag fick med grafikkortet.
Något förslag vad jag kan göra? Kanske ska skicka in den?
Har en polare som kommer Denna vecka som ska kolla på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du går till tillverkarnas hemsidor och ladda ned drivrutinerna. Börja med moderkort och grafikkort. Sen Windows Uppdate.

Om det är något mer som behöver drivrutiner varierar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Du går till tillverkarnas hemsidor och ladda ned drivrutinerna. Börja med moderkort och grafikkort. Sen Windows Uppdate.

Om det är något mer som behöver drivrutiner varierar.

Tack, har en fråga bara.
Kan man göra detta via en annan dator och sedan på något sätt lägga in på någon skiva?
Kommer inte in på datorn ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skruit:

Tack, har en fråga bara.
Kan man göra detta via en annan dator och sedan på något sätt lägga in på någon skiva?
Kommer inte in på datorn ju.

Du installerar windows först, sen måste man alltid installera drivrutinerna för moderkortet,nätverkskortet,ljudkortet och grafikkortet.

Alla drivrutiner hämtar du ner från din laptops tillverkarhemsida, och grafikkortes drivrutinen från Nvidias hemsida.

Ner hämtning av drivrutiner kan du göra på vilken dator som helst då det bara är filer du hämtar ner, du startar installationen på din datorn såklart.
Du kan föra över drivrutiner på en usb sticka eller bränna in dom på en cd/dvd skiva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

Du installerar windows först, sen måste man alltid installera drivrutinerna för moderkortet,nätverkskortet,ljudkortet och grafikkortet.

Alla drivrutiner hämtar du ner från din laptops tillverkarhemsida, och grafikkortes drivrutinen från Nvidias hemsida.

Ner hämtning av drivrutiner kan du göra på vilken dator som helst då det bara är filer du hämtar ner, du startar installationen på din datorn såklart.
Du kan föra över drivrutiner på en usb sticka eller bränna in dom på en cd/dvd skiva.

Tackar, får prova imorgon.
Kommer tillbaks med svar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har laddat ner drivrutinerna nu( de senaste jag kunde hitta) ,men när jag ska installera windows står de att de är för gamla/inte uppdaterade.
Har inte laddat ned moderkortets drivrutiner än.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"The NVIDIA GeForce GTX 560 device driver could not be installed. Contact your vendor for an updated driver."

Skickades från m.sweclockers.com