Spara ner videoklipp från nätet?

Permalänk

Spara ner videoklipp från nätet?

Jag vet ju att Realplayer så kan man ladda ner olika videoklipp från nätet, men det funkar inte på Tv4.se hemsida , då den bara sparar ner reklamen som sänds före i alla deras videoklipp.

Jag undrar om det finns nå fler program än Realplayer Downloader, som man kan spara videoklipp med, och isåfall vilket/vilka? Eller om det går spara hem videoklipp från tv4.se på något sätt?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Testa att kolla på reklamen först och sedan när själva videon startar så trycker du på ladda ner så kanske det fungerar

Det är så på youtube iaf..

Permalänk
Skrivet av Goffen:

Testa att kolla på reklamen först och sedan när själva videon startar så trycker du på ladda ner så kanske det fungerar

Det är så på youtube iaf..

Det har jag provat, funkar inte

Är det realplayer downloader du använder?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Det har jag provat, funkar inte

Är det realplayer downloader du använder?

Vet inte vad det hette faktiskt, nånting med realplayer iaf ;), använde det på min gamla laptop och det var ett tag sen..

Permalänk
Medlem

Testat med Downloadhelper? (Firefox plugin)

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Om du använder Google Chrome kan du först se hela videoklippet, och sedan gå in i chromes cache (C:\Users\<användarnamn>\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Cache). Där sparas allt du varit inne på/laddat det senaste. Sortera efter senast ändrad och kolla efter filer som är betydligt större än de andra (filmer är ofta flera hundratusen kb). Ta de/den största och kopiera till typ skrivbordet, och byt filändelsen till .FLV (som är VLC standard format (?)). Är det en film så är det bara att kolla!

Visa signatur

Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev 1.3 | G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Intel Core i5 2500K @ 4,2GHz | Gigabyte GeForce GTX 670 2gb OC @ 1100 | Samsung SSD EVO 840-Series 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Corsair HX 750W 80+ Silver Modulär.

Battlefield 3 profil: Brexour

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog säga att detta faller under samma kategori som allt annat som fått smisk på fingrarna sista tiden pga "moralpanik"
Du har tillstånd att stream det på deras sida, men det är olagligt att rippa ut materialet och spara det hemma.
Så länge det inte finns en "ladda ner klippet" på det aktuella programmet du tittar på, oavsett vilken playsida du är på.

//Tjoflöjt

Visa signatur

[ Xeon ]

Permalänk
Skrivet av db_sweet:

Jag skulle nog säga att detta faller under samma kategori som allt annat som fått smisk på fingrarna sista tiden pga "moralpanik"
Du har tillstånd att stream det på deras sida, men det är olagligt att rippa ut materialet och spara det hemma.
Så länge det inte finns en "ladda ner klippet" på det aktuella programmet du tittar på, oavsett vilken playsida du är på.

//Tjoflöjt

Som någon ovanstående nämnde, så sparas det ju automatiskt ner till min dator som "cache" om man använder Google chrome, är det också olagligt då eller?

Om jag väljer och titta på innehållet online, eller i offline läge, borde väl Tv4/play bry sig mindre om, så länge jag inte utnyttjar/säljer/delar ut deras material eller innehåll på nätet , och tar cred för det.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Tv4, Svtplay, Kanal 5 osv avänder sig av säkra videoströmmar, såkallade RTMP strömmar. Använd programmet RTMPDUMP om du vill ladda ner från Tv4. Dock är det rätt krånglingt ibland att få det att funka. Det är kommandobaserat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sidan har suspekt namn men funkar ypperligt för ändamålet...
http://pirateplay.se/

Jag använder det för att slippa köra krånglande flash på mina linuxdatorer. Kommandot som genereras av webappen funkar direkt i mitt terminalfönster (dock så kör jag linux, men det står ju att det även finns för windows).