Köp av dator W7 eller W8

Permalänk
Medlem

Köp av dator W7 eller W8

Jag ska köpa en ny dator och jag kan inte så mycket om mjukvara.Det ingår Windows 8 på den, det kostar 373 kr till om man vill ha Windows 7 hellre. Jag tycker själv att Macro ser mer ut som en Ipod än en dator. Jag är som sagt lite skeptisk till windows 8 men om det har bättre spelprestanda så är jag helt klart intresserad. Det känns onödigt att välja bort det nu och att det visar sig vara bättre än Windows 7. Vad ska jag välja?

Permalänk
Hedersmedlem

Spelprestanda är liknande så det är inget du behöver byta p.g.a. detta.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Men är det värt 373 kr extra för Windows 7, Jag tycker det verkar bekvämare med det.

Permalänk
Avstängd

Efter den första chocken så är W8 väldigt likt W7 så jag hade stannat. Några snabba knep för att W8 ska fungera bättre: Högerklick i starthörnet ger snabbåtkomst till många inställningar. Högerklick i startskärmen låter en pinna program och avinstallera dem.

Permalänk
Medlem

Skulle tagit W8 om W7 är dyrare.
Finns inget att klaga på W8 tycker jag. Vill man inte använda MUI behöver man inte det.
Och är startknapp ett måste går det att skaffa snabbt och enkelt.
Se det även som en fördel, W8 startar snabbare och har lite funktioner som är ganska bra

Permalänk
Medlem

Hade helt klart lagt lagt några hundra på att slippa Metro.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

köp med windows 8 sen kastar köper du det här http://www.sweclockers.com/nyhet/16035-stardock-slapper-skarp... sen så tar du en titt på det här.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk

W7 alla dagar i veckan

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem

jag kommer väl att köpa W8 ända, tack för alla svar