Permalänk
Medlem

.net patchar

Jag skrev tidigare ett inlägg om problem med XP access till Windows Update. Det är nu löst men ett problem återstår efter den restore jag gjorde på maskinen.

Jag kunde inte uppdatera .net framework. Det som fanns på min dator var version 2, men trots att uppdateringar fanns på Windows Update kunde jag inte installera dom. Så jag avinstallerade allt som hade med .net att göra, och körde sen ett nytt försök med Windows Update. Då dök ".NET Framework 4 Client Profile" upp, och den gick att installera utan problem.

Men nu när jag kollar Windows Update så vill den installera:

- Microsoft .NET Framework version 1.1

och..

- Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 and .NET Framework 3.5 Family Update (KB951847) x86 Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 is a full cumulative update that contains many new features building incrementally upon .NET Framework 2.0, 3.0, 3.5, and includes cumulative servicing updates to the .NET Framework 2.0 and .NET Framework 3.0 subcomponents. The .NET Framework 3.5 Family Update provides important application compatibility updates. This combined Service Pack and update is applicable to systems running a version of .NET prior to version 2.0, or to systems that have no prior version of .NET framework installed.

Så frågan är: varför ska jag uppdatera till version 1.1 and 3.5 om jag redan har version 4?

eller är kanske "Client Profile" and "Family Update" två helt olika saker?

Permalänk
Medlem

Dom är inte bakåtkompatibla. Var och en sköter vars egen version.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

så ska jag försöka installera 1.1 och 3.5?

Permalänk
Medlem

Installera dom en och en och starta om emellan om du vill vara på säkra sidan.
Var beredd på att de tar lång tid om det är på äldre hårdvara.